  • 1. Data: 2010-08-10 21:36:30
    Temat: Stabilizator LDO LM2931 i dziwne napięcia..
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Użyłem ostatnio stabilizatora LM2931-ADJ w SO8 no i mam z nim
    problem. Na wyjściu zamiast 9V mam 1V. Na wejściu odniesienia - zamiast
    1,2V jest 130mV. Dałem inny egzemplarz - to samo!! Fakt, zwaliłem sprawę
    z pojemnościami, ale teraz dolutowałem nieomal na nogach tego scalaka
    tantala 100uF/16V i dalej to samo!! Nie wiem, gdzie szukać błędu... Może
    zły kondensator (stabilność zależy od ESRa)? Może coś innego? Może
    walnięta seria? Spotkał się ktoś z tym? Układ jest tak prosty, że nie
    wiem, gdzie szukać błędu, a oscyloskopem obecnie pomierzyć go nie
    mogę... Na wejściu jest 12V, raczej stabilne, bo inne rzeczy z tego
    napięcia chodzą. NA wejściu On/Off masa, reszta - już napisałem. Co jest??
    Aha!! Obciążenie - obecnie jest to parę scalaków plus rezystory, ok
    1,1kOhm. Docelowo będzie to 100..200 ohm.

    Konop

  • 2. Data: 2010-08-10 21:58:52
    Temat: Re: Stabilizator LDO LM2931 i dziwne napięcia..
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010 23:36:30 +0200, Konop wrote:
> [...]
    >z pojemnościami, ale teraz dolutowałem nieomal na nogach tego scalaka
    >tantala 100uF/16V i dalej to samo!! Nie wiem, gdzie szukać błędu...

    A miernik masz dobry ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-08-10 23:13:40
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z pojemnościami, ale teraz dolutowałem nieomal na nogach tego scalaka
    > tantala 100uF/16V i dalej to samo!! Nie wiem, gdzie szukać błędu...

    Bo już chyba nie ma gdzie szukać. Może scalak podróbka, może pomyłka i nie
    jest ADJ (piszą, że wtedy nogi on/off i fb muszą być wolne), może
    odwrotnie wlutowałeś, może wszystkie nóżki masy muszą być na masie itp. Z
    tantalem (niekoniecznie na samych nóżkach) powinno działać.

    e.

  • 4. Data: 2010-08-11 10:53:03
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Konop" <k...@g...pl> schrieb
    > Aha!! Obciążenie - obecnie jest to parę scalaków plus rezystory, ok
    > 1,1kOhm. Docelowo będzie to 100..200 ohm.

    Sprawdz miernikiem ile pradu to bierze aktualnie.

    hej

  • 5. Data: 2010-08-11 14:07:18
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > odwrotnie wlutowałeś, może wszystkie nóżki masy muszą być na masie itp. Z
    > tantalem (niekoniecznie na samych nóżkach) powinno działać.

    Zagadka rozwiązana. Sam spaprałem sprawę. Początkowo miałem tam dać inny
    stabilizator, zmieniałem na szybko, tylko rzuciłem okiem do
    dokumentacji... Nie zauważyłem, że napięcie 1,2V jest mierzone od
    wyjścia, a nie od masy... Po zamianie rezystorów miejscami wszystko hula
    :)... Sorry za głupie pytanie w takim razie...

    Konop