  • 1. Data: 2010-01-04 07:46:21
    Temat: Jak jest zbudowana w srodku bateria do Toshiby Pro 6000?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witam!

    Moze ktos rozbieral akumulator do Toshiby Satellite Pro 6000
    i wie co jest w srodku? Wyglada <> tak:
    http://www.laptop-battery.us/images/TOSHIBA-PA3191U-
    5BRS-Battery.jpg

    Zostal mi tak po zdechylym laptopie, sprawdzilem
    i z deklarowanych 4800mAh trzyma pojemnosc na poziomie
    4000mAh. Szkoda wiec wywalic. Jak raz zaczalem zabawe
    z modelarstwem - idealnie pasuje do tego celu.
    Chetnie dorobilbym lacze balansera i wywalil obudowe,
    zeby zyskac ze 30g na wadze...

    I tu pytanie - wie ktos moze jak taka bateria akumulatorow
    wyglada w srodku? "Paluchy" polaczone szeregowo? Jakies
    plaskie akumulatory? A moze calosc zalana jakims "silikonem"
    i bedzie problem z rozebraniam?

    Jresli pojedyncze akumulatory to zrobie sobie pakiet
    oklejajac tasma izolacyjna, gorzej jesli czyms pozalewali
    srodek...

    Jest to LiIon 10.8V wiec wyglada na trzy ogniwa w szereg.

    Jakub

  • 2. Data: 2010-01-04 08:08:50
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Witam!
    >
    > Moze ktos rozbieral akumulator do Toshiby Satellite Pro 6000
> [...]

    Tego akurat nie rozbierałem, ale pewnie w środku bez żadnego zalewania
    siedzi 6 paluchów 2400mAh, 3x po dwa równolegle :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 3. Data: 2010-01-04 08:17:16
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    5BRS-Battery.jpg
    > Tego akurat nie rozbierałem, ale pewnie w środku bez żadnego zalewania
    > siedzi 6 paluchów 2400mAh, 3x po dwa równolegle :)

    Raczej nie - to Li-ion...

  • 4. Data: 2010-01-04 08:28:02
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Dobra, juz wiem ;)

    W srodku bylo szesc akumulatorow Sony US18650GR:
    http://www.centrix-intl.com/details.asp?productid=60
    52
    Plus plytka z elektronika.

    To teraz musze rozkminic jak podlaczyc balancer...

  • 5. Data: 2010-01-04 08:34:36
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Raczej nie - to Li-ion...

    No to co?
    To powszechnie stosowane rozwiązanie, właśnie na Li-Ion :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 6. Data: 2010-01-04 08:42:32
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Jakub Jewuła napisał:
> [...]
    > wyglada w srodku? "Paluchy" polaczone szeregowo? Jakies plaskie
    > akumulatory? A moze calosc zalana jakims "silikonem"

    Nic nie jest pozalewane. Opukać młoteczkiem do okoła. Podważyć nożem tu
    i ówdzie. Trochę brutalnej siły i się otworzy. Ale jeśli Kolega planuje
    na tych ogniwach latać, to efekty będą mizerne. Te ogniwa nie lubią tak
    drastycznych prądów rozładowania jak to ma miejsce w modelarskich
    LiPol-ach. Przelicznik pojemności do masy jest tu trochę gorszy od
    LiPoli, ale przelicznik wydajności prądowej do masy to już "padaczka"
    ;-) Latałem na laptopowych ogniwach (w układzie 2s1p) latającym
    skrzydełkiem o rozpiętości 1,2m. Silnik klasy 280 z przekładnią pobierał
    w czasie spokojnego lotu ok. 3..4A. Przy starcie na pełnym gazie
    potrafił szarpnąć ponad 8A i to już było zdecydowanie za wiele dla tych
    ogniw. Model latał na zasadzie, że "trzymał się powietrza", ale nic poza
    tym. W układzie 2s2p pakiet stawał się stanowczo za ciężki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-01-04 08:44:15
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > No to co?
    > To powszechnie stosowane rozwiązanie, właśnie na Li-Ion :)

    Racja, zle przeczytalem :)

  • 8. Data: 2010-01-04 08:51:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > na zasadzie, że "trzymał się powietrza", ale nic poza tym. W układzie 2s2p

    Z tego co doczytalem ogniwo daje bez problemow 6A, max na poziomie 8A.
    Byc moze bede potrzebowal zasilania 2S (nie wiem jeszcze) w takim
    razie laczac 2x3szt mialbym do dyspozycji 18A. Faktycznie malo
    do planowanego zastosowania (quadcopter, jakies 80A w szczycie,
    15-25 srednio).

    Nic to, zostawie moze zrobie za rok jakis samolot, to wystarcza...

    Dzieki za wspomnienie o pradzie!

  • 9. Data: 2010-01-04 08:56:32
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > razie laczac 2x3szt mialbym do dyspozycji 18A. Faktycznie malo
    > do planowanego zastosowania (quadcopter, jakies 80A w szczycie,

    Planujesz tym swego Lumixa (czy to tam w końcu kupiłeś) udźwignąć? :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 10. Data: 2010-01-04 09:00:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Jan 2010 09:17:16 +0100, Jakub Jewuła wrote:
    >>> http://www.laptop-battery.us/images/TOSHIBA-PA3191U-
    5BRS-Battery.jpg

    >Raczej nie - to Li-ion...

    Totez paluchy [i nie R6/AA tylko 18650] ale li-ion

    J.