  • 1. Data: 2023-11-21 15:49:41
    Temat: Jak naprawić odklejoną kartę SIM aby odzyskać kontakty ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Kuzynowi odkleiła się w karcie sim elektronika od białego plastiku
    i miał same złote styki i bąbel z elektroniką od dołu.

    I aby nie zgubić elektroniki, użył kleju kropelki.
    Dał małą kroplę kleju i przykładał kartę, ale klej się rozlał do góry i karta się
    przekrzywiła w stosunku do białego plastiku.

    Czy da się cjanopan zeskrobać albo usunąc rozpuszczalnikiem ?

    Ktoś mówił, że działa zmywacz do paznokci, ten stary, ale w sklepach
    nie ma zmywaczy acetonowych, bo nie śmierdzą intensywnie acetonem.

    Na Aliexpresie są koniczynki zewnętrzne do podłączenia kart sim do telefonu, aby
    sprawdzić czy wszystkie piny karty sim są aktywne

    Co radzicie i kto to potrafi zrobić ?

  • 2. Data: 2023-11-21 19:36:03
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 15:49, a a pisze:
> [...]
    >
    > Na Aliexpresie są koniczynki zewnętrzne do podłączenia kart sim do telefonu, aby
    sprawdzić czy wszystkie piny karty sim są aktywne

    Ta karta była w smartfonie czy w telefonie?
    Jak w smartfonie to kontakty ma w chmurze...
    Jakiego aparatu używa?
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2023-11-21 19:45:35
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Na Aliexpresie są koniczynki zewnętrzne do podłączenia kart sim do telefonu, aby
    sprawdzić czy wszystkie piny karty sim są aktywne

    Aceton 0,5l kosztuje <10zł w sklepie z farbami itp.
    Lepiej odskrobać ostrożnie kontakty...
    Za 50zł jest czytnik SIN na USB do PC.
    Nim wszystko odczytasz a szczątki karty można podlutować.
    Tam jest 6 pinów raptem...

    https://multi-com.pl/,details,id_pr,4109,key,sim-max
    -card-reader-writer.html
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2023-11-21 19:50:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 November 2023 at 19:36:06 UTC+1, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    sprawdzić czy wszystkie piny karty sim są aktywne

    > Ta karta była w smartfonie czy w telefonie?
    > Jak w smartfonie to kontakty ma w chmurze...

    kontakty w chmurze były zablokowane w telefonie, bo to opcja i po co Zenki mają je
    czytać i kopiować

    Karta sim była dobra, ale wypadła sama elektronika z tymi złotymi kontaktami

    i niestety podczas przyklejania do plastikowego, bialego prostokącika, i
    przyciskania, cjanopan ypłynął do góry na styki
    a dodatkowo ta złota plytka się przekręciła
    i on obciąl plastik do rozmiaru złotych styków, wsadził w inna ramkę, skrobał
    cjanopan
    i przykleił folią, sadził do modemu, ale karty sim nie wykrywa
    i albo styki są nadal pokryte klejem, do zeskrobania
    albo klej wyżarł elektronikę,
    ale podczas gięcia, czyszczenia, oderwały sie połączenia elektroniki do tych 6 czy 8
    złotych styków

    I Aliexpress takie cosik oferował, przejściówkę, że się wkłada jak kartę sim ale z
    tasiemką i na końcu jest gniazdo do karty sim na zewnątrz i można sprawdzić, czy piny
    aktywne i czyta

    Zatem pamientajcie, nigdy nie klejcie karty sim cjanopanem ;)

  • 5. Data: 2023-11-21 19:56:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 November 2023 at 19:45:38 UTC+1, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    > Lepiej odskrobać ostrożnie kontakty...
    > Za 50zł jest czytnik SIN na USB do PC.
    > Nim wszystko odczytasz a szczątki karty można podlutować.

    Dzięki

    Latałem po sklepach kosmetycznych, do Chińczyka, za zmywaczem do paznokci
    ale żaden nie smierdział mocno acetonem
    i nadal nie wiem czy aceton rozpuszcza cjanopan.

    Nie widziałem sklepu z farbami, poza tymi w marketach.

    Pojadę i poszukam, jeżeli aceton rozpuszcza cjanopan

    Zapytam w serwisie gsm ile za to skasują, bo on chce kartę odzyskać

  • 6. Data: 2023-11-21 20:01:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 19:45, Rutkowski, Jacek pisze:
    > Tam jest 6 pinów raptem...

    Pewnie wystarczą trzy, aby odczytać.

    Robert

  • 7. Data: 2023-11-21 20:07:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 November 2023 at 20:01:24 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Pewnie wystarczą trzy, aby odczytać.
    >

    > Robert
    tutaj opis i zdjęcia pinów kart sim

    https://www.bing.com/search?q=sim+card+pinouts&qs=UT
    &pq=sim+card+pinouts&sc=7-16

  • 8. Data: 2023-11-21 21:11:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Pewnie wystarczą trzy, aby odczytać.

    Nie sądzę aby ktoś definiując taką kartę kombinował z jakimiś dziwnymi
    1-wire czy coś w tym stylu.
    Zasilanie - 2 piny i komunikacja minimum 2 piny (zegar i dane).
    Raczej nie będzie mniej jak 4, a przypuszczam, że więcej.
    P.G.

  • 9. Data: 2023-11-21 21:25:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 21:11, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Zasilanie - 2 piny i komunikacja minimum 2 piny (zegar i dane).
    > Raczej nie będzie mniej jak 4, a przypuszczam, że więcej.

    Zgubiłem masę. Myślałem o 4.
    Za Wiki...
    Vcc - zasilanie
    RST - zerowanie
    CLK - taktowanie
    RFU - Reserved for future use
    GND
    Vpp - napięcie programujące
    I/O
    RFU - Reserved for future use

    Robert

  • 10. Data: 2023-11-21 21:28:25

    Tue, 21 Nov 2023 10:50:41 -0800 (PST), w
    <b6fa8673-bbb1-47e7-af1b-17c98d6f6915n@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > kontakty w chmurze były zablokowane w telefonie, bo to opcja i po co Zenki mają je
    czytać i kopiować

    To się wtedy robi backupy...