  • 1. Data: 2023-11-10 00:58:18
    Temat: Bo z robotami nigdy nie wie, oj nie wie sie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy dobrze jest czy moze jest, moze jest juz zle

    Zawsze budzą we mnie cykora nawet jak jestem za płotem.

    Byl to drugi powazny wypadek z udzialem robota przemyslowego w Korei
    Poludniowej w ciagu ostatnich kilku miesiecy. W marcu 50-letni
    mezczyzna doznal powaznych obrazen na skutek uwiezienia przez
    maszyne w fabryce samochodów.

    Dziennik "Bild" podaje, ze smiertelny wypadek z udzialem robota mial
    miejsce równiez w Niemczech. W czerwcu 2015 r. maszyna zabila
    22-latka w fabryce Volkswagena

    w latach 1992-2017 w Stanach roboty przemyslowe zabily 41 osób.

    https://wiadomosci.wp.pl/pomylil-czlowieka-z-pudelki
    em-warzyw-robot-zmiazdzyl-pracownika-696121768290166
    4a

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 2. Data: 2023-11-10 13:52:47
    Temat: Re: Bo z robotami nigdy nie wie, oj nie wie sie
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.11.2023 o 00:58, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/pomylil-czlowieka-z-pudelki
    em-warzyw-robot-zmiazdzyl-pracownika-696121768290166

    Na razie te roboty to są maszyny/urządzenia jak każde inne; windy,
    suwnice, tartaki, kombajny w kopalniach. Kupa ludzi ginie też na
    drogach, w budowlance czy w ogóle przemyśle. Ktoś po prostu dał ciała i
    zawinił jak zwykle czynnik ludzki.

  • 3. Data: 2023-11-12 13:22:11
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 10/11/2023 12:52, nadir wrote:

    em-warzyw-robot-zmiazdzyl-pracownika-696121768290166
    4a

    link mi nie działa z adblockiem, nie sądzę aby był tak ciekawy, że warto
    by było szukać na to rozwiązania

> [...]
    > suwnice, tartaki, kombajny w kopalniach. Kupa ludzi ginie też na
    > drogach, w budowlance czy w ogóle przemyśle. Ktoś po prostu dał ciała i

    chyba nie koniecznie - jeśli bazuje na AI, to się mogło samo trenować -
    ciężko stwierdzić, że ktoś dał ciała, jeśli np. zatwierdził użycie AI z
    np. 99% prawdopodobieństwem i dodatkowo samouczeniem zwiększającym to
    prawdopodobieństwo

    Lukasz

  • 4. Data: 2023-11-12 13:44:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.11.2023 o 13:22, ddddddddddd pisze:

    > link mi nie działa z adblockiem, nie sądzę aby był tak ciekawy, że warto
    > by było szukać na to rozwiązania

    Nie dowiesz się jak nie zobaczysz.

> [...]
    > ciężko stwierdzić, że ktoś dał ciała, jeśli np. zatwierdził użycie AI z
    > np. 99% prawdopodobieństwem i dodatkowo samouczeniem zwiększającym to

    To jest/był robot przemysłowy, on nie ma uczyć/trenować się
    czegokolwiek, tylko wykonywać konkretne zadanie najefektywniej jak się da.

  • 5. Data: 2023-11-12 15:39:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.11.2023 o 13:44, nadir pisze:

    > To jest/był robot przemysłowy, on nie ma uczyć/trenować się
    > czegokolwiek, tylko wykonywać konkretne zadanie najefektywniej jak się da.

    Napisz jakiś algorytm rozpoznawania obrazu bez AI.

  • 6. Data: 2023-11-12 15:54:39
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    io napisał(a):

    > Napisz jakiś algorytm rozpoznawania obrazu bez AI.

    OCR ma ze 20-30 lat. Zaś do samej detekcji położenia jakiegoś przedmiotu
    wystarczy zwykła linijka CCD.

    OT.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Optophone

  • 7. Data: 2023-11-12 15:57:06
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 12.11.2023 o 15:39, io pisze:

    > Napisz jakiś algorytm rozpoznawania obrazu bez AI.

    o, i mamy kolejna komisje smolenska

  • 8. Data: 2023-11-12 15:59:48
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    PiteR napisał(a):

    > w latach 1992-2017 w Stanach roboty przemyslowe zabily 41 osób.
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/pomylil-czlowieka-z-pudelki
    em-warzyw-robot-zmiazdzyl-pracownika-696121768290166
    4a

    Widać przerzucili się z rekinów na roboty, bo te kojarzą się z krwiożerczą AI.

  • 9. Data: 2023-11-12 16:05:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.11.2023 00:58, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/pomylil-czlowieka-z-pudelki
    em-warzyw-robot-zmiazdzyl-pracownika-696121768290166

    A ramię jakim cudem pracowało skoro technik podszedł do niego? Nie ramię
    zawiniło tylko ten kto nie wyłączył zasilania. Jak rękę urwie komuś, bo
    wsadzi traktora z włączonym silnikiem, to nie piszemy przecież że go
    traktor zaatakował.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2023-11-12 16:51:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.11.2023 o 15:54, alojzy nieborak pisze:

    > OCR ma ze 20-30 lat.

    No i OCR robi się sieciami neuronowymi bo robiąc według literatury można
    się namachać a nic nie osiągnąć.

    > Zaś do samej detekcji położenia jakiegoś przedmiotu
    > wystarczy zwykła linijka CCD.

    No to chyba rozpoznał "jakiś przedmiot", ale akurat nie ten o który
    chodziło.

    > OT.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Optophone

    No fajnie.