  • 1. Data: 2023-11-15 14:50:57
    Temat: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest obecnie jakaś prosta metoda zrobienia przetowrnicy z 12V DC na
    9-12V AC (regulowane jednorazowo), całkowicie izolowanej, o mocy
    pixdrzwi 15W, 50Hz (i to dokładne 50Hz)?

    Jakieś gotowe rozwiązania w postaci IC+trafo? Gotowe hybrydy są dość
    drogie i nie potrafię znaleźć nic w tym zakresie parametrów, więc pewnie
    samoróbka pozostaje, ale może jest do tego coś w miarę gotowego.

    Pewnie zrobienie tego "liniowo" na wzmacniaczu audio wchodzi w grę, ale
    pytam bardziej o impulsowe rozwiązania, na początek.

    W grę wchodzi też DC->DC i wytworzenie AC po drugiej stronie.

  • 2. Data: 2023-11-15 21:29:52
    Temat: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Od: Zbych <z...@n...org>

    On 15.11.2023 14:50, heby wrote:

    > Pewnie zrobienie tego "liniowo" na wzmacniaczu audio wchodzi w grę, ale
    > pytam bardziej o impulsowe rozwiązania, na początek.

    Wzmacniacz kasy D?

  • 3. Data: 2023-11-15 21:40:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/11/2023 21:29, Zbych wrote:
    > Wzmacniacz kasy D?

    Kto wie, na razie nie rozglądałem się czy nadałby się. Wiem, że są w
    subwooferach używane, więc może i te 50Hz ogarną. Obejrze ten temat
    jeszcze raz, bo widze, że w sumie moduły są po jakieś drobne.

  • 4. Data: 2023-11-15 21:45:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.11.2023 o 14:50, heby pisze:
> [...]
    > pytam bardziej o impulsowe rozwiązania, na początek.
    >
    > W grę wchodzi też DC->DC i wytworzenie AC po drugiej stronie.

    Sekup jakiś generator i wzmocnij. Chyba najlepsza/najtańsza opcja.

    Podać gotowce?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-11-16 00:01:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/11/2023 21:45, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Sekup jakiś generator

    To załatwi AVR.

    > i wzmocnij.

    Tak, w tym clue. Jeszcze z separacją ;)

    > Chyba najlepsza/najtańsza opcja.

    A potrzebna najmniejsza, najzgrabniejsza, najseksowniejsza, powielalna itd.

  • 6. Data: 2023-11-16 00:18:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.11.2023 o 00:01, heby pisze:

    > To załatwi AVR.

    > Tak, w tym clue. Jeszcze z separacją ;)

    Cokolwiek.

    > A potrzebna najmniejsza, najzgrabniejsza, najseksowniejsza, powielalna itd.

    No trudno. Wzmacniacz znajdziesz ale trafo musisz dobrać. Gotowców
    raczej brak :/...dobierz trafo :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-11-16 12:42:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To załatwi AVR.

    https://allegro.pl/oferta/pradnica-inwerter-75w-12v-
    do-220v-usb-50hz-14166488470
    + jakieś trafo 230/12/9V, tak myślę.

    Zrobisz sobie pudełko i masz prawie gotowca. Jakiś czas kupiłem coś takiego:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/przetwornica-napi
    ecia-12v-230v-dc-ac-75w-150w-usb-i11231563405.html
    bo na działce potrzebowałem zasilić napowietrzacz do rybek z
    akumulatora. Działa już rok bez awarii, tyle że potrzebowałem 50Hz 230V
    bo pompki powietrza na 12V DC są silnikowe i nie wytrzymują tyle co
    zwykły napowietrzacz/brzęczyk. Wrzuciłem przetwornicę do obudowy
    hermetycznej i przymocowałem do słupka na zewnątrz w sensie, że nie jest
    to w domu. W sumie się nawet zdziwiłem, bo całość z brzęczykiem bierze
    400mA z 12V a brzęczyk ma 8W. W środku przetwornicy jeszcze stara
    montownia, znaczy bez smd.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-11-16 13:01:32
    Od: M M <m...@g...com>

    czwartek, 16 listopada 2023 o 00:02:32 UTC+1 heby napisał(a):

    > To załatwi AVR.

    > Tak, w tym clue. Jeszcze z separacją ;)
    Jeśli trafo na 50Hz za duże - użyć przetwornicy DC/DC z separacją i z niej zasilić
    wzmacniacz, a wyjście wprost na obciążenie.
    Musi być prawdziwy sinus, czy wystarczy "modyfikowany" (wtedy zamiast liniowego
    wzmacniacza wystarczy mostek H taki do silników)?

  • 9. Data: 2023-11-16 13:56:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2023 13:01, M M wrote:
    > Jeśli trafo na 50Hz za duże - użyć przetwornicy DC/DC z separacją i z niej zasilić
    wzmacniacz

    To jeden z planów o jakim pisałem.

    > Musi być prawdziwy sinus, czy wystarczy "modyfikowany" (wtedy zamiast liniowego
    wzmacniacza wystarczy mostek H taki do silników)?

    Prawdopodobnie mostek H zadziałałby i to jest plan minimum, ale jeśli da
    się zrobic sunusa, to będzie jak w oryginale.

    Pytam o możliwośc generacji AC nie dlatego, że super niezbędna, ale
    dlatego, że może przeoczyłem jakiś gotowiec. Jesli tanim kosztem mogę
    mieć takie same parametry prądu jak oryginał, to wolę iść w tę stronę.
    Jesli będzie drogo: porzucę to rozwiązanie.

    Na szybko widzę to jako izolowana DC->DC i podpięty wzmacniacz klasy D
    jak sugerował Zbych, AVRek podający sinsua byłby już po drugiej stronie.

    Zakładam że może to wyjść relatywnie kompaktowe, ale doświadczenia z D
    nie mam, musze się doszkolić.

    To ma zasilacz sprzęt retro i ludzie czasami patrzą pod kątem "czy daje
    to samo co oryginał" a nie "czy działa". Takie środowisko ;)

  • 10. Data: 2023-11-16 14:00:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.11.2023 o 13:56, heby pisze:

    > To ma zasilacz sprzęt retro i ludzie czasami patrzą pod kątem "czy daje
    > to samo co oryginał" a nie "czy działa". Takie środowisko ;)

    A co to za sprzęt?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>