  • 21. Data: 2011-02-07 14:33:38
    Temat: Re: Jak nie dać się zrobić w balona (negocjacje)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Feb 2011 14:18:05 +0100, Jarek Andrzejewski wrote:
    >On Sun, 06 Feb 2011 23:19:29 +0100, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    >
    >Nie jesteś na bieżąco. Nie ma już 10% podatku od waertości owego
    >remanentu.
    >Poza tym: remanent likwidacyjny nie ma związku z VAT.

    Moze sie myle, ale VAT od przejetych (juz na prywatny uzytek) towarow
    trzeba zaplacic. I to nawet od cen sprzedazy a nie zakupu.

    J.

  • 22. Data: 2011-02-07 14:36:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Leasingodawca wystawia dalej faktury ba DG, ktorej nie ma. W przypadku
    > kontroli ze strony US wtopa na calego...

    LOL
    Leasingodawca nie wystawia faktury żadnej DG, tylko konkretnej osobie
    fizycznej.

    Czyli: Janowi Kowalskiemu zamieszkały tu i tu.
    Co najwyżej trzeba zmienić adres na fakturach, o ile wcześniej był adres
    działalności, a nie zamieszkania.

    A to czy on prowadzi DG czy nie, to leasingodawcy na tym etapie nie
    obchodzi, o ile umowa nie przewiduje inaczej.

  • 23. Data: 2011-02-07 14:59:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2011 14:36:57 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    >A to czy on prowadzi DG czy nie, to leasingodawcy na tym etapie nie
    >obchodzi, o ile umowa nie przewiduje inaczej.

    Ewentualna cesja .. no raczej aneks, kasa fiskalna i potencjalne
    problemy przy zakonczeniu leasingu i przejmowaniu pojazdu.

    J.

  • 24. Data: 2011-02-07 15:12:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 07 Feb 2011 14:33:38 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Moze sie myle, ale VAT od przejetych (juz na prywatny uzytek) towarow
    >trzeba zaplacic. I to nawet od cen sprzedazy a nie zakupu.

    ale jeśli się go nie odliczyło przy zakupie - nie trzeba doliczać
    (przy sprzedaży też nie).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2011-02-07 15:26:24
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    W VW wstepnie 4% udalo mi sie wynegocjowac. Nie wiem, moze i 5% by sie
    udalo... ale byl juz spory opor. :)

    Pozdr.

  • 26. Data: 2011-02-07 15:27:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-02-07 14:36, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > LOL
    > Leasingodawca nie wystawia faktury żadnej DG, tylko konkretnej osobie
    > fizycznej.

    Mega LOL. Jesli nie DG tylko osobie fizycznej, to po co zakladac DG zeby
    brac auto w leasingu?
    A jesli faktura jest wystawiona osobie fizycznej, to nie mozesz jej
    zaksiegowac do DG.
    Nigdy nie prowadziles DG/nie brales nic w leasingu na DG itd.

  • 27. Data: 2011-02-07 15:36:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ewentualna cesja .. no raczej aneks, kasa fiskalna i potencjalne
    > problemy przy zakonczeniu leasingu i przejmowaniu pojazdu.

    Niby dlaczego?
    Podmiot się nie zmienia, a i ZTCW kasę można ominąć, bo do zidentyfikowany
    płatnik jest.

  • 28. Data: 2011-02-07 15:43:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Mega LOL. Jesli nie DG tylko osobie fizycznej, to po co zakladac DG zeby
    > brac auto w leasingu?

    A kto Ci powiedział, że masz obowiązek założyć DG żeby wziąć auto w
    leasingu?
    Związek między DG a leasingiem jest, ale inny.
    Dzięki DG możesz odliczyć szybko koszt tego leasingu.
    Inaczej to wszystko nie bardzo ma sens finansowy i lepiej jest wziąć kredyt.

    > A jesli faktura jest wystawiona osobie fizycznej, to nie mozesz jej
    > zaksiegowac do DG.

    Czym się Twoim zdaniem różni faktura wystawiona osobie fizycznej nie
    prowadzającej DG od faktury wystawionej osobie fizycznej prowadzącej DG?

    > Nigdy nie prowadziles DG

    Tak jasne, od lat mnie krasnoludki utrzymują. ;-)

  • 29. Data: 2011-02-07 15:44:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2011 15:36:46 +0100, Cavallino wrote:

    >Niby dlaczego?
    >Podmiot się nie zmienia, a i ZTCW kasę można ominąć, bo do zidentyfikowany
    >płatnik jest.

    Ale jakby podatnik prowadzacy DG zamiast rocznego PIT zaplacil
    pierwsza, wysoka, rate leasingu, potem zamknal dzialalnosc, wplacal
    jakies drobne przez dwa lata a na koniec kupil dwuletnie auto za
    zlotowke - to by kontrola skarbowa chyba slusznie cos podejrzewala :-)

    J.

  • 30. Data: 2011-02-07 15:49:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > jakies drobne przez dwa lata a na koniec kupil dwuletnie auto za
    > zlotowke - to by kontrola skarbowa chyba slusznie cos podejrzewala :-)

    Oczywiście.
    Co nie znaczy że słusznie i że jest to niemożliwe czy nielegalne.
    HINT: wypadki i choroby chodzą po ludziach.