  • 1. Data: 2017-02-12 21:09:43
    Temat: Jak odzyskać dysk?
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Wyjąłem HDD z komputera i podłączyłem do TV jako nagrywarkę. Oczywiście HDD
    sformatowany przez TV. Do komputera zainstalowałem nowy większy dysk.
    Skopiowałem na niego backupy ale niestety nie przeniosłem lokalizacji
    backupów dysków za pomocą Norton Ghost na nowy dysk. Backupy są skopiowane
    ale Norton ich nie widzi bo dla niego one przy trzech dyskach wylądowały na
    I a nie na G jak było przy dwóch dyskach. Potrzebuję poprzedni HDD by on
    znowu był jako I i może wtedy przeniosę lokalizację na G. Niestety. Próba
    założenia partycji przez AOMEI Partition Assistant daje komunikat:
    "Niestety, obecna operacja została anulowana!
    Kod informacji: 6
    Opis: Tablica partycji na dysku zostało zaktualizowane z niepowodzeniem,
    ponieważ inne programy zablokowały tablicę partycji, zamknij inne programy i
    spróbuj ponownie.

    What does the Information Code mean? Please refer to:
    http://www.disk-partition.com/help/errorcode.html "

    Jak odzyskać HDD?

    neelix

  • 2. Data: 2017-02-12 22:01:05
    Temat: Re: Jak odzyskać dysk?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-12 21:09, neelix wrote:
    > dyskach wylądowały na I a nie na G jak było przy dwóch dyskach.

    A nie możesz zmienić litery dysku?

    > Jak odzyskać HDD?

    Normalnie. Dowolny linux rescue i "dd if=/dev/zero of=/dev/sdx bs=512
    count=1"

    sdx zmienic na poprawny, zalezy od kolejności wykrywania. Usunie to MBR
    i dysk bedzie dla OS czysty jak z fabryki.

  • 3. Data: 2017-02-12 23:10:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > A nie możesz zmienić litery dysku?

    Dzięki za odzew. Może to jest pomysł? Zmienić G na I .... .

> [...]
    > sdx zmienic na poprawny, zalezy od kolejności wykrywania. Usunie to MBR i
    > dysk bedzie dla OS czysty jak z fabryki.

    Jestem zwykłym użyszkodnikiem komputera i te techniczne sztuczki są dla mnie
    trochę obce. Moja skromna wiedza wymaga większej precyzji podczas pomocy np.
    co to jest sdx żeby był poprawny.

    neelix

  • 4. Data: 2017-02-13 00:29:41
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-02-12 o 23:10, neelix pisze:
    > Dzięki za odzew. Może to jest pomysł? Zmienić G na I .... .

    Zważ, abyś nie zmienił litery takiego dysku, który niesie na sobie
    jakieś *aktualnie pracujące* aplikacje, bo będzie krucho ;-)
    Co do zmiany litery to ścieżka jest następująca:
    panel sterowania > Narzędzia administracyjne > zarządzanie komputerem.
    Tam da się zmienić litery dysków, ale (uwaga!) nie masz nad tym pełnej
    władzy, bo nie powinno się niektórych dysków "znikać"!
    Pomocne może okazać się jeszcze narzędzie subst, aby się dowiedzieć jak
    działa to stwórz plik jak.bat o zawartości:
    C:\WINDOWS\system32\subst /?
    pause

    i odpal ten *.bat
    Tak samo możesz utworzyć plik, który załadowany do folderu "autostart"
    będzie Ci przy każdym rozruchu ustawiał dodatkowy dysk logiczny, będący
    de facto wybranym folderem na dysku fizycznym

  • 5. Data: 2017-02-13 09:28:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-13 o 00:29, JaNus pisze:

> [...]
    > Pomocne może okazać się jeszcze narzędzie subst, aby się dowiedzieć jak
    > działa to stwórz plik jak.bat o zawartości:

    A po kiego subst ładować do bata?
    Przecież jest on w ścieżce wyszukiwania, wystarczy z palca samo polecenie
    subst
    aby zobaczyć, co aktualnie jest podpięte, albo
    subst /?
    aby zobaczyć składnię.

    > Tak samo możesz utworzyć plik, który załadowany do folderu "autostart"
    > będzie Ci przy każdym rozruchu ustawiał dodatkowy dysk logiczny, będący
    > de facto wybranym folderem na dysku fizycznym

    W tym przypadku być może wystarczy:
    subst G: I:\

    pod warunkiem, że G: nie jest już w użyciu.

    Zrobić, co trzeba a później odpiąć przez
    subst G /d

    Albo tak, jak już było wcześniej napisane, polecenie diskmgmt.msc i
    zmiana litery.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-02-13 15:36:13
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie Ci przy każdym rozruchu ustawiał dodatkowy dysk logiczny, będący
    > de facto wybranym folderem na dysku fizycznym

    Po zmianie litery Norton oficjalnie dalej nie widzi ścieżki i punktów
    przywracania. dostępne są tylko 3 ostatnie.z 21. Chyba zostaje przywrócenie
    starego dysku. Tylko jak?

    neelix

  • 7. Data: 2017-02-13 16:08:49
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 lutego 2017 15:36:17 UTC+1 użytkownik neelix napisał:
> [...]
    >
    > Po zmianie litery Norton oficjalnie dalej nie widzi ścieżki i punktów
    > przywracania. dostępne są tylko 3 ostatnie.z 21. Chyba zostaje przywrócenie

    Mozesz sprobować zmienic temu dyskowi ID. To takie 8 bajtów podzielone w połowie
    minusem.

    Może norton sobie pamięta ze te punkty przywracania byly na konkretnym dysku.
    Tak czy siak chyba lepiej zapytac kogos kto nortona zna jak wkopiować punkty
    przywracania do lokalizacji gdzie już te trzy są. Albo zmienic lokalizację gdzie
    norton je trzyma na lokalizację gdzie są te stare punkty przywracania...

    Tak czy siak pewnie grzebanie w rejestrze cie czeka...

  • 8. Data: 2017-02-13 16:32:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    http://pl.docs.pld-linux.org/pl_dysk_nazwy.html
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-02-13 23:15:26
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-02-13 o 09:28, Adam pisze:
    > A po kiego subst ładować do bata? Przecież jest on w ścieżce
    > wyszukiwania, wystarczy z palca samo polecenie subst aby zobaczyć, co
    > aktualnie jest podpięte, albo subst /? aby zobaczyć składnię.

    Drogi Adamie, zanim wrzucisz poradę, to... upewnij się,
    "organoleptycznie" ;-)
    Robiąc tak jak mówisz to będziesz miał efekt na jakiś niewielki ułamek
    sekundy! Okienko mignie, i zniknie. Jak w wierszu poleceń uwzględnisz
    słówko "pause", co? Dlatego z *.bat'em jednak jest to bardziej, hm,
    uży-skuteczne

    > W tym przypadku być może wystarczy: subst G: I:\
    >
    > pod warunkiem, że G: nie jest już w użyciu.

    Z tego co kojarzę, to u kol. neelix'a właśnie, że w użyciu jest, i to z
    tym będzie spory zgryz. Bez sporej dozy sprytu się nie obejdzie.

  • 10. Data: 2017-02-14 15:17:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-13 o 23:15, JaNus pisze:

> [...]
    > sekundy! Okienko mignie, i zniknie. Jak w wierszu poleceń uwzględnisz
    > słówko "pause", co? Dlatego z *.bat'em jednak jest to bardziej, hm,

    Jaki ułamek sekundy?

    Wchodzisz do konsoli albo przez klawisz Win-X, albo poleceniem CMD, albo
    w dowolny inny sposób.
    A potem już możesz wołać, czy sto SUBST, czy NET USE i nic nie ucieka.
    A jeśli ucieka, to albo zmienić parametry okna konsoli, albo zatrzymać
    potok choćby przez |MORE.

    > Z tego co kojarzę, to u kol. neelix'a właśnie, że w użyciu jest, i to z
    > tym będzie spory zgryz. Bez sporej dozy sprytu się nie obejdzie.

    Można użyć DISKPART z konsoli naprawczej albo jakiegoś specjalizowanego
    linuksa ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam