  • 1. Data: 2017-02-12 21:17:50
    Temat: Klawiatura Esperanza EK111.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Kupiłem multimedialną klawiaturę Esperanza. Chodziło mnie o dodatkowe
    klawisze. Poprzednio miałem Tracera. Miała ich ok. 30 łącznie z obsługą
    Worda, Excela itp. Nowa ma tylko 14. Niestety nie działają te z prawej
    strony czyli do muzyki, może filmów. Można tylko wyciszyć dźwięk i wywołać
    Winampa. Nie działa Play, Stop, Next, Previous. Bubel? System to WXP.

    neelix

  • 2. Data: 2017-02-12 23:49:07
    Temat: Re: Klawiatura Esperanza EK111.
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-02-12 o 21:17, neelix pisze:
    > Nie działa Play, Stop, Next, Previous. Bubel?

    Od pewnego czasu tak się zastanawiam nad mnożeniem się, jak króliki,
    tych wszystkich dodatkowych przycisków. Wszak żeby one mogły zadziałać,
    to przecież OS musi wiedzieć jaka jest pożądana reakcja na wciśnięcie
    tego, czy owego klawisza, prawda? I co, jest na to jakiś standard? No,
    na chłopski rozum to bez standardu ani rusz, ale różne fortepiany mają
    różne zestawy, co by standardowi wydawało się przeczyć.

    Tak, czy siak, to powinien wymagać sterownika, i to brak odpowiedniego
    może Ci powodować, że niektóre guziczki będą martwe. Czy w menadżerze
    urządzeń coś w tej klawiaturze wskazuje, że pobrane zostały stery
    *producenta*? Bo jeśli tylko od MS, to może wyjaśniać brak reakcji na
    wybranie / wskazanie tej, czy innej funkcjonalności. Sprawdź!

    Ja też mam pewną zagwozdkę z tymi "dodatkowymi", bo nabyłem taki sobie
    klawikord:
    http://allegro.pl/klawiatura-bezprzewodowa-bluetooth
    -blow-bk100-mini-i6475457276.html
    który też ma ich trochę. Ale nie mam pojęcia co one znaczą, no i
    zastanawiam się, skąd może to wiedzieć Android? Używa ktoś z Andkiem
    tego BLOW'a? Nie oczekuję pracochłonnego wypisywania wyjaśnień
    co-który-robi, lecz może jest to gdzieś w sieci?

  • 3. Data: 2017-02-13 15:42:02
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
> [...]
    > *producenta*? Bo jeśli tylko od MS, to może wyjaśniać brak reakcji na
    > wybranie / wskazanie tej, czy innej funkcjonalności. Sprawdź!

    Nie widzę. Jest Netropa ale to chyba coś wcześniejszego.

    neelix

  • 4. Data: 2017-02-14 08:05:52
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą neelix naskrobał(a):

    > Nie widzę. Jest Netropa ale to chyba coś wcześniejszego.

    To ściągnij najnowsze sterowniki ze strony producenta kawiszy i zainstaluj.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Przemęczony pracą wywiadowczą Stirlitz miał koszmary senne. Śniło mu

  • 5. Data: 2017-02-19 12:46:20
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> napisał w wiadomości
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą neelix naskrobał(a):
    > To ściągnij najnowsze sterowniki ze strony producenta kawiszy i
    > zainstaluj.

    Klawiatura nie miala w pudelku sterownikow. Instrukcja to fikcja. Opis
    lakoniczny jakby kazdy wyraz kosztowal 100 usd.

    neelix

  • 6. Data: 2017-02-19 22:51:09
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-02-19 o 12:46, neelix pisze:

> [...]
    >
    > Klawiatura nie miala w pudelku sterownikow. Instrukcja to fikcja. Opis
    > lakoniczny jakby kazdy wyraz kosztowal 100 usd.

    Jeżeli nie było sterowników to jest to standardowa klawiatura, którą
    zainstaluje Ci Windows.

    Moja podświetlana klawiatura tak się zainstalowała: Urządzenie
    klawiatury HID na Urządzenie wejściowe USB.

    Wszystko jest ok.

    --
    animka

  • 7. Data: 2017-02-19 23:11:00
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

  • 8. Data: 2017-02-19 23:12:15
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

  • 9. Data: 2017-02-19 23:33:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zainstaluje Ci Windows.
    > Moja podświetlana klawiatura tak się zainstalowała: Urządzenie klawiatury

    No może poza brakiem działania kilku klawiszy. Pudełko było "zaplombowane"
    więc raczej bubla sprzedawca nie wcisnął. Prędzej producent. W Tracerze
    działały wszystkie klawisze m-medialne. Było ich 30. Próbowałem naprawić
    klawiaturę ale szczęście trwało krótko. Fajna była. Maybach to Maybach. :-)
    Były stery bo znalazłem w Programy ślad z funkcją Uninstal.

    neelix

  • 10. Data: 2017-02-19 23:45:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-02-19 o 23:33, neelix pisze:

> [...]
    > 30. Próbowałem naprawić klawiaturę ale szczęście trwało krótko. Fajna
    > była. Maybach to Maybach. :-) Były stery bo znalazłem w Programy ślad

    Jakie klawisze Ci nie działają i jaki masz system? Np. pod Windowsem nie
    wszystkie klawisze multimedialne mogą dzialać. Sprawdż skróty do
    klawiatury i je odptaszkuj.
    Odinstaluj tą oraz poprzednią klawiaturę w Panelu strerowania i ponownie
    uruchom komputer.
    Zajrzyj w Pokaż ukryte Urządzenia. Moze tam siedzi jakaś starsza
    klawiatura, której uzywałeś, więc ja odinstaluj.

    --
    animka