  • 41. Data: 2017-02-07 12:15:21
    Temat: Re: Jak pod Androidem 7 szybko przesłać zdjęcia do komputera?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KOMTUR" napisał w wiadomości grup
    >W dniu 06.02.2017 o 22:37, Marek pisze:
    >Ale nazywanie pamięci wbudowanej na stałe kartą SD, to lekkie
    >nadużycie.
    >W takim razie ja mam dwie karty SD w swoim S7 :P

    Odpal Total Commandera, zobaczysz co powie :-)

    te wewnetrzna "Device Storage" mam (S4) dostepna jako /sdcard i
    /storage/sdcard0.
    No i /storage/emulated/0.

    Wiec to nazywanie z namaszczeniem :-)

    Dawno temu ta wewnetrzna storage byla IMO w dodatku zorganizowana jak
    karta pamieci, z FAT32.
    Ale to sie juz skonczylo ...

    J.

  • 42. Data: 2017-02-07 14:56:20
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 10:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    > Jak chcesz jedno wybrac, to byc moze, jak chcesz wszystkie przerzucic,
    > zeby obejrzec na duzym ekranie, to juz nie jest tak fajnie :-)

    Znów bredzisz. Zaznaczasz wszystkie i transferem do kompa. Przez WiFi
    działa szybciej niż przez USB. Ech, znów nie sprawdziłeś i zanudzasz :>

    --
    LordBluzg(R)

  • 43. Data: 2017-02-07 21:43:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-06 o 16:20, LordBluzg(R) pisze:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Direct jak widać stare to już ale
    > mało znane?

    Czy obsługa WiFi Direct jest natywna w Androidzie czy może jakiś soft
    należy instalować?

    Osobiście używam ES Explorera ale problem zaczyna się gdy ktoś nie
    obeznany z techniką chce zgrać zdjęcia na PC. Moje zapytanie dotyczyło
    tego typu użytkownika.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2017-02-07 22:31:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 21:43, Marek pisze:

    > Czy obsługa WiFi Direct jest natywna w Androidzie czy może jakiś soft
    > należy instalować?

    To zalezy od producenta telefonu. Wielu dodaje a wielu nie. Mozna zatem
    bez problemu pobrać ze sklepu i doinstalować.

    > Osobiście używam ES Explorera ale problem zaczyna się gdy ktoś nie
    > obeznany z techniką chce zgrać zdjęcia na PC. Moje zapytanie dotyczyło
    > tego typu użytkownika.

    Total Commander też daje radę. Problem jedynie w udostępnianiu na kompie
    folderu...no i jesli rzeczywiście "ciamajda" bierze się za kopiowanie z
    kompa do kompa, to zawsze są problemy. Obejściem problemu wydaje się
    użycie wspomnianego MyPhoneExplorer, gdzie z kompa sięgamy do telefonu i
    przy okazji można sobie kontakty zabezpieczyć, sms, kalendarz... a nawet
    zsynchronizować dalej.

    --
    LordBluzg(R)

  • 45. Data: 2017-02-07 22:38:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Czy obsługa WiFi Direct jest natywna w Androidzie czy może jakiś soft
    > należy instalować?

    Bo zapomniałem. Na telefonie włączasz tethering i nie potrzebujesz
    innego routera. Później z górki, znaczy kompa łączysz z telefonem i
    kopiujesz.
    --
    LordBluzg(R)

  • 46. Data: 2017-02-07 22:56:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-07 o 22:31, LordBluzg(R) pisze:

    > To zalezy od producenta telefonu. Wielu dodaje a wielu nie. Mozna zatem
    > bez problemu pobrać ze sklepu i doinstalować.

    Ja mówię o Androidzie a nie o dodatkach producenckich bo je należy
    traktować jako 3rd party soft, którego w dodatku pobrać nie można.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 47. Data: 2017-02-07 22:59:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-07 o 22:38, LordBluzg(R) pisze:

    > Bo zapomniałem. Na telefonie włączasz tethering i nie potrzebujesz
    > innego routera. Później z górki, znaczy kompa łączysz z telefonem i
    > kopiujesz.

    Hmmm, muszę to sprawdzić czy tak się da. Hipotetycznie sama obecność
    WiFi nie jest tożsama z pełnym dostępem do zawartości urządzenia. Chyba,
    że masz na myśli aplikację wspomnianą w poprzednim wątku?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 48. Data: 2017-02-07 23:47:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 22:59, Marek pisze:

    > Hmmm, muszę to sprawdzić czy tak się da.

    Da się. Nigdy nie piszę o hipotetycznie. Nim napiszę sprawdzam :)

    > Hipotetycznie sama obecność
    > WiFi nie jest tożsama z pełnym dostępem do zawartości urządzenia. Chyba,
    > że masz na myśli aplikację wspomnianą w poprzednim wątku?

    No niby nie, bo jak android ma "zobaczyć" udostępniony zasób na sambie
    (komp), skoro nie ma wbudowanej obsługi?
    Gdzieś te pliki musi wysłać. Zapominasz chyba o zabezpieczeniach. To nie
    jest drukarka, do której można się podłączyć i drukować np "u sąsiada" :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 49. Data: 2017-02-07 23:51:20
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 23:47, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > jest drukarka, do której można się podłączyć i drukować np "u sąsiada" :)

    ...i uruchamiasz na smartfonie np TotalCommander, podajesz IP kompa,
    który jest podłączony przez WiFi z telefonem, hasło/user i działa na
    udostępniony zasób.

    --
    LordBluzg(R)

  • 50. Data: 2017-02-07 23:54:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-07 o 23:47, LordBluzg(R) pisze:

    > Da się. Nigdy nie piszę o hipotetycznie. Nim napiszę sprawdzam :)

    Tak trzymaj :-)

> [...]
    > jest drukarka, do której można się podłączyć i drukować np "u sąsiada" :)

    Ok, spytałem w tylko w tym kontekście czy Android sam z siebie potrafi
    coś po WiFi wysłać do komputera bez pobierania zewnętrznego softu. Od
    strony komputera - rzecz jasna, że trzeba udostępnić zasoby.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek