  • 31. Data: 2002-06-15 23:42:02
    Temat: Re: Jak połączyć bloki
    Od: futszaK <f...@W...sitefinder.pl>

    On Fri, 14 Jun 2002 10:25:55 +0000 (UTC), "OFEK" <o...@o...waw.pl>
    wrote:

    >Oj chyba pomylka, pasmo 430 - 440 MHz jest uzywane na prawach pierwszenstwa
    >przez krotkofalowcow. Wiec mozesz miec problem z "Wisla ja Wisla slysze Cie
    >Oka"

    error

    430-440 jest dla krótkofalowców oraz zawiera pasmo bodajże ISM (nie
    pamiętam dokładnie), czyli możliwość korzystania przez każdego
    posiadacza nadajnika O MOCY DO 50mW i na wbudowanej antenie.

    Dla porównania krótkofalowcy mogą na tym samym paśmie używać mocy
    troszku większych (po zdaniu egzaminu na dzień dobry dostałem 50W), a
    istnieją licencje do 750W i do tego możliwość stosowania anten
    kierunkowych.

    Mówiąc inaczej złośliwy krótkofalowiec byłby w stanie całkowicie
    uniemożliwić stosowanie takich urzadzonek gdyby chciał.

    Realnie podchodząc do sprawy prawdopodobieństwo znalezienia takiego
    przypadku jest raczej niewielkie a to chociażby z tego powodu że
    którkofalowcy to z reguły poważni ludzie, to ludzie zajmujący się
    łącznością przed rozkwitem Internetu i większość z nich obok
    radiostacji posiada również komputer z podpiętym Internetem.

    Reasumując, lepiej z krótkofalowcem dobrze żyć a w zamian będzie można
    uzyskać również jakąś pomoc na przykład w zakresie sieciowania po
    radiu, czy wręcz dodatkowego usera Waszej sieci

    futszaK
    Uśmiechnij się, jutro będzie Lepper

  • 32. Data: 2002-06-16 18:26:40
    Od: "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:aeanjv$pt7$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

    <ciach moje wypociny>

    > c) laser - cena! i wieksza zawodnosc od przekopu

    Uzupelnienie do tego punktu :-)

    http://www.a.pl/article/articleview/143/1/9/

    Jak widac to urzadzonko spelnia zawarte wyzej wymogi.

    Cena: ok 5500 PLN netto ( cena obejmuje 2 szt.) Cena w hurtowni ale takie
    urzadonka za taka
    kase powinni ci sprzedac lub ktos z grupy by ci to wzial. ( Nietestowalem).

    Pozdrawiam Mumin^^

    P.S. Mysle ze w niektorych przypadkach taka cena moze byc rozsadna
    alternatywa do polaczen blokow.

    --
    Tomasz Krzysztofik
    IRCnet:#osh Mumin^^

  • 33. Data: 2002-06-16 20:43:42
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > Jeśli nie masz, no to czeka Cie miejski architekt i kupa kupa
    > kasy do wydania. On musi wykreślić, nanieść, obliczyć, przeliczyć,
    > postękać, potegować i wykasować. A to kosztuje ;)

    nie przesadzaj, legalnie w 2000 zl sie zmiesci (razem z robota)
    ale jezeli to jest kilkanascie metrow to proponuje na dziko... nikt wam nic
    nie zrobi znajac zycie, a jak ktos przekopie to sobie naprawicie :)

    mozna tez wejsc na dziko w studnie tpsa (kij im w ryj) tylko zaopatrzcie sie
    w czarny kabel

    zostaje tez radio, wlasciwie bez dodatkowych anten powinno byc ok

    jak wiec widzisz mozliwosci jest wiele, roznych...
    glowa do gory, wszystko da sie zrobic

    aaa, jak do ziemi wsadzicie UTP zamiast swiatelka to tez bedzie ok, ziemia
    niezle ekranuje i nasze urzadzenia na koncach kabli ktore leza w ziemi
    przezyly juz kilka burz - nic sie nie popsulo - kopcie na min 50-60cm

    Marcin

  • 34. Data: 2002-06-17 17:10:48
    Od: "Artur Maśląg 'futrzak'" <f...@p...com>

    "futszaK" <f...@W...sitefinder.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Mówiąc inaczej złośliwy krótkofalowiec byłby w stanie całkowicie
    > uniemożliwić stosowanie takich urzadzonek gdyby chciał.

    ISM to zakres 433.05 - 434.79 MHz. (w przedziale 430-440 MHz)

  • 35. Data: 2002-06-18 13:16:04
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

    chepper <c...@w...nospam.pl> wrote:
    > Użyszkodnik "Pawel Bernat" <a...@a...flynet.pl> tako rzecze:

    > A dlaczego trwale?
    > Robisz (np z bednarki) opaski dookola kominow i do nich (opasek) mocujesz za
    > pomoca sroby M10-M12 linke stalowa do ktorej bedzie podczepiona skretka. I
    > juz :-)
    W sumie u nas też jest coś w stylu 'opasek'. Niestety, nie przeczytałeś
    ostatnich słów mojej poprzedniej wypowiedzi.

    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>

  • 36. Data: 2002-06-18 13:16:06
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <B...@t...one.pl> wrote:

    > btw.
    > Ehm, tak dla podpowiedzi: a może pod chodnikiem? - o ile jest z
    > płytek a nie z kostki. Bo jak z kostki, to trochę zejdzie na ponownym
    > układaniu, uciskaniu etc...
    No chyba, że ciągnąłbyś kabel na całej długości chodnika. IMHO
    nie zdałoby to egzaminu.
    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>

  • 37. Data: 2002-06-21 11:07:58
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Tue, 18 Jun 2002 13:16:06 +0000 (UTC)
    Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl> pisze:

    > No chyba, że ciągnąłbyś kabel na całej długości chodnika. IMHO
    > nie zdałoby to egzaminu.

    Wychodzisz z klatki pod chodnik (tak, lub podobnie jak to opisalem
    przy wejściu do bloku dalej), lecisz po kącie prostym powiedzmy
    dokładnie na środku do drugiego bloku do docelowej klatki, skręcasz
    w bok na trawnik i pod ściane, znajdujesz miejsce gdzie wchodzą kabelki
    tepsy (jest rura platikowa a'la z odkurzacza :P), wciskasz kabel, aż
    wyjdzie w piwnicy, i tą samą rurą (lub obok) ciągniesz np. do kolegi
    co mieszka na 4 piętrze. Ładnie, elegancko, "profesjonalnie" (powiedzmy),
    i praktycznie zerowe szanse, że ktoś na zewnątrz bloku taki kabelek
    ciachnie.

    ps. Z tego co wiem (przypadek kliniczny); sprawdzone, działa,
    nikt się nie burzył - było zezwolenie SM, nie było zezwolenia TPSA
    (bo wejście w blok widocznie jest już wlasnością spółdzielni).

    ...przy okazji w skrzynkach licznikowych można zobaczyć jak bardzo
    panowie z TPSA się starają podłączając telefony - u mnie np. kabelki
    łączone na skrętke (tak ręcznie) i nieudolna próba zaizolowania tego
    czegoś jakimiś 2-3 centymetrami taśmy - jeszcze zabawniej skręconej
    niż kabelki... Ubaw, ale tylko na chwilę... potem przychodzi smutek...
    [proszę nie komentować tego kawałka, wygląda na OT]

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 38. Data: 2002-06-22 16:06:15
    Od: "PC" <a...@i...pl>

    > Wychodzisz z klatki pod chodnik (tak, lub podobnie jak to opisalem
    A co jak chodnik to wylany asfalt i nie bardzo mozna go zwinac i
    rozwinac.
    pozdr
    PC

  • 39. Data: 2002-06-22 17:49:43
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Sat, 22 Jun 2002 16:06:15 +0000 (UTC)
    PC <a...@i...pl> pisze:

    > A co jak chodnik to wylany asfalt i nie bardzo mozna go zwinac i
    > rozwinac.

    Tak trudne pytanie, ze potrzebujesz potwierdzenia od kogos innego?