  • 1. Data: 2002-06-12 16:34:13
    Temat: Uprawnienia do ping-u?
    Od: "Slavic" <s...@p...onet.pl>

    Jedna z łódzkich firm zestawiająca łącza radiowe w ostatnich kilku dniach
    osiągnęłą rekordy czasów transmisji pakietów ponad 4000ms. Wielokrotnie
    informowana o tej sytuacji po kilku dniach udzieliła odpowiedzi, że:
    "Jesteśmy w tracie przenoszenia firmy na ul.{} z {}, aby nie powodować
    przerw w dostępie do internetu korzystamy z dwu niezależnych łącz i w chwili
    obecnej korzysta Pan z innej bramki internetowej.
    Dziękuję za informacie o jakości łącza i pozdrawiam"
    -------
    Oczywiście ani słowa "przepraszamy" ani informacji o terminie naprawy. W
    zamian za to od dziś "ping" pokazuje że "Upłynął limit czasu żądania" i
    Visualroute również nie pokazuje czasów (ale pokazuje kolejne połączenia".

    Pytanie 1: Czy możliwe jest, że dostawca jakoś zablokował możliwość
    sprawdzania?
    Pytanie 2: Jeśli tak, czy miał do tego prawo (wg. jakiś ogólnych przepisów)
    Pytanie 3: Czy wobec utrzymującego się stanu rzeczy ma on prawo do
    otrzymania należności za usługę?
    Uwaga do 4. Łącze przypomina dziś najgorszy koszmar modemowca, kran z
    którego tylko kapie woda, jajeczko częściowo świeże.
    Proszę o opowiedź na powyższe pytania
    S.Kowalski

  • 2. Data: 2002-06-12 17:34:03
    Temat: Re: Uprawnienia do ping-u?
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Wed, 12 Jun 2002 16:34:13 +0000 (UTC), Slavic
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Pytanie 1: Czy możliwe jest, że dostawca jakoś zablokował możliwość
    > sprawdzania?

    Możliwe.

    > Pytanie 2: Jeśli tak, czy miał do tego prawo (wg. jakiś ogólnych przepisów)

    Miał. Choćby po to, żeby mu luseria nie dopychała łącza lawiną
    pakietów ICMP. A przynajmniej tak się może tłumaczyć.

    > Pytanie 3: Czy wobec utrzymującego się stanu rzeczy ma on prawo do
    > otrzymania należności za usługę?

    Na podstawie wycięcia ICMP? Ma. Sprawdź umowę, może na jakiejś
    innej podstawie można zażądać jakiejś ulgi. Ale
    najprawdopodobniej masz umowę, która daje Ci tylko prawo do
    płacenia.

    r.
    ________
    robert rędziak :: 1.0654205607477 j.w.g. :: rekin.plukwa.net

    p l u k w a z o n e s u p p o r t t e a m

  • 3. Data: 2002-06-12 17:34:14
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Slavic na pl.internet.polip:
    > Pytanie 1: Czy możliwe jest, że dostawca jakoś zablokował możliwość
    > sprawdzania?

    Techniczna? tak.

    > Pytanie 2: Jeśli tak, czy miał do tego prawo (wg. jakiś ogólnych przepisów)

    a jaką masz umowę? (tj. to nie jest regulowane innymi niż umowa
    przepisami).

    > Pytanie 3: Czy wobec utrzymującego się stanu rzeczy ma on prawo do
    > otrzymania należności za usługę?

    to znowu zależy od umowy.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 4. Data: 2002-06-12 21:51:41
    Od: Paweł Małachowski <p...@u...3lo.lublin.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, Ziemek Borowski wrote:

    > a jaką masz umowę? (tj. to nie jest regulowane innymi niż umowa
    > przepisami).

    > to znowu zależy od umowy.

    Można by próbować podciągnąć to pod ograniczenie dostępu do Internetu.
    Jeśli ICMP wycięto z/do ruterów dostawcy, to będzie ciężko, ale jeśli
    zablokował nawet możliwość pingnięcia hosta poza siecią dostawcy,
    to już na pewno jest ograniczenie dostępu. Jeśli umowa mówi o dostępie
    bez precyzowania, kiedy i jak może on być ograniczony, to chyba sprawa
    jest jasna.

    Generalnie, blokowanie ludziom pingów i traceroute'ów ma krótkie nogi
    i źle świadczy o dostawcy.

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }
    { ,,Unia broni, Unia radzi, Unia nigdy Cię nie zdradzi'' }

  • 5. Data: 2002-06-12 21:51:50
    Od: "Slavic" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrnagevn3.3oo.ziembor.news@bluesky.domek.ziemb
    or.waw.pl...
    > Slavic na pl.internet.polip:
    ----------------------
    Generalnie umowa nie przewidywała takich niuansów, fakt, gwarantuje tylko
    500kB pasmo na wyjściu serwera z podziałem na do 10 włączonych userów
    Fakt drugi - łączność jest, przecież mogę do niego wysłać maila i pisać do
    grupy (ta wiadomość będzie wychodzić tak jak poprzednia z 10 minut
    Fakt trzeci - załącznik do poczty 50k - to się nie uda
    Fakt czwarty - generalne olewanie klienta - "zablokować pinga - czemu głupek
    sprawdza jak gołym okiem widać" - i jeszcze chciałby "przepraszamy"
    ===
    Pytanie ostatnie: Czy Wam się to podoba?
    Dziękuję za odpowiedzi - właściwie mam ochotę wyżalić się na 'pręgierzu'
    Slavic K.

  • 6. Data: 2002-06-12 21:52:32
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@s...pl>

    Slavic wrote in news:ae7r8f$cuq$1@news.tpi.pl:

    > W zamian za to od dziś "ping" pokazuje że "Upłynął limit
    > czasu żądania"

    Pamiętaj że w standardowej konfiguracji pod Windows ping mówi że
    "Upłynął..." jesli czas odpowiedzi jest > 1000 ms.

    > i Visualroute również nie pokazuje czasów (ale
    > pokazuje kolejne połączenia".

    A to już inna sprawa.

    --
    empeg

    {A44EF29E-C585-40DB-B2B1-D15F13B85B72}

  • 7. Data: 2002-06-12 21:52:40
    Temat: Uprawnienia do ping-u? - Dziękuję za odpowiedzi
    Od: "Slavic" <s...@p...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim!
    Slavic

  • 8. Data: 2002-06-13 12:02:05
    Od: "Slavic" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiad3o" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętaj że w standardowej konfiguracji pod Windows ping mówi że
    > "Upłynął..." jesli czas odpowiedzi jest > 1000 ms.

> [...]
    ------------------------------
    No cóż, kiedy działał czas był pokazywany nawet powyżej 4000 ms, zresztą po
    kolejnych awanturach zgłosiła się sama Wielka Głowa firmy, poprosiła mnie
    sprawdzenie, za chwilę ponownie uruchomiła protokół i o dziwo było 40 ms
    średnio. Się dało!!!!!!!
    Podziękowałem, pogratulowałem i ... za 15 minut znowu 3000 ms, tylko ping
    działa, a WIELKA GŁOWA milczy.
    Na usilne zapytania łódzkich telewidzów - jak stracę do reszty cierpliwość -
    publicznie pochwalę tę firmę używając jej nazwy i adresu.
    Podziękowania dla wszystkich - Slavic

  • 9. Data: 2002-06-13 12:02:35
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Wed, 12 Jun 2002 16:34:13 +0000 (UTC)
    Slavic <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Pytanie 1: Czy możliwe jest, że dostawca jakoś zablokował możliwość
    > sprawdzania?

    Tak, chociaż bardzo możliwe, że zrobił to z innych powodów:
    Na przykład aby się odechwiewało (z powodu braku odpowiedzi) pingowania;
    są zablokowane pongi z (chyba) wszystkich polskich serwerów IRCNetu.
    Ja (serv) też nie odpowiadam.

    > Pytanie 2: Jeśli tak, czy miał do tego prawo (wg. jakiś ogólnych
    > przepisów)

    Decyzja należy do admina/root'a. IMHO żaden przepis (chyba że specjalna
    pozycja w umowie) nie gwarantuje Ci dostępu do odpowiedzi na ping ;P

    > Pytanie 3: Czy wobec utrzymującego się stanu rzeczy ma on prawo do
    > otrzymania należności za usługę?

    Oczywiście. Ping (pong) nie jest usługą.

    > Uwaga do 4. Łącze przypomina dziś najgorszy koszmar modemowca, kran z
    > którego tylko kapie woda, jajeczko częściowo świeże.

    To inna sprawa. Możesz domagać się umniejszenia zapłaty ze względu
    na wadliwy, lub Twoim zdaniem niepełny, dostęp do tzw. zasobów w sieci.
    Ale prawdopodobnie (jak już ktoś wcześniej napisał); jedyne co masz
    zagwarantowane to znajomość konta na które masz wpłacać kase...
    Możliwe że jak u większości providerów - gwarantują Ci dostęp, bez
    gwarancji jakości... Działa? Działa - ale stoi. No to co - ale działa.

    ;)
    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 10. Data: 2002-06-13 12:02:42
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Wed, 12 Jun 2002 21:51:41 +0000 (UTC)
    Paweł Małachowski <p...@u...3lo.lublin.pl> pisze:

> [...]
    > zablokował nawet możliwość pingnięcia hosta poza siecią dostawcy,
    > to już na pewno jest ograniczenie dostępu.

    Nie zgodzę się. Czasy mamy jakie mamy - jak uweźmie się na Ciebie
    jakiś debil z zabawkami, to nie zostaje Ci nic innego jak wyciąć
    ICMP... Zresztą admini co większych shellowni oraz ircserwerów
    to potwierdzą... (zapewne...)

    > Generalnie, blokowanie ludziom pingów i traceroute'ów ma krótkie nogi
    > i źle świadczy o dostawcy.

    Co nader często wychodzi ich klientom po prostu na zdrowie... (j/w).