  • 41. Data: 2017-07-29 10:32:53
    Temat: Re: Jak robicie skrypty budowania instalek?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 28 Jul 2017 18:08:40 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Instalka DirectX aktualizuje zastaną wersję jeżeli zastana jest
    starsza,
    > w innym przypadku nie robi nic. Nie ma tutaj więc mowy o kilku
    wersjach
    > w systemie.

    Oczywiście. Jednak tu chodziło o fakt iż instalacja programu nie
    tylko wrzuca coś do "Program Files", ale także modyfikuje system. (I
    wystarczy np. wadliwe DirectX aby trochę napsuć.)

    > Nie "swoje" tylko wersję bibliotek podstawowych powiązanych z
    wersją
    > środowiska Visual Studio, w którym zostały skompilowane.

    To trochę bardziej skomplikowane. Istotą rzeczy jest to, że MS dał
    mscrt plus instrukcję jak tego używać. A że klepacze nie czytają
    instrukcji, to regularnie powtarza się scenariusz: update łata mscrt
    - instalator stwierdza że to nie jego mscrt - instalator robi siłową
    instalację mscrt (te samo Visual Studio, ale bez update) - Windows
    Update łata mscrt. Ten cyrk jest czasem celowy: dzięki temu program
    może użyć mscrt z dziurami bezpieczeństwa, a to pozwala na rzeczy
    różne.

    > Jak masz aplikację napisaną pod .NET 4, to wystarczy że masz w
    systemie
    > dowolną wyższą i się uruchomi.

    Tak to wymyślił MS. Ale romantyczki tego nie wiedzą.

  • 42. Data: 2017-07-31 11:21:47
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    > Dokładnie to co napisałem w [1]. Można nad nimi dyskutować. Tylko że to
    > margines. Jeśli pytający ma problem z *TAKĄ* aplikacją to dyskusja ma
    > sens. W przeciwnym wypadku niech spakuje do zipa, userzy będą wdzięczni.
    Jak cholera będą wdzięczni na "nowych windowsach"; problemy z
    uprawnieniami, brak możliwości zapisu do katalogu w PF, dedykowane
    wirtualne katalogi do utrzymywania konfiguracji, itd. itp.
    I tak, to dalej jest aplikacja typu portable.

    Jasne, da się to ogarnąć w samej aplikacji, tylko po co skoro instalator
    robi to samo, a user instaluje klikając "dalej, dalej, koniec".

    Administrator też będzie wdzięczny jak cholera jeśli ma to cudo
    instalować na wielu komputerach bez możliwości wpięcia instalatora do AD.

    --
    wloochacz

  • 43. Data: 2017-07-31 14:12:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/31/2017 11:21 AM, wloochacz wrote:
    > Administrator też będzie wdzięczny jak cholera jeśli ma to cudo
    > instalować na wielu komputerach bez możliwości wpięcia instalatora do AD.

    Aministrator czasami jest wdzieczny że moze to cudo postawić w dzielonym
    dysku sieciowym i w ogóle nic nie robić.

  • 44. Data: 2017-08-04 18:53:04
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:
    w wiadomości news:almarsoft.4495217577601281817@news.v.pl...
    > wlasnej technologii
    >
    > Mocne. Niczym wypowiedź kibica Dynamo Pcim o Manchester United.
    > Ale ad rem. To co jest konkursowo psuje Windows to właśnie instalowanie programów.

    Krytykujesz krzywy paznokiec w Windows, nie dostrzegajac, ze Unix
    nie ma płuc/ledwo dyszy (nie ma technologii komponentowej).
    PS: W sumie klasyka dla wszelkiej masci fanatykow czy antyMS/fanatykow :)

    AK

  • 45. Data: 2017-08-04 21:24:54
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Aug 2017 18:53:04 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Krytykujesz krzywy paznokiec w Windows

    Analfabetyzm wtórny?

    Napisałem że instalowanie programów psuje Windows. Czyli masz np.
    komputer z Windows. I jest wszystko dobrze. Instalujesz n programów i
    jest dobrze. Instalujesz n+1 program i masz popsuty system. Trochę
    popsuty. Po zainstalowaniu n+m programów system Windows jest tak źle,
    że chyba najprościej postawić go na nowo.

    W 99% to nie Windows był zły. To syf który "się tak jakoś"
    zainstalował robi kuku. Zamknięcie możliwości do tylko sklepiku nic
    nie zmieni: musiałbyś np. odmówić Corelowi, Adobe, MathWorks itd.

    Zrozumiałeś, czy napisać DRUKOWANYMI LITERAMI?

  • 46. Data: 2017-08-04 21:30:22
    Od: s...@g...com

    > Zrozumiałeś, czy napisać DRUKOWANYMI LITERAMI?

    Przecież napisałeś to drukowanymi literami... Czcionki renderują się chyba tak samo
    dla drukarek jak i dla ekranu - tylko rozdzielczości są różne...

  • 47. Data: 2017-08-04 22:30:09
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Aug 2017 12:30:22 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Przecież napisałeś to drukowanymi literami...

    Przecież to pytanie było retoryczne.

  • 48. Data: 2017-08-05 04:07:27
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Roman Tyczka" <n...@b...no> napisał:

    > Nigdy nie mam takich problemów, ale może ja jakiś inny jestem.

    Nie. To Sławuś jest "inny"... :(

    AK

  • 49. Data: 2017-08-05 10:27:58
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 5 Aug 2017 04:07:27 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Nie. To Sławuś jest "inny".

    Bardzo się z tego cieszę. Gdybym był takim jak ty byłoby niedobrze.

  • 50. Data: 2017-08-05 11:29:30
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 04 Aug 2017 22:30:09 +0200, slawek wrote:

    > Przecież to pytanie było retoryczne.

    Przecież to była ironia.

    --
    pozdrawiam