  • 21. Data: 2012-09-29 04:30:22
    Temat: Re: Jak to jest z tymi LED-ami?
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-21 21:56, t? pisze:

    > Nie do każdego. :)

    Kłócić się nie będę bo z elektroniki to ja cienki jestem ale jeśli masz
    w aucie żarówkę to przerywacz z diodą led nie zadziała tak jak powinien.

    > Dlaczego lipę? Jak się uda uzyskać odpowiednie natężenie światła, to
    > efekt będzie bardzo fajny. A jak nie, to wrócę do zwykłych.

    Lipę, bo po pierwsze led Ci nic kompletnie nie da. Mało tego, wszystko
    pogorszy. Po drugie, po to jest projektowany odbłyśnik, żeby był
    odpowiedni pomiar współczynnika odblasku.
    Ponad to, oprócz natężenia światła dokonuje się inne pomiary, tj.:
    temperatury barwowej, kątowego rozkładu światłości, kątowego rozkładu
    temperatury barwowej, współrzędnych chromatycznych, itd. Także nie myśl
    sobie, że jak włożysz chińskiego leda to będzie super. Będzie lipa!

    > Normy będzie spełniał. Nie będzie miał tylko homologacji.

    (Boże święty, aż dziwię się że nikt Ciebie jeszcze tu nie poprawił)

    Sam sobie przeczysz. Homologacja to NORMA. Homologacja to międzynarodowa
    norma określająca wymagania, które powinna spełniać dana lampa. Jeżeli
    lampa sygnałowa wyprodukowana jest dla określonej żarówki, taka żarówka
    winna być zamontowana do niej (wg Reg. EKG ONZ nr 6, 50). Jeśli żarówka
    będzie inna (niezgodna z Reg. EKG ONZ nr 37, 99), lampa nie będzie
    spełniała norm i tym sposobem traci homologację. Bo producent zapewnia
    nam homologację na określony rodzaj żarówki. Bardziej łopatologicznie
    się nie da.

    Poczytaj nt homologacji europejskiej E20 zanim zaczniesz pisać bzdury.

    > Brak
    > homologacji nie ma wpływu na winę za spowodowanie wypadku.

    Nie Ty jesteś od orzekania winy, lecz sąd. W sądzie (a nawet w
    ubezpieczalni czy policja na miejscu zdarzenia) mogą dać współwinę
    spowodowania wypadku/kolizji, tzw. przyczynienie lub całkowitą winę w
    zależności od okoliczności. Policja oraz ubezpieczalnia mają szerokie
    spektrum działania. Jeżeli ktoś się nie zgadza, ma drogę odwoławczą.
    Potem sąd.

    > Oczywiście
    > jakiś cwaniak może próbować cwaniaczyć, ale i tak nic nie ugra. :)

    Mało w życiu widziałeś. Młody chyba jesteś co?