  • 1. Data: 2014-06-10 01:10:35
    Temat: Jak uwolnić się od Netii (najmniejszym kosztem)?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Jakiś czas temu pisałem o chęci przeniesienia numeru stacjonarnego z
    analogowej linii po TP/Orange, który funkcjonował jako WLR w Netii.
    Numer z usługą odziedziczyłem po poprzednim abonencie i zrobiłem cesję
    tej umowy na siebie.

    W kwietniu złożyłem dyspozycję u nowego operatora (VoIP) o chęci
    przeniesienia numeru. Wysłałem papiery do nowego i czekałem na
    informację o dacie przenosin. Netia poinformowała mnie, że przełączanie
    numeru do nowego operatora wyznaczono na 6-go maja (co też doszło do
    skutku).

    Poprosiłem na infolinii Netii o przesłanie kopii regulaminu i cennika
    obowiązującej oferty (numer odziedziczyłem po poprzednim właścicielu i
    zrobiłem cesję na siebie, ale dokumentów z regulaminem u starego
    właściciela nie dało się znaleźć) oraz potwierdzenia zawarcia umowy.

    Netia przesłała mi jedynie listem potwierdzenie zawarcia umowy z nazwą
    oferty (mimo, że pracownik na infolinii zapewniał mnie, że dostanę
    komplet materiałów odnośnie tej umowy), co wiedziałem i bez nich.
    Bardziej zależało mi na regulaminie i opłatach związanych z
    wcześniejszym rozwiązaniem umowy.

    Za kwiecień zapłaciłem abonament, muszę też zapłacić opłatę wyrównawczą
    za umowę która była zawarta (a w zasadzie przedłużona) na promocyjnych
    warunkach. Udało mi się jakimś cudem trafić na regulamin. W nim stało,
    że opłata wyrównawcza jest liczona proporcjonalnie do okresu jaki
    pozostał do końca umowy, ale opłata ta dla usług telekomunikacyjnych nie
    może być większa, niż 200 zł (umowa przejęta razem z numerem od
    poprzedniego właściciela była zawarta do sierpnia 2014 roku).

    Dzisiaj dostałem list z fakturą z kwotą opłaty wyrównawczej na 112
    złotych, ale w maju również zapłaciłem abonament. Netia wystawia faktury
    za okres od 2-go danego miesiąca (w tym wypadku to był maj) do 1-go
    kolejnego miesiąca (do czerwca) za następny miesiąc.

    I teraz zagwozdka: skoro za maj zapłaciłem fakturę w kwietniu, w maju
    skasowali mnie za czerwiec, chociaż od maja numer był już aktywny u
    innego opa (oczywiście w maju faktura za czerwiec przyszła już po
    włączeniu numeru u nowego operatora, jakoś tak koło 10-go) to czy jest
    szansa odliczyć wysokość faktury za czerwiec od tej opłaty wyrównawczej?
    Bo te 112 liczona za 2 (no niech już nawet będzie za 3 miesiące) przy
    limicie 200 zł dla usług telefonicznych to trochę sporo?

    Warto się o to bić, czy jestem już na straconej pozycji?

    Pozdrawiam

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2014-06-10 23:45:17
    Temat: Re: Jak uwolnić się od Netii (najmniejszym kosztem)?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Coś, ktoś?

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2014-06-11 22:18:13
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.06.2014 01:10, Krystek pisze:
    /.../
    > Warto się o to bić, czy jestem już na straconej pozycji?

    Masz tam jeszcze jakieś konto na ich stronie?

    Albo będziesz dostawał dalej abonament i będzie chryja albo odlicz. Jak
    się da to zadzwoń a jak masz konto to przez konto.
    2. Na pewno abonament dostałeś? A nie tylko za rozmowy?

  • 4. Data: 2014-06-13 22:35:07
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-06-11 22:18, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > się da to zadzwoń a jak masz konto to przez konto.
    > 2. Na pewno abonament dostałeś? A nie tylko za rozmowy?

    Udało się wygrzebać potwierdzenie przedłużenia starej umowy na
    promocyjnych warunkach. Okazuje się, że umowa jest do sierpnia, ale 2015
    roku. Były też tam dwa okresy promocyjne płatne po złotówce za
    abonament, więc dupa blada. Trzeba zapłacić te 112 złotych. I po temacie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2014-07-04 21:59:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-13 22:35, Krystek pisze:

> [...]
    > roku. Były też tam dwa okresy promocyjne płatne po złotówce za
    > abonament, więc dupa blada. Trzeba zapłacić te 112 złotych. I po temacie.

    A czy tę ostatnią umowę przedłużałeś świadomie? Bo jeśli nie, to można
    uderzyć z art. 285 Kodeksu karnego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-07-06 23:50:09
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-07-04 21:59, Adam pisze:

    > A czy tę ostatnią umowę przedłużałeś świadomie? Bo jeśli nie, to można
    > uderzyć z art. 285 Kodeksu karnego.

    W tym sęk, że to nie ja przedłużałem. Dokonałem cesji istniejącej już (i
    przedłużonej wcześniej na promocyjnych warunkach) umowy. Zresztą
    zrobiłem to tylko po to, by zachować numer i móc go później przenieść do
    innego operatora (czego zresztą dokonałem). Opłaty wyrównawcze (jak
    elegancko nazwali kary umowne za wcześniejsze rozstanie z - byłym już -
    operatorem) także zapłacone.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/