  • 21. Data: 2018-08-24 01:15:19
    Temat: Re: Jak wydoić barana?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message
    news:plmmcn$6oe$1@node2.news.atman.pl...

    > Nigdy tak nie twierdziłem. Rzecz w tym, że koszt ten był niewspółmiernie
    > wysoki, wobec rzeczywistego, OIDP podano ile, znacznie mniej od
    > naliczonego.

    Nie wiadomo za bardzo co właściwie twierdziłeś...
    Ani co masz na myśli pisząc teraz koszt "rzeczywisty".
    Bo pisaliśmy tylko o kosztach komponentów...
    Nie ma to żadnego sensu co napisałeś.

  • 22. Data: 2018-08-24 22:26:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Queequeg napisał(a) :
    > Można np. sprzedać mu hallotron, wart może 2 zł, za 19 zł. Tylko wtedy to
    > już nie jest hallotron, tylko czujnik pola do skutera.
    >
    > https://allegro.pl/czujnik-pola-skuter-trojkolowiec-
    ginger-500w-i6446142310.html

    > Podobną praktykę widziałem w innych kategoriach (zwykły, tani tranzystor,
    > ale do konkretnego modelu komórki / komputera samochodowego, nagle zyskuje
    > 20x na wartości).

    Żaróweczka LEDowa 5W do samochodu za 2 zł. Ta sama na innej
    aukcji do Mercedesa S za 40 zł. Normalka.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 23. Data: 2018-08-25 03:36:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pójdą do tego za pięć stówek. Ludzie tak są skonstruowani, że gdy
    > idzie o zdrowie, są przekonani, że jeśli wydadzą więcej, to większa
    > jest szansa, że im się poprawi.

    To samo dotyczy każdego produktu na którym się ktos mało zna...
    Wino za $40 za butelkę *musi* być smaczniejsze niż takie za $35, nie?

    Coś w tym prawdy jest...

  • 24. Data: 2018-08-25 11:36:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > To samo dotyczy każdego produktu na którym się ktos mało zna...

    Na medycynie zna się każdy. Już dawno temu Stańczyk udowodnił,
    że w Polsce najwięcej jest medyków.

    > Wino za $40 za butelkę *musi* być smaczniejsze niż takie za $35, nie?

    Znać się na winie -- bez żadnego dowodzenia wiadomo, że to cecha
    narodowa Polaka.

    Bardziej niż z się znaniem wiązałbym to z obszarami, którym blisko
    do magii. Nie wiemy dlaczego jeden lekarz stawia lepsze diagnozy niż
    drugi i lepszą ordynuje terapię. Mimo że obaj przeczytali te same
    książki i spędzają pół dnia w tym samym szpitalu. A kwoty na rachunku
    rozumie każdy. Z winem podobnie.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2018-08-25 14:06:41
    Od: Relatywizator rzeczywistości Dąs <f...@g...com>

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Na medycynie zna się każdy. Już dawno temu Stańczyk udowodnił,
    > że w Polsce najwięcej jest medyków.

    Prywata jest dobra do pierdół mało inwazyjnych typu wyleczyć ząb czy
    obrać okulary, tzn. masówka.

    Jeżeli chodzi o sprawy poważniejsze to widać tam zwykłe naciąganie i
    ostre dojenie luda, naciąganie liczby wizyt, przeciąganie całego procesu
    itd. Przy poważniejszych sprawach opieka publiczna jest i skuteczniejsza i tańsza.
    Poza tym prywata ostro ciągnie kaskę z NFZtu na fikcyjne usługi
    które są dopisywane do NFZowego rachunku wystawionego za faktycznie wykonane usługi.

    Chceta full prywaty?
    https://jastrzabpost.pl/wp-content/uploads/2018/08/K
    inga-Korta-768x1369.jpg

    Tylko później bez żadnych kwików.

  • 26. Data: 2018-08-25 14:44:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-25 o 14:06, Relatywizator rzeczywistości Dąs pisze:

    > Przy poważniejszych sprawach opieka publiczna jest i skuteczniejsza i tańsza.

    Dopiero w 2030. Wcześniej jest kolejka. Pośmietnie też już opanowane u
    katabasów.

    > Chceta full prywaty?

    Oczywiście. Konkurencja i jakość wzrosnie i będą się dumpingować :]

    --
    LordBluzg(R)

  • 27. Data: 2018-08-25 15:09:28
    Od: Relatywizator rzeczywistości Dąs <f...@g...com>

    użytkownik LordBluzg(R) napisał:

    > Dopiero w 2030. Wcześniej jest kolejka. Pośmietnie też już opanowane u
    > katabasów.

    Sprawy systemowe Panie, brak przekierowania pacjentów z jednej przychodni
    mocno obciążonej do drugiej mniej obciążonej. Brak rozwiązań z UK
    gdzie państwo płaci za naukę lekarzy a później z nich ściąga dług.
    W PL państwo płaci na rezydentów, po czym ci... sru na zachodek.

    > Oczywiście. Konkurencja i jakość wzrosnie i będą się dumpingować :]

    Konkurencja to już jest, a nie widać spadku cen okularów czy usług
    np. leczenia zębów, stawki mocno stałe do tego wyżyłowane w wawce
    trochę taniej w mniejszych miejscowościach.

    > będą się dumpingować :]

    Pierdolicie Jankoski jak zwykle.

  • 28. Data: 2018-08-25 16:25:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-25 o 15:09, Relatywizator rzeczywistości Dąs pisze:

    > Sprawy

    Srawy. Jeszcze 3 lata tamu było znacznie lepiej. Teraz zwyczajnie się
    pogorszyło. Coraz mniej młodych chce tutaj siedzieć. A dowód na to jest,
    że wyjechało ich więcej niż za rządów poprzedników. Nie ściemniaj, bo
    wszyscy wiedzą że jesteś pisoskim propagandzistą i nie masz nawet mikro
    linka (a ja mam) że jest jak piszę :)

    > Konkurencja to już jest,

    Gówno nie konkurencja. Lepiej się nie odzywaj, na tematy gdzie nie masz
    bladego pojęcia.

    --
    LordBluzg(R)

  • 29. Data: 2018-08-25 23:21:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 20:36:41 -0500, Pszemol napisał(a):

    > To samo dotyczy każdego produktu na którym się ktos mało zna...
    > Wino za $40 za butelkę *musi* być smaczniejsze niż takie za $35, nie?

    Z wiekie nabierasz doswiadczenia :-)

    Ale ... w madrych ksiazkach mozna wyczytac: jesli butelka kosztuje
    0.50, korek 0.10, rozlewanie 0.10, transport 1.00 zl, akcyza 5 zl,
    marza sklepu 40% ... to i ile lepsze jest wino za 15 zl ot tego za 10
    zl ...

    J.

  • 30. Data: 2018-08-29 03:27:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > 0.50, korek 0.10, rozlewanie 0.10, transport 1.00 zl, akcyza 5 zl,
    > marza sklepu 40% ... to i ile lepsze jest wino za 15 zl ot tego za 10

    Nie mam pojęcia - nie mamy takich tanich win w sklepach...
    Najtańsze widziałem chyba za $9 ale przeważnie zaczynają się
    w detalu "supersamach" od kilkunastu dolarów za butelkę 0,75L.