  • 1. Data: 2015-12-04 20:09:37
    Temat: Jak wygładzić polietylen
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję kilka płyt z PE 500 o wymiarach 1x2 metra.
    To, co widziałem w hurtowni ma trochę nierówną powierzchnię, a zależy mi
    na zupełnie gładkiej. Podejrzewam, że płyty są robione na czymś w
    rodzaju wtryskarki, a powierzchnie mają ślady po obróbce skrawaniem,
    które się odbijają na plastiku.
    Czy macie jakiś pomysł, czym to wygładzić?
    Ewentualnie gdzie kupię takie płyty o gładkiej powierzchni?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-12-05 21:46:40
    Temat: Re: Jak wygładzić polietylen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2015 20:09:37 +0100, Jacek napisał(a):
> [...]
    > na zupełnie gładkiej. Podejrzewam, że płyty są robione na czymś w
    > rodzaju wtryskarki, a powierzchnie mają ślady po obróbce skrawaniem,

    Raczej nie ma skrawania.

    > Czy macie jakiś pomysł, czym to wygładzić?

    PE obrabia sie wrednie.
    Przetopic ?

    Bo szlifowanie na arkuszu papieru sciernego pewnie cie nie zadowoli.

    J.

  • 3. Data: 2015-12-05 22:51:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-05 o 21:46, J.F. pisze:

    > Raczej nie ma skrawania.
    Nie ma skrawania PE, ale ślady po skrawaniu formy są widoczne.

    > PE obrabia sie wrednie.
    > Przetopic ?
    >
    > Bo szlifowanie na arkuszu papieru sciernego pewnie cie nie zadowoli.
    Jest, jak piszesz - efekt mizerny.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-12-06 14:23:08
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 22:51, Jacek pisze:

    > Nie ma skrawania PE, ale ślady po skrawaniu formy są widoczne.

    > Jest, jak piszesz - efekt mizerny.
    > Jacek

    Wydruki z drukarki 3d (z ABS-u) wygładza się ciekłym acetonem,
    lub jego oparami. Trzeba tylko uważać, bo to niebezpieczne.

    Polietylen jest tylko trochę wrażliwy na aceton, ale za to bardziej
    na kwas azotowy.
    Trochę to jednak zbyt duże powierzchnie do takich działań.

  • 5. Data: 2015-12-06 14:38:44
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 20:09, Jacek pisze:
> [...]
    > które się odbijają na plastiku.
    > Czy macie jakiś pomysł, czym to wygładzić?

    Małe kawałki ABSu wygładzam po obróbce strumieniem gorącego powietrza o
    dobranej temperaturze.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2015-12-06 16:14:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Drukowanie 3d metodą wytłaczania stopionej żyłki jest szkodliwe dla zdrowia samo w
    sobie (gratulacje dla tatusiów kupujących drukarki 3d dla dzieci), więc opryskanie
    tego acetonem to już mały pikuś.

  • 7. Data: 2015-12-06 18:00:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-06 o 14:23, WM pisze:

> [...]
    > lub jego oparami. Trzeba tylko uważać, bo to niebezpieczne.
    >
    > Polietylen jest tylko trochę wrażliwy na aceton, ale za to bardziej
    Tu bym polimeryzował ;-)
    Aceton techniczny przechowuje się w kanistrach z PE, więc raczej nie
    jest wrażliwy.
    Jacek

  • 8. Data: 2015-12-06 18:01:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-06 o 14:38, PeJot pisze:
    > Małe kawałki ABSu wygładzam po obróbce strumieniem gorącego powietrza o
    > dobranej temperaturze.
    Pomysł dobry, ale wygląda mi na to, że płyta mi się zdeformuje po takiej
    obróbce i będzie jeszcze gorzej.
    Jacek

  • 9. Data: 2015-12-06 19:52:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-06 o 18:01, Jacek pisze:
    > Pomysł dobry, ale wygląda mi na to, że płyta mi się zdeformuje po takiej
    > obróbce i będzie jeszcze gorzej.
    > Jacek

    Kwestia wprawy, tu nie chodzi o usmażenie materiału jak kiełbasy na
    grilu, tylko powierzchniowe nadtopienie materiału. Ale przy 2m^2 to
    chyba niewykonalne ręcznie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2015-12-07 05:35:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-06 o 18:00, Jacek pisze:

    > Tu bym polimeryzował ;-)
    > Aceton techniczny przechowuje się w kanistrach z PE, więc raczej nie
    > jest wrażliwy.
    > Jacek

    Informacja z tej tabelki: ograniczona odporność PE na aceton:
    http://www.stylist.pl/admin/upload/files/POLIETYLEN.
    pdf

    Informacja z tej tabelki: 100% odporności PE na aceton:
    http://www.aco.pl/fileadmin/pl_aco/documents/SWM/qma
    x/Wlasciwosci_Qmax_MDPE.pdf

    Komu tu wierzyć? ;)