  • 1. Data: 2015-12-02 20:25:22
    Temat: Zasilanie 500V
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Nie tak dawno była zmiana napięcia z 220 na 230 V 380 na 400V.
    Niektóre zakłady (kopalnie) mają zasilanie 500V.
    Czy to napięcie 500V też zostało podwyższone, czy zostało bez zmian?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-12-02 20:59:33
    Temat: Re: Zasilanie 500V
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-02 o 20:25, Jacek pisze:
    > Nie tak dawno była zmiana napięcia z 220 na 230 V 380 na 400V.
    > Niektóre zakłady (kopalnie) mają zasilanie 500V.
    > Czy to napięcie 500V też zostało podwyższone, czy zostało bez zmian?

    O ile pamiętam ze zwiedzania kopalni w Bochni, to tam było 550 V.
    Skądinąd co to za standard 500 V ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2015-12-03 03:42:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-02 o 20:59, PeJot pisze:
    > O ile pamiętam ze zwiedzania kopalni w Bochni, to tam było 550 V.
    > Skądinąd co to za standard 500 V ?
    Sieć trójfazowa z izolowanym punktem neutralnym transformatora 500 V to
    standard w górnictwie. Są też stosowane napięcia 1000 i 3300V.
    http://kopexnews.pl/od-wysokich-napiec-do-pradu-stal
    ego/
    Pytam, bo nie wiem, czy 500V w górnictwie po podwyższeniu 220 na 230V
    zostało nadal 500, czy poszło też w górę.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-12-03 15:54:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 03:42, Jacek pisze:

    > Sieć trójfazowa z izolowanym punktem neutralnym transformatora 500 V to
    > standard w górnictwie.

    Dotychczas sieci IT kojarzyły mi się ze szpitalami.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem