  • 1. Data: 2009-05-22 21:51:05
    Temat: Jak wykorzystać moc obliczeniową grafiki?
    Od: jack <f...@o...pl>

    Czy istnieje jakiś sposób by wykorzystać moc obliczeniową
    karty graficznej (ATI 4670), by przejęła na siebie kodowanie
    wideo (np przekonwertowanie materiału z kasety miniDV na DVD
    lub DivX) lub odtwarzanie wideo w rozdzielczości full HD?
    Teraz gdy odtwarzam taki film (plik mkv) procesor (athlon XP
    3000) ledwo zipi a w tym samym czasie karta się nudzi.

    Wiem że można wykorzystać moc obliczeniową do projektu
    folding at home. A czy można to takich zastosowań stricte
    graficznych jak wyżej?

    Czy to jest kwestia oprogramowania, sprzętu, czy
    science-fiction?

    Przepraszam jeżeli pytanie jest NTG.

    --
    jack

  • 2. Data: 2009-05-22 23:12:50
    Temat: Re: Jak wykorzystać moc obliczeniową grafiki?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 22 May 2009 23:51:05 +0200, jack napisał(a):

    > Czy istnieje jakiś sposób by wykorzystać moc obliczeniową
    > karty graficznej (ATI 4670), by przejęła na siebie kodowanie
    > wideo (np przekonwertowanie materiału z kasety miniDV na DVD
    > lub DivX)

    Avivo Converter, choć nie działa do końca jak należy :/

    > lub odtwarzanie wideo w rozdzielczości full HD?
    > Teraz gdy odtwarzam taki film (plik mkv) procesor (athlon XP
    > 3000) ledwo zipi a w tym samym czasie karta się nudzi.

    Media Player Classic Home Cinema (http://xvidvideo.ru) potrafi wykorzystać
    UVD+ i przenieść dekodowanie od procesora na GPU.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX