  • 1. Data: 2005-06-07 10:16:43
    Temat: Jak wyłaczyc IE, tylko "Płatnik"
    Od: "NIKI" <g...@p...gov.pl>

    Poniewaz musze ograniczyć dostep do Internetu osobie która obsługuje
    program "Płatnik" (polecenie przełożonego), chciałbym wyłączyc przeglądarkę
    IE. Chodzi o to aby osoba ta mogła wysyłać deklaracje do ZUS przy
    pomocy "Płatnika", ale nie mogła otwierać stron internetowych.
    System Windows 98 SE
    Z góry dziękuję za pomysły i sugestie.
    Niki

  • 2. Data: 2005-06-07 13:56:44
    Temat: Re: Jak wyłaczyc IE, tylko "Płatnik"
    Od: "Mirmar" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NIKI" <g...@p...gov.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > IE. Chodzi o to aby osoba ta mogła wysyłać deklaracje do ZUS przy
    > pomocy "Płatnika", ale nie mogła otwierać stron internetowych.

    Płatnik posługuje się portami 80 i 443 i te same porty używa przegladarka.
    Wiec z blokadą chyba kicha...

    MM

  • 3. Data: 2005-06-07 14:17:59
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Mirmar <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Płatnik posługuje się portami 80 i 443 i te same porty używa
    > przegladarka. Wiec z blokadą chyba kicha...

    Dlaczego? Przecież dużo firewalli rozpoznaje aplikację, która się dobiera do
    netu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2005-06-07 14:22:29
    Od: "Cezar" <c...@n...media-net.pl>

    route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 twoj_gw
    route add adresy_zus maska_zus twoj_gw

    cezar

  • 5. Data: 2005-06-07 15:30:30
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Cezar <c...@n...media-net.pl> wrote:
    > route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 twoj_gw
    > route add adresy_zus maska_zus twoj_gw

    A DNS? I oczywiście pytanie: na ile to jest skuteczne? tego
    typu zabezpieczenie można zrobić na FW, inaczej będzie do
    obejścia w ciągu 5 minut.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 6. Data: 2005-06-07 20:26:49
    Od: SoR <d...@p...onet.pl>

    NIKI napisał(a):
> [...]
    > IE. Chodzi o to aby osoba ta mogła wysyłać deklaracje do ZUS przy
    > pomocy "Płatnika", ale nie mogła otwierać stron internetowych.

    Najprosciej bedzie postawic proxy i na nim wyciac danej osobie dostep do
    wszystkiego a zezwolic tylko na zus.

    Pozdr
    Daniel

  • 7. Data: 2005-06-08 06:27:10
    Od: "Radosław HORODNICZY" <xman_(no-spam_remove_it)_@cxt.pl>

> [...]
    > IE. Chodzi o to aby osoba ta mogła wysyłać deklaracje do ZUS przy
    > pomocy "Płatnika", ale nie mogła otwierać stron internetowych.

    nie wiem po co ludzie tu wpypisuja milion dziwnych pomyslow
    skoro w opcjach IE jest mozliwosc blokowania dostepu do stron

    narzedzia>opcje>zawartosc>....

  • 8. Data: 2005-06-08 07:24:58
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    "Radosław HORODNICZY" <xman_(no-spam_remove_it)_@cxt.pl> wrote:

    > nie wiem po co ludzie tu wpypisuja milion dziwnych pomyslow
    > skoro w opcjach IE jest mozliwosc blokowania dostepu do stron
    >
    > narzedzia>opcje>zawartosc>....

    Win98... Pan zablokuje, pani odblokuje...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 9. Data: 2005-06-08 07:28:16
    Od: "Radosław HORODNICZY" <xman_(no-spam_remove_it)_@cxt.pl>

    > Win98... Pan zablokuje, pani odblokuje...
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Krzysztof Oledzki

    jest opcja haslo, a nie sadze zeby pani Jadzia grzebala w rejestrze

  • 10. Data: 2005-06-08 08:32:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Radosław HORODNICZY napisał(a):

    > jest opcja haslo, a nie sadze zeby pani Jadzia grzebala w rejestrze

    Po czym pani Jadzia se zainstaluje operę.... I cały misterny plan....

    Ograniczanie po IP na firewallu jest chyba najdoskonalszą metodą. Pod
    warunkiem, że ten firewall nie jest zainstalowany na komputerze pani
    Jadzi (a tej możliwości nie można wykluczyć)

    M.