  • 1. Data: 2014-06-24 16:24:19
    Temat: Jaka heurystyka zamiany wielokąta na wypukły?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mam punkt wewnątrz kolorowego pola. Z tego punktu prowadzę 64 promienie
    pod kątem co 360/64 stopnia we wszystkich kierunkach. Gdy punkt na
    promieniu staje się jasny jak kolor tła, lub kolor punktu różni się o
    niewielkie delta od koloru punktu centralnego (x0,y0), w tym punkcie
    stawiamy wierzchołek wielokąta.
    Mamy rysunek http://i.imgur.com/6TpHrto.jpg
    Ten wielokąt ma wcięcia:
    1 - nałożona komórka o innej barwie,
    2 - promień trafił na jądro, więc nie szedł dalej
    3,4 - promień natrafił na małe pyłki innego koloru a już błąd

    Jakie kryteria należy przyjąć, aby móc wyrzucić linie idąc do wewnątrz?
    Można brać pod uwagę długość odcinków: kolorem czerwonym są zaznaczone
    odcinki mające długość większą niż dwukrotność średniej długości a
    zielonym odcinki krótsze.
    Pierwszy pomysł - to taki, by usuwać długie odcinki i łączyć sąsiednie
    krótsze. To zadziała dobrze dla (3) ponieważ usunę dwa długie odcinki. W
    przypadku (4) jeden z odcinków jest minimalnie za krótki. Można by się
    zastanawiać, czy długie liczyć od dwukrotności, ale gdy liczy się od
    pojedynczej średniej, to za dużo "długich" przy sobie.
    Problemem jest (2): między długimi są zielone przy jądrze; gdy usuniemy
    czerwone i zostawimy zielone, nic się nie zmieni, te zielone też trzeba
    usunąć.
    I wreszcie (1) - trzeba by usunąć całą grupę zielonych idącą do środka
    Mogą też być inne przypadki, takie gdy nieprawidłowe idą na zewnątrz
    zamiast do środka.

  • 2. Data: 2014-06-24 16:39:34
    Temat: Re: Jaka heurystyka zamiany wielokąta na wypukły?
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    Może to (otoczka wypukła zbioru punktów):
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Grahama

  • 3. Data: 2014-06-24 17:03:51
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-06-24 16:39, Piotr Chamera pisze:
    > Może to (otoczka wypukła zbioru punktów):
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Grahama
    Dzięki, otoczka może być, bo jeśli problematyczne będą te wierzchołki,
    które będą za daleko, to w tej chwili raczej mam kłopot tylko z tymi,
    które są wewnątrz.

  • 4. Data: 2014-06-26 03:32:02
    Temat: Re: Jaka heurystyka zamiany wielok?ta na wypuk?y?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 24 Jun 2014 17:03:51 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >Dzięki, otoczka może być, bo jeśli problematyczne będą te wierzchołki,
    >które będą za daleko, to w tej chwili raczej mam kłopot tylko z tymi,
    >które są wewnątrz.

    A moze moglbys zdefiniwac swoj problem tak aby wiadomo byllo o co
    chodzi?...

    A.L.

  • 5. Data: 2014-06-26 12:39:14
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-06-26 03:32, A.L. pisze:
    > A moze moglbys zdefiniwac swoj problem tak aby wiadomo byllo o co
    > chodzi?...

    Problem był bo wielokąt nie wypukły, chodziło o to które z wierzchołków
    można by usunąć i połączyć sąsiednie nieusunięte, aby powstał wypukły.
    Dobrym rozwiązaniem okazało się tworzenie otoczki wypukłej metodą Grahama.