  • 1. Data: 2014-06-23 08:42:21
    Temat: Kompresja/dekompresja obrazu mono
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Witam

    Mam obraz monochromatyczny (tylko czern i biel, brak odcieni szarosci). Dodatkowo
    charakteryzuje sie on brakiem poltonow, w 99% sklada sie z duzych jednolitych plam.

    Szukam dobrej metody na kompresje dekompresje takiego obrazu. Czas kompresji jest
    nieistotny, czas dekompresji musi byc szybki. Jak na razie wymyslilem sobie dosyc
    naiwne RLE, ale moze jest jakas lepsza metoda?

    AdamK

  • 2. Data: 2014-06-23 10:03:06
    Temat: Re: Kompresja/dekompresja obrazu mono
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-06-23 08:42, Adam Klobukowski pisze:
> [...]
    nieistotny, czas dekompresji musi byc szybki. Jak na razie wymyslilem sobie dosyc
    naiwne RLE, ale moze jest jakas lepsza metoda?

    Może poszukaj coś o "Group 4 Compression" dla TIFF

  • 3. Data: 2014-06-23 12:31:36
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, June 23, 2014 8:42:21 AM UTC+2, Adam Klobukowski wrote:
> [...]
    nieistotny, czas dekompresji musi byc szybki. Jak na razie wymyslilem sobie dosyc
    naiwne RLE, ale moze jest jakas lepsza metoda?

    Np. RLE2D (patrz polska wikipedia), drzewa czwórkowe. Przy takich danych
    pewnie zwykłe metody słownikowe dadzą radę (LZW, LZSS itp.).

    w.