  • 91. Data: 2017-09-06 07:23:13
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 13:35, Poldek pisze:
    > Przekonałeś mnie siłą swojej argumentacji. Biorę ledy. Poznasz mnie na
    > drodze, jak się będziemy mijać, że poczujesz agresywne rażenie po oczach
    > moimi jasnymi, lepiej świecącymi światłami :-)

    Ironia nie na miejscu - upierasz się nad czymś zupełnie nie do obrony.
    Ksenony i ledy świecą lepiej i dalej (dalej widać, jeśli się już upierasz).
    Zjawisko widzenia mniej, bo światła są jaśniejsze i mają ostrzejszą
    granicę jest wyjęte z tyłka jakiegoś miłośnika halogenów.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 92. Data: 2017-09-06 07:36:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 13:31, Pablo Eldiablo pisze:
    > No oczywiście, że mają - o ile mają xenony. Z halogenami nie. Co z tego,

    W Oplach (widziałem też inne marki) wystarczyło dokupić pakiet zimowy i
    były spryskiwacze przednich halogenów - wiem bo miałem w Astrze II :)
    Teraz przy ledach nie mam spryskiwaczy.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 93. Data: 2017-09-06 07:39:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 19:20, Cavallino pisze:

    > A te halogenowe były porządne czy badziewne?
    > Bo różnica między jednym a drugim autem z halogenami, też potrafi być
    > ogromna.

    Jeździłem Astrą 5 zastępczą z halogenami i różnica jest bardzo widoczna
    na korzyść ledów. I to nawet pomijając brak świateł adaptacyjnych przy
    halogenach - po prostu porównanie mijania.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 94. Data: 2017-09-06 07:50:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 09:53, J.F. pisze:
    > Ale zebysmy sie zrozumieli - jedzie ktos przede mna, w te sama strone.
    > Widac tylko tylne czerwone pozycyjne.
    >
    > Zgasi dlugie ?

    Nie zgasi - wyłączy segment (a właściwie część segmentu świecącą wyżej)
    w którym jest ten samochód z przodu (nawet jak jest stosunkowo daleko).

    Pozdrawiam - Mirek

  • 95. Data: 2017-09-06 09:25:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-09-05 o 18:10, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Dodatkowo lampy z halogenami bardzo szybko się "starzeją". Już dwuletnie
    > auto świeci zdecydowanie gorzej niż nowe. Przechodziłem to wiele razy i
    > wiem o czym piszę.

    LEDy też się starzeją. Nie wiem jak samochodowe, ale te co mam w domu
    świecą coraz słabiej. Ale w domu łatwo mogę takiego wymienić za 10-20 zł.

    Pozdrawiam

  • 96. Data: 2017-09-06 10:34:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-04 o 13:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości

    > Biorac pod uwage sprzedaz nowych samochodow w Polsce, szczegolnie
    > wyzszych klas, to jednak malo popularne i trudno o opinie :-)

    Właśnie kupuję VW i u dealera nie wyrabiają się z obsługą.
    Gdzieś mi się obiło o uszy, że sprzedaż nowych samochodów teraz, to już
    nie to, co kiedyś.

  • 97. Data: 2017-09-06 10:39:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-06 o 07:23, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > Zjawisko widzenia mniej, bo światła są jaśniejsze i mają ostrzejszą
    > granicę jest wyjęte z tyłka jakiegoś miłośnika halogenów.

    Może tak, może nie.

    "[...] adaptacja oka do warunków oświetlenia nie jest procesem
    symetrycznym: przy przejściu z ciemności do jasności oko adoptuje się
    bardzo szybko, natomiast w kierunku odwrotnym, do pełnej adaptacji oka
    do ciemności potrzebny jest czas około 30 - 40 minut."

    http://www.o-nauce.pl/artykul/fizyka-procesu-widzeni
    a,37

  • 98. Data: 2017-09-06 10:41:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > Dodatkowo lampy z halogenami bardzo szybko się "starzeją". Już dwuletnie
    > auto świeci zdecydowanie gorzej niż nowe. Przechodziłem to wiele razy i

    Ledowe też przechodziłeś wiele razy i wiesz, jaś świecą po dwóch latach?

  • 99. Data: 2017-09-06 10:42:58
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 14:28:04 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --Nie zmienia to faktu, że prawie żaden samochód z lampami halogenowymi nie ma
    systemu oczyszczania, a przy xenonach jest to wymuszone przepisami - i dlatego mają.

    > nie chcialbym psuc tej statystyki ale na 3 uzywane auta jakie kupilem, dwa: golf iv
    i zafira b mialy spryskiwacze (przy halogenach)

    Nie chciałbym Ci psuć samopoczucia, ale może kupowałeś powypadkowe auta, które ktoś
    naprawiał po taniości i zamiast oryginalnych xenonów wstawiał tańsze lampy
    halogenowe? ;-)

    > --Mitsubishi L200, VW touran, passat, LR discovery, kangoo - na szybko te, które
    mam w zasięgu wzroku :-) Żadnych wąskich kresek, nie powyginane na błotniki - duże i
    regularne, na każdym zmieści się jedna lub dwie małe wycieraczki ;-)

    > L200 odpada,

    Dlaczego?

    touran slabo to widze:
    > https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Touran#/media/File:
    VW_Touran_TDI_front-1.JPG

    No taki jak ze zdjęcia do 2015 - płaski klosz

    > Passat tez pewnie jakis starszy bo do B7 mozna zapomniec
    > disko odpada
    > kangur ktora generacja ale tez slabo
    > https://de.wikipedia.org/wiki/Renault_Kangoo#/media/
    File:Renault_Kangoo_II_Rapid_Phase_I_dCi.JPG

    > dla wiekszosci czyli aut miejskich i kompaktow to nie ma sensu, bo gdzie niby te
    auta maja sie tak pobrudzic ? rynek zepchnal takie rozwiazanie do niszy dla terenowek
    no moze jeszcze Kanada i Skandynawia ze wzgledu na snieg :-)

    Np. dla volvo v40 (w miarę współczesny kompakt) z okolic 2000r. był sens, a teraz nie
    ma? :-)

    Mnie to nie przekonuje - po prostu dzisiaj forma przerasta treść, rzeczy praktyczne
    są wypierane przez 'ładne' - oczywiście de gustibus.. ;-)

    pablo

  • 100. Data: 2017-09-06 10:53:55
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 19:20:33 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

> [...]
    >

    > A te halogenowe były porządne czy badziewne?
    > Bo różnica między jednym a drugim autem z halogenami, też potrafi być

    Raczej bez odchyłów ani na plus, ani na minus. Ogólnie rzadko kiedy trafiały mi się
    samochody z tradycyjnymi lampami, z których byłbym zadowolony ponadprzeciętnie.
    Dlatego doceniam lepsze oświetlenie i byłbym skłonny dopłacić do xenonów lub ledów.

    pablo