  • 1. Data: 2015-10-01 02:46:59
    Temat: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Marzy mi się taka maksymalnie wypasiona, ale... tania! ;)

    Cenne będą porady zarówno co do konkretnych modeli, które np. Wam -- znakomicie
    się sprawdziły, ale za całkiem wystarczające uznam podpowiedzi, *co* mam wrzucić
    w googlarkę, abym miał jaki-taki "przegląd ofert" -- na Allegro dajmy na to.

    1.. Powinna ona być zdecydowanie dość inteligentna, i umożliwiać
    przetestowanie ogniw, aby podać (choćby mocno przybliżoną) ich rzeczywistą
    pojemność. Wszak ta -- zmienia się, w miarę jak ogniwo ulega nieuchronnemu
    zużyciu.
    2.. Absolutnie niezbędna jest możliwość ładowania pojedynczego ogniwa, acz
    niekoniecznie całego ich pęku: tzn. wystarczy mi, aby choć jedna "celka"
    (wnęka?) była na to przeznaczona.
    3.. Ma też (raczej) być tam funkcja "rozładuj, po czym rozpocznij ładowanie" --
    która jest przydatna dla ogniw starszego typu.
    4.. Co do tych starszych typów, to choć już (jak się zdaje) Ni-Cd sprzedawać
    "nie wolno" (bo zabroniła babcia Unia) -- to jeszcze trochę ich mam, i.... bardzo
    sobie chwalę! Ale przydałaby im się "rewitalizacja"... A tak BTW: może ktoś
    słyszał, że gdzieś ta kadmówki kupić jeszcze się da? Hm, pewnikiem w Chinach to
    bez problemów, no ale sprowadzenie nie byłoby ani tanie, a już na pewno nie
    łatwe!
    5.. Do niektórych zastosowań -- od aku znacznie lepsze są baterie, przede
    wszystkim: alkaliczne, no a podobno dobre ładowarki potrafią je ładować? Przy
    czym, jak słyszałem -- zachodzą tu pewne istotne wymogi, nieco odmienne od tych
    "akumulatorowych":

    a) Przede wszystkim alka-baterie mają tylko jedną zaletę nad aku "z
    prawdziwego zdarzenia": *znacznie* mniejszy prąd samo-rozładowania. Czyli taka
    przewaga uwidacznia się tylko i wyłącznie w przypadku używania ich w
    urządzeniach biorących baaardzo mały prąd. Np. zegarkach, czy w pilocie zdalnego
    sterowania. Jeśliby ktoś je wpychał tam, gdzie pobór mocy jest spory, to
    znacznie lepsze są aku!

    b) Użytkowanie alka-baterii powinno być takie, że nie należy ich (jak
    słyszałem) doprowadzać do ich zbytniego rozładowania: trzeba podładowywać już
    wtedy, gdy napięcie spadnie o jakiś-tam (no właśnie: jaki?) ułamek wolta.

    c) A co najważniejsze: w żadnym bądź razie nie należy ich szarżować w
    ładowarkach, które nie mają odpowiedniej funkcji. A to dlatego, że przewidziany
    sposób "dopełniania" -- różni się drastycznie od akumulatorkowego! Nawet wiem na
    czym to polega...

    d) No i chciałbym właśnie mieć ładowarkę z taką funkcją.

    6.. Czy takie maszynki z zakresu "cen niskich" -- umożliwiają też ładowanie
    najnowszych ogniwek, np. litowych, czy też trzeba za to sporo dopłacić?
    7.. Czy posiadanie przez nie gniazdka USB (np. do podpięcia, i ładowania
    telefonu) znacząco podnosi cenę?
    8.. Niektóre mają zintegrowany (skompaktowany) zasilacz, a inne -- taki osobny,
    podłączany wtyczką, co pozwala go też używać do zasilenia jakichś innych
    urządzeń. Czy to drugie -- znacząco cenę winduje?
    9.. A może ktoś zetknął się z rozwiązaniem idącym w stronę wykorzystania PC-ta
    jako "przedłużenia inteligencji" ładowarki? Czyli obudowa z "celkami" do
    włożenia ogniw, jakiś prościutki procesor wewnątrz, a cały trud "myślenia
    zaawansowanego" byłby przerzucony na duży komputer. Co miałoby wiele zalet, z
    możliwością najróżniejszych manipulacji softem, i parametrami pracy... Widział
    ktoś taki sprzęt?
    10.. Będę też głęboko wdzięczny za porady:
    a) "co jeszcze" warto mieć w takiej maszynie, tzn. co wam się baaardzo
    przydaje, choć nikt by się nie spodziewał *przed* zakupem...

    b) Natomiast są różne wodotryski, które tylko *wydają się* ważne, a gdy
    przyjdzie do eksploatacji -- to nigdy się tego nie używa...

    11.. No i cena: mam nadzieję trafić coś takiego
    przy niezbyt wygórowanej: x < 100 zł... ;)

    --
    Posiadasz wolne moce obliczeniowe? Dołącz do projektu BOINC -- przetwarzania
    rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

  • 2. Data: 2015-10-01 02:59:04
    Temat: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w news:560c8269$0$27529$65785112@news.neostrada.pl
    : Marzy mi się taka maksymalnie wypasiona, ale... tania! ;)
    :
    : :

    Ouu, pardon! miało iść na pl.misc.elektronika !

    Ale jeśli i tu ktoś odpowie, to się nie pogniewam ;)

    No ale raczej FUT -- tamże...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 3. Data: 2015-10-01 07:09:12
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    > ...<ciach>...
    Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs
    Kupiłem 3 miesiące temu i jestem bardzo zadowolony. Wcześniej miałem
    Technoline BC-700 (dobra i droga ładowarka) w której padł zasilacz (nie
    do kupienia 3V 4A). I obiektywnie powiem ze między nową a technoline nie
    ma żadnej różnicy. Procesor/wyswietlacz funkcje są identyczne. Do tego
    na 12V i wyjście USB. POLECAM!!!

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 4. Data: 2015-10-01 09:51:19
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    1 października 2015 07:09 Użytkownik "Tasiorsa" napisał w
    news:muif5t$25n$1@speranza.aioe.org ...
    :
    : > ...<ciach>...
    : Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs
    :

    Niezła jest, też bym chciał taką, ale ostatnio budżet mi się mocno zachwiał,
    no i szukam (póki co) czegosik jak-naj-tańszego
    -- w zadanej "wielofunkcyjności" off course ;)

    Z innej beczki: widzę, że korzystasz z usługi "skracania linków" (is.gd) -- to
    podpowiem jeszcze, że jest i polska strona: http://tiny.pl/ która robi to samo.
    Ale ja wolę http://tinyurl.com/ bowiem tam jest dodatkowa możliwość wybrania
    "Custom alias", czyli "rozwinięcia" dla skróconego adresu, dzięki czemu możesz
    otrzymać taki:

    http://tinyurl.com/to-co-sobie-wymarzysz-i-nazwiesz-
    nr-123 ;)

    -- link taki jeszcze nie istnieje, więc możesz go "założyć". Chodziło mi tylko
    o zilustrowanie możliwości nazewniczych ;)

    :
    : Kupiłem 3 miesiące temu i jestem bardzo zadowolony. Wcześniej miałem
    : Technoline BC-700 (dobra i droga ładowarka) w której padł zasilacz (nie
    : do kupienia 3V 4A).
    :

    Mam dwa zasilacze wielofunkcyjne, napięciem za-pasują na bank, ale co do "I" to
    chyba nie całkiem. A czy pobór nie jest sporo mniejszy, gdy i ogniw nie pcha się
    tam nazbyt żarłocznych? Wiesz Ty co? Ja bym od Ciebie tę "padlinę" odkupił,
    jeśli niedrogo. Ja z Sadyby (Wa-wa), a Ty skąd?

    :
    : I obiektywnie powiem ze między nową a technoline nie
    : ma żadnej różnicy. Procesor/wyswietlacz funkcje są identyczne.
    : Do tego na 12V i wyjście USB. POLECAM!!!
    :

    Czytam w opisie podlinkowanej maszynki:

    "adapter samochodowy" -- hm, jak raz mi "na plaster", bom
    pieszo-bicyklowy ;) -- no ale jeśli gdzieś pojadę w plener, to
    i samochód się pewnie znajdzie, a gniazdka 250V może nie być pod ręką...

    Dalej w objaśnieniach:

    Możliwa regulacja prądu ładowania: 200-500-700-1000 mA
    -- oraz: prądu roz-ładowania: 100-250-350-500 mA

    Hm, dobrze że jest, ale... Ale czy tak trudno zrobić nieco "gęstsze" zakresy?
    No ale to tylko tak sobie marudzę ;)

    A jeszcze:

    Obsługiwane akumulatory:
    1-4szt. R03 AAA / R6 AA, Ni-MH / Ni-CD o dowolnej pojemności

    Hm, hm -- czyli aku 9-cio-woltowego *nie* naładuję... No ale sens ich stosowania
    jest b. problematyczny, z kilku istotnych powodów. Ale co gorsza: Najwyraźniej
    nie za-szarżuję też litowych, czy polimerowych, ani R14... A nie tak dawno
    widziałem konstrukcję, która umożliwia także ładowanie tych grubaśnych
    "paluchów" (kciuków?) ;)

    Kolejny o-PiS ;)

    -- "Detekcja ogniw uszkodzonych i alkalicznych" -- czy to znaczy, że te
    alkaliczne ładowane być... nie mogą? No to kicha! Bo dość ich sporo obecnie
    zużywam, myślałem, że ten "przerób" nieco ograniczę...

    Tak czy siak: dopraszam się o kolejne "polecenia" sprzętu ;)

  • 5. Data: 2015-10-01 23:45:15
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Tasiorsa wrote in <news:muif5t$25n$1@speranza.aioe.org>
    > Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs

    Nieco tansza jest BC-800.
    Rozumiem (c)RaSz, ze masz ograniczony budzet, ale taka inwestycja powinna
    Ci sie po latach zwrocic w zywotnosci akumulatorow, ktore to nie beda
    przeladowywane.
    IMHO BC-700 i BC-900 (stare modele) oraz BC-800, NC-1000, Maha Powerex
    MH-C9000 (i podobne) to jedyny sensowny wybor wsrod ladowarek AA.

    Akumulatory - polecam Panasonic Eneloop.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2015-10-02 16:44:08
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2015-10-01 o 23:45, astro pisze:
    > Akumulatory - polecam Panasonic Eneloop.
    Z Eneloopami jest mały problem. Są masowo podrabiane. Sam mam ich trochę
    ale ostatnio przerzuciłem się na Varta Ready2Use i sobie bardzo chwalę.

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 7. Data: 2015-10-02 21:17:41
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

[...]

    Już pytałem, ale wiem, że niektóre posty z tajemniczych powodów potrafią
    "wyparować" więc powtórzę: może ową Technoline od padniętego zasilacza --
    odsprzedasz niedrogo? Loco Warszawa - Sadyba...

  • 8. Data: 2015-10-03 08:17:33
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2015-10-02 o 21:17, (c)RaSz pisze:
    > Już pytałem, ale wiem, że niektóre posty z tajemniczych powodów potrafią
    > "wyparować" więc powtórzę: może ową Technoline od padniętego zasilacza --
    > odsprzedasz niedrogo? Loco Warszawa - Sadyba...
    Nie mam jej bo wystawilem jako uszkodzoną na olx i poszla :P

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 9. Data: 2015-10-11 21:08:53
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Tasiorsa wrote in <news:muif5t$25n$1@speranza.aioe.org>
    > Wcześniej miałem Technoline BC-700 (dobra i droga ładowarka)
    > w której padł zasilacz (nie do kupienia 3V 4A).

    Szukajac
    power supply 3v 5a
    na www.aliexpress.com znajduje mocne zasilacze do LEDow.

    Przy cenie nowej ladowarki, zakup
    www.aliexpress.com/item/15w-3v-5a-Small-Volume-Singl
    e-Output-Switching-power-supply-for-LED-Strip-CNC-3D
    -Print/32224398032.html?spm=2114.01020208.3.119.bZ67
    3p&ws_ab_test=201556_7,201527_3_71_72_73_74_75,20156
    0_3
    nie bylby zbyt oplacalny. Polecam jednak Ali w razie poszukiwan egzotycznej
    chinszczyzny :)
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2015-10-12 00:32:52
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    11 października 2015 21:08 Użytkownik "astro"
    <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    :
    : Szukajac
    : power supply 3v 5a
    : na www.aliexpress.com znajduje mocne zasilacze do LEDow.
    :

    Hm, a po co do nich zasilacze "mocne"?
    Przecież one mało łapczywe na prąd...

    :
    : Polecam jednak Ali w razie poszukiwan egzotycznej
    : chinszczyzny :)
    : --
    : Radoslaw Ziomber
    : www.astrofizyka.info
    :

    Może komuś się "psu-da", ale ja póki co ograniczam się do Allegro, i chyba się
    zdecyduję na Ładowarkę EverActive NC-1000 Pro, w niewygórowanej cenie ~ 105 zł
    mieszczą się jeszcze 4 ogniwa AAA Everactive 1000mAh Ni-MH - "psu-dadzą" mi się
    jak znalazł. Ma wszystkie "podstawowe" funkcje zaawansowanej ładowarki
    procesorowej, ale, jako nowszy model ma jeszcze coś, co bym określił jako
    "multi-odświeżanie":

    { Działanie funkcji polega na wielokrotnym ładowaniu i rozładowywaniu
    akumulatorów i kończy się automatycznie, gdy pojemność przestaje rosnąć.} -
    Wcześniejsze modele świeżyły ogniwa jednokrotnie. Oczywiście można było
    *ręcznie* odpalić to kilka razy, ale z opisu NC-1000 wynika, że ona rozpoznaje,
    ile razy warto ową operację powtórzyć. Wygodne!

    Poza tym jest ona w standardzie wyposażona w adapter sieciowy oraz samochodowy,
    pomiar temperatury, i gniazdo do ładowania (np. komórki) USB. Czegóż jeszcze
    można wymagać? Hm, wiem: żeby prąd podtrzymywania, na który ona się przestawia,
    gdy już ogniwko jest full - był podawany nieco "inteligentniej.