  • 21. Data: 2014-07-24 21:11:44
    Temat: Re: Jaka nawigacja do telefonu Android?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-07-24 20:23, J.F. pisze:

    > W Bystrzycy ? Malo dokladnie.

    Pisałem też dokładniej i nie tylko o Bystrzycy Kłodzkiej.

    > Tylko jeszcze prosze o przyklad nawigacji, ktora robi inaczej,
    > patrzy sie wstecz jak kierowca jechal i unika kolek ...

    Podałem Ci przykłady nawigacji, które w tych samych warunkach
    prowadziły poprawnie, a nie w kółko.

    > Nie, z definicji to nie.

    Skoro nie, to nie bardzo jest o czym deliberować.

    > Milosciwie panujaca Unia jeszcze nam nie calkiem oplat za transfer w
    > roamingu obciela.

    Normalnie straszne. Chcesz mieć dobrze to zapłać. Już pisałem, że za
    darmo to nic nie ma.

    > Pisalem od poczatku o czym pisze, ty sie jak zwykle klocisz nie na
    > temat :-P

    Mylisz się - napisałem o AM, ja się to tego wpisu odniosłem, okazuje
    się że masz tylko doświadczenie z jakąś starą AM bez Livedrive i nie
    masz doświadczenia w zakresie innych płatnych nawigacji korzystających
    z informacji on-line.

    > "Bystrzyca" to co prawda jest dokladniej niz "Warszawa"
    > ale nadal g* warte.

    Spoko, tam samo warte jak Twoje dywagacje o Katowicach :P

    > Co, mam wpisac dowolna trase przez Bystrzyce i zobacze kolka ?

    Tak wpisz sobie, może być przez Hradec Kralove :)

    > Naviexpert i tomtom ?

    Jednak pamiętasz.

    > No coz, znalem podobnego Niemca, tez mowil ze najlepiej wierzyc
    > nawigacji.

    Niczego takiego nie napisałem - to jak zwykle Twoje sprowadzanie sprawy
    do absurdu.

    > Ale potem sie spoznil godzine, bo najpierw wypadek (co prawda nie mial
    > szans, swieza sztuka), a potem korki ... i nastepnym razem spytal
    > doswiadczonych ludzi.
    >
    > Ci jak sie okazalo tez go wprowadzili w korki ... po prostu w piatek
    > po poludniu zadna nawigacja w Niemczech nie pomoze :-)

    To Twoja prywatna opinia i możesz się jej trzymać. Niczego to jednak
    nie zmienia w zakresie złego prowadzenia przez AM.

    > Ale to google, czekam na informacje jak to te "lepsze" policza ...

    Kup i sprawdź. Możesz też pożyczyć.

  • 22. Data: 2014-07-24 22:11:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 21:11:44 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Pisałem też dokładniej i nie tylko o Bystrzycy Kłodzkiej.

    W tym watku ?
    Czy kiedys tam, nie wiadomo gdzie.

    > Spoko, tam samo warte jak Twoje dywagacje o Katowicach :P

    Katowice to pametam ze maja mnostwo jednokierunkowych.
    W takich warunkach "prowadzenie w kolko" ma wieksze szanse
    wystapienia.

    > Jednak pamiętasz.

    Sprawdzilem.

    > Niczego takiego nie napisałem - to jak zwykle Twoje sprowadzanie sprawy
    > do absurdu.

    No jak, pisales ze zona miala racje.
    Z tym sie akurat nie kloce, dobra nawigacja on-line powinna liczyc
    lepiej.

    > To Twoja prywatna opinia i możesz się jej trzymać.

    Nie, to doswiadczenie :-)

    > Niczego to jednak nie zmienia w zakresie złego prowadzenia przez AM.
    >
    > Kup i sprawdź. Możesz też pożyczyć.

    Tak trudno siegnac po telefon i wpisac dwa adresy ?

    Ale NE ma 7 dni darmo ... no i wyznacza tak jak google. Wiec nie
    pokaze jak prowadzi w kolko, albo musze pomyslec nad innym przykladem.

    Za to mozemy podyskutowac nad tym ktory lepiej prowadzi.

    Ale tak z ciekawosci wpisuje kolejna ulice, startujemy z Mlodych
    Technikow 1. Prowadzi objazdem na polnoc ... zaraz, to czemu nie
    zaproponowal poprzednio takiego objazdu ?
    Aaa, bo skrzyzowanie z MT ma rozpisane jako trojkacik z dwoch
    jednokierunkowych ulic.
    http://traffic.naviexpert.pl?ts=s&qs=M%C5%82odych%20
    Technik%C3%B3w%201,%20Wroc%C5%82aw,%20Polska&cp=51.1
    13060266153006,17.011899948120117,18&aml=tp&ai=68124
    9551

    A ten "trojkacik" wyglada w rzeczywistosci tak:
    https://www.google.com/maps/place/M%C5%82odych+Techn
    ik%C3%B3w,+Wroc%C5%82aw,+Polska/@51.1161624,17.01273
    26,49m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x470fe9fd6be5dadf:0x
    a278819a6e0af33e

    Wystarczy podac MT 5 i wyprowadzi na poludnie,z powrotem na Legnicka.

    Tylko jak podac - robie edycje trasy, poprawiam nr - nie znaleziono.
    Trzeba wpisac od nowa. Co za zlom. No ale jak na program dzialajacy
    jeszcze na dumbfonach to calkiem dobry.

    J.

  • 23. Data: 2014-07-24 22:25:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-07-24 22:11, J.F. pisze:

    > W tym watku ?
    > Czy kiedys tam, nie wiadomo gdzie.

    Ty wiesz gdzie :)

    > Sprawdzilem.

    Widzisz, czasem warto :P
    Czasem Ci się zdarza :)

    > No jak, pisales ze zona miala racje.

    Pamiętasz jeszcze w czym miała rację?

    > Z tym sie akurat nie kloce, dobra nawigacja on-line powinna liczyc
    > lepiej.

    No i o takich zasadniczo dyskusja się zaczęła - zerknij na post otwarcia:
    1. AM + Yanosik (on-line, Android)
    2. "do innych zastosowan instaluje OsmAnd Mapy i Nawigacja (mapa
    offline, idealna do lasu albo na wypad poza granice PL - zeby nie bylo
    roamingu) "

    > Nie, to doswiadczenie :-)

    Nie, prywatna opinia, która niczego nie zmienia w zakresie złego
    prowadzenia przez AM.

    > Tak trudno siegnac po telefon i wpisac dwa adresy ?

    Cóż, nie kupiłem nawigacji by sobie robić eksperymenty przed ekranem
    komputera, tylko po to by mnie prowadziła dobrze w czasie jazdy,
    w zależności od warunków, godziny itd.

    > Ale NE ma 7 dni darmo ... no i wyznacza tak jak google. Wiec nie
    > pokaze jak prowadzi w kolko, albo musze pomyslec nad innym przykladem.

    LOL

    > Za to mozemy podyskutowac nad tym ktory lepiej prowadzi.

    Wiesz, od dyskusji to mnie nie poprowadzi lepiej - ja to weryfikuję
    IRL, w konkretnych warunkach.

  • 24. Data: 2014-07-24 23:31:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 22:25:59 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Pamiętasz jeszcze w czym miała rację?

    W tym, ze trzeba sluchac Jolki :-)

    > Cóż, nie kupiłem nawigacji by sobie robić eksperymenty przed ekranem
    > komputera, tylko po to by mnie prowadziła dobrze w czasie jazdy,
    > w zależności od warunków, godziny itd.

    Zebys choc napisal ze nie chce ci sie schodzic do garazu ... a i tak
    bym nie uwierzyl, bo przeciez NE w telefonie :-P

    > Wiesz, od dyskusji to mnie nie poprowadzi lepiej - ja to weryfikuję
    > IRL, w konkretnych warunkach.

    No to masz konkretne warunki, Legnicka 19, a chcemy jechac na Opolska.

    Mozna dwa razy po kilometrze glowna, mozna 150m osiedlowa ... co
    lepiej ?
    A nie, przepraszam, na koncu tej glownej swieci S3, wiec NE zawraca w
    Braniborska, dalej Kosciuszki ... a niech sp* z taka trasa.
    Wystarczy przestawic start o 50m, na Srodkowa 1, i juz sie robi 2km i
    2 minuty mniej, wiec czemu sam nie skreca ?

    o, dwa dalsze testy ... cos mu sie odwidzialo, juz nie chce przez
    Braniborska, tylko zawraca przed nia ... ale tam drugi S-3 swieci i
    nie wolno :-)
    A i znalazla sie krotsza droga, trzeba wlaczyc alternatywne trasy, to
    poprowadzi przez Srodkowa. Tylko czemu to sie nazywa "Glownymi
    drogami" ? A pierwsza trasa "Omija korki" - 23:00, jakie korki ?

    A Ty NE polecasz, bo swietnie dziala i nie petli ?

    J.

  • 25. Data: 2014-07-25 00:11:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53d13a38$0$2353$6...@n...neostrada.pl

    > programu, to OsmAnd jest jedną z najlepszych darmowych nawigacji.

    IMO jest lepszą:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ma
    pfactor.navigator&hl=pl

    Ja mam masę nawigacji -- ale dla mnie ważna jest mapa, nie nawigacja.
    Z map najlepsza jest wg mnie RMaps, później Orux. Była fajna MapDroid,
    ale od dawna ma nieaktualne mapy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2014-07-25 09:12:58
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-07-24 23:31, J.F. pisze:

    > W tym, ze trzeba sluchac Jolki :-)

    Tak, ale nie bezkrytycznie.

    > Zebys choc napisal ze nie chce ci sie schodzic do garazu ... a i tak
    > bym nie uwierzyl, bo przeciez NE w telefonie :-P

    Który leży w samochodzie :P

  • 27. Data: 2014-07-25 15:32:14
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    >

    > Ja mam masę nawigacji -- ale dla mnie ważna jest mapa, nie nawigacja.
    > Z map najlepsza jest wg mnie RMaps, później Orux. Była fajna MapDroid,

    Tak prawdę pisząc to wypróbowałem już wszystkie darmoawe (i platne, w
    wersji demo) nawigacje z Google Play. OsmAnd jedyne czym się wyróżnia od
    innych darmowych nawigacji to możliwość używania mapy na której są
    zaznaczone prawie wszystkie drogi w Polsce. Jaka to mapa to już
    wielokrotnie pisałem na tej grupie. Niestety nie można tej mapy użyawć
    także w dość dobrym, polecanym przez Ciebie programie Mapfactor.

  • 28. Data: 2014-07-25 17:08:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53d25c55$0$2366$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    zaznaczone prawie wszystkie drogi w Polsce. Jaka to
    > mapa to już wielokrotnie pisałem na tej grupie.

    Więc napisz raz jeszcze. UMP-pcPL?

    > Niestety nie można tej mapy użyawć także w dość dobrym, polecanym przez Ciebie
    programie Mapfactor.

    IMO Mapfactor korzysta tylko z dwóch źródeł
    map -- płatnego TomTom i bezpłatnego Osm.

    Być może jest jakiś prosty sposób na zapis Osm w formacie
    używanym przez Mapfactor i z rozszerzeniem MCA.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2014-07-27 08:42:59
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 53d25c55$0$2366$6...@n...neostrada.pl

    > Więc napisz raz jeszcze. UMP-pcPL?

    Nie, nie napiszę;-) , ale istotnie chodzi o tą mapę.

    > IMO Mapfactor korzysta tylko z dwóch źródeł
    > map -- płatnego TomTom i bezpłatnego Osm.
    >
    > Być może jest jakiś prosty sposób na zapis Osm w formacie
    > używanym przez Mapfactor i z rozszerzeniem MCA.

    Tak, gdyby to było odwrotnie - tom tom darmowy a OSM płatny to pewnie
    bym nawet nie szukał innych nawigacji... Ale że tak nie jest to
    Mapfactor byłby w moim telefonie tylko zbędnym, zajmującym niepotrzebnie
    miejsce - balastem..

    Pewnie jest, ale jak dla mnie obsługa takich programów jak "Mapcreator",
    konwertującymi różne mapy pod konkretne systemy/programy, jest zbyt
    zaawansowana. Próbowałem z UMP, zrobić ją zdatną do użytku pod
    Be-On-Road, ale nic z tego nie wyszło.

  • 30. Data: 2014-07-27 16:53:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 24.07.2014 18:54, Trybun pisze:

    > Jeżeli nie zależy Ci na kasie, to oczywiście nie ma sensu bawić sie w
    > darmowe programy typu OsmAnd do nawigacji drogowej. Jeżeli zależy, a
    > jesteś fgotów pogodzić się z tymi wszystkimi ograniczeniami darmowego
    > programu, to OsmAnd jest jedną z najlepszych darmowych nawigacji.

    Ostatnio na wyjazd za granicę zainstalowałem sobie NavFree. Całkiem
    sensowna. Mapy za free na wszystkie kraje.

    --
    pozdrawiam
    MD