  • 1. Data: 2014-07-19 09:57:14
    Temat: orange - czy da się zapłacić abonament rok z góry ?
    Od: michał <m...@n...eu>

    Jak w temacie

  • 2. Data: 2014-07-19 12:17:55
    Temat: Re: orange - czy da się zapłacić abonament rok z góry ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jul 2014 09:57:14 +0200, michał napisał(a):
    > Jak w temacie

    Podejrzewam ze jak wplacisz, to beda przez rok wypisywali ze faktura
    zaplacona i konto klienta dodatnie.

    Bo jak zaczniesz pytac, to sie okaze ze sie nie da, i moze racja, bo
    to zaliczka, to inna faktura powinna byc itd ...

    Kiedys byla instytucja kaucji, potem sie okazalo ze kaucja tak, ale
    rachunki placic trzeba ...

    J.

  • 3. Data: 2014-07-27 09:06:08
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-19 09:57, michał pisze:
    > Jak w temacie

    Pewnie tak, ale to czysta partyzantka, trzeba kombinować po swojemu.
    Firma nie przyśle ci faktury do zapłacenia za rok " z góry". Zresztą nie
    tylko Orange, żadna firma nie tego nie praktykuje.

  • 4. Data: 2014-07-27 10:59:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Jul 2014 09:06:08 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:
> [...]
    Zresztą nie
    > tylko Orange, żadna firma nie tego nie praktykuje.

    Ale wpłacić z góry wyestymowaną kwotę może, raczej takiej nadpłaty
    nie zwrócą a będą z niej co miesiąc potrącać należność. Ciekawe czemu
    pytający chce płacić rok z góry?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-07-29 10:29:58
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-27 10:59, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Ale wpłacić z góry wyestymowaną kwotę może, raczej takiej nadpłaty nie
    > zwrócą a będą z niej co miesiąc potrącać należność. Ciekawe czemu

    Nie ma czegoś takiego w regulaminie, a więc jak napisałem już wcześniej
    - klient musi działać po partyzancku.

    Bardziej zasadne jest pytanie - dlaczego firmy z maniackim uporem nie
    chcą mieć za swoje usługi płacone z góry?

    Natomiast w odpowiedzi - ja na pewno nie kombinowałbym z jakimiś
    kartami gdybym w firmach telekomunikacyjnych GSM czy TV miał możliwość
    zapłacenia abonamentu "z góry" i nie byłoby potrzeby składania
    wypowiedzeń na koniec takich umów. Ot - wpłacam kasę i zapominam. A tak
    to tylko zawracanie d*py, które zupełnie mi nie odpowiada.

  • 6. Data: 2014-07-29 10:47:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Jul 2014 10:29:58 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

> [...]
    >
    > Bardziej zasadne jest pytanie - dlaczego firmy z maniackim uporem nie
    > chcą mieć za swoje usługi płacone z góry?

    bo to jest tzw. revenue stream. ciągłe dochody i stopniowo płacone
    podatki.

> [...]
    > wypowiedzeń na koniec takich umów. Ot - wpłacam kasę i zapominam. A tak
    > to tylko zawracanie d*py, które zupełnie mi nie odpowiada.

    właśnie po to, zebyś nie wypowiedział

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-07-29 11:04:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-07-29 10:47, masti pisze:

    > bo to jest tzw. revenue stream. ciągłe dochody i stopniowo płacone
    > podatki.

    Plus koszmarny problem z rozliczeniem VAT-u

  • 8. Data: 2014-07-29 17:19:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości
    >Plus koszmarny problem z rozliczeniem VAT-u

    Chyba wlasnie VAT.
    Bo ubezpieczyciele sie jakos nie brzydza przyjac skladki rocznej z
    gory :-)

    Byc moze jeszcze jakos sie boja ze klient odejdzie, a wtedy kolejny
    problem - nie mozna wystawiac faktur za niezrealizowane uslugi, trzeba
    sie powolywac na kary umowne itp :-P

    J.

  • 9. Data: 2014-07-29 17:19:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Jul 2014 10:29:58 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:
    > Bardziej zasadne jest pytanie - dlaczego firmy z maniackim uporem
    nie
    > chcą mieć za swoje usługi płacone z góry?

    Bo przepływ finansowy w firmach jest z reguły u nas miesięczny
    (przychód-koszt-podatki), płatność z góry za cały rok w takim
    przypadku (w dużej skali) zaburzał by przejrzystość przepływów
    finansowych spółki.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-07-29 17:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
> [...]
    > składania wypowiedzeń na koniec takich umów. Ot - wpłacam kasę i
    > zapominam. A tak to tylko zawracanie d*py, które zupełnie mi nie

    I budze sie pewnego dnia z wylaczonym telefonem, "bo mysmy tez
    zapomnieli" ?

    Polecenie zaplaty i zapominasz.
    A jak koniecznie chcesz przestac placic po umowionym okresie, to od
    razu zloz wypowiedzenie z dwuletnim terminem (Plus moze oponowac).

    Albo od razu na karte :-)

    J.