  • 1. Data: 2011-10-14 08:15:35
    Temat: Jaki dysk SSD SATAIII kupić? OCZ czy ADATA?
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Jaki dysk SSD SATAIII kupić?
    OCZ Agility3 lub Vertex3 czy może ADATA S511?

    Nie chodzi mi o wydajność, tylko o stabilność.
    Czytałem na forach, że z Vertex3 same problemy,
    a z kolei o ADATA S511 nic przeczytałem
    i nie wiem co o tym sądzić, bo może są mało popularne.

    Widzę, że S511 są droższe, wiec może lepsze?
    Ktoś ma taki dysk i może coś o nim powiedzieć?

  • 2. Data: 2011-10-14 08:30:42
    Temat: Re: Jaki dysk SSD SATAIII kupić? OCZ czy ADATA?
    Od: "FiFi" <g...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i nie wiem co o tym sądzić, bo może są mało popularne.
    >
    > Widzę, że S511 są droższe, wiec może lepsze?
    > Ktoś ma taki dysk i może coś o nim powiedzieć?

    Jesli chcesz szyfrowac dane to nie kupuj z kontrolerem sandforce, bo
    kontroler ten kompresuje dane i stad ten supertransfer. Zaszyfrowane dane są
    praktycznie niekompresowalne i rzeczywisty transfer jest wielokrotnie nizszy
    od deklarowanego. Sprawdzone z Vertex2 i Truecrypt. Zaszyfrowany system
    chodzi porownywanie do dosc kiepskiego HDD...

    Pzdr

  • 3. Data: 2011-10-14 22:45:20
    Temat: Re: Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > niekompresowalne i rzeczywisty transfer jest wielokrotnie nizszy od
    > deklarowanego. Sprawdzone z Vertex2 i Truecrypt. Zaszyfrowany system chodzi

    Z tym porównaniem do kiepskiego hdd to chyba trochę przesadzasz...
    Rzeczywisty transfer danych na dysku zaszyfrowanym TC jest co najwyżej 3x gorszy
    (dla danych łatwo kompresowalnych) i bardzo niewiele gorszy dla danych trudno
    kompresowalnych. System to dane mieszane, więc można oszacować, że transfery są
    średnio 2x gorsze, ale przecież czasy dostepu się nie zmieniają, a to one, a nie
    transfery, odpowiadają za komfort pracy na SSD jako systemowym.

    latet

  • 4. Data: 2011-10-15 08:41:52
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    A takim razie opłaca się kupować SSD3?
    czy poprzestać na SSD2.

  • 5. Data: 2011-10-15 09:02:04
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    >A takim razie opłaca się kupować SSD3?
    > czy poprzestać na SSD2.

    Ja wybrałem Vertex 2, ale dlatego, że tańszy niż Vertex 3. W momencie wyboru nie
    wiedziałem o problemach z vertexami serii 3. gdybym wiedział, tym bardziej
    wybrałby Vertexa 2.

    Co do róznicy z wydajności, to wg "suchych" testów Vertex3 jest znacznie
    wydajniejszy (zwłaszcza, gdy płyta główna obsługije tryb SATA-3), ale wg opinii
    ludzi, które czytałem, odczuwalna róznica w praktyce jest mała.

    latet

  • 6. Data: 2011-10-15 09:33:31
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Latet wrote:

    > Ja wybrałem Vertex 2, ale dlatego, że tańszy niż Vertex 3. W momencie wyboru nie
    > wiedziałem o problemach z vertexami serii 3. gdybym wiedział, tym bardziej
    > wybrałby Vertexa 2.

    ciekawe czy z ADATA S511 też są takie same proplemy.

    > Co do róznicy z wydajności, to wg "suchych" testów Vertex3 jest znacznie
    > wydajniejszy (zwłaszcza, gdy płyta główna obsługije tryb SATA-3),

    moja płyta nie obsługuje, ale słyszałem, że mimo tego SSD3 i tak lepiej
    wypadają niż SSD2, przynajmniej w testach.
    Poza tym zawsze można kupić kontroler SATAIII, teoretycznie bo w praktyce
    to w ogóle nie ma takich kontrolerów na rynku.

  • 7. Data: 2011-10-15 09:49:41
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > Poza tym zawsze można kupić kontroler SATAIII, teoretycznie bo w praktyce
    > to w ogóle nie ma takich kontrolerów na rynku.

    W praktyce są - ASUS U3S6
    http://www.ceneo.pl/5663206

    i inne

  • 8. Data: 2011-10-15 09:53:26
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > moja płyta nie obsługuje, ale słyszałem, że mimo tego SSD3 i tak lepiej
    > wypadają niż SSD2, przynajmniej w testach.

    W testach - na pewno.

    Realny zapis sekwencyjny(!) dla OCZ Vertex 2 to okioło 50-70 MB/s. Przyznasz, że
    nie powala (dwa razy wolniej niż dobry HDD).
    Realny odczyt sekwencyjny: 160-200 MB/s (tu lepiej niż dobre HDD).

    Własnych testów Vertexów 3 nie miałem jeszcze przyjemności robić, ale z tego co
    czytam, to wyniki są lepsze.

    latet

  • 9. Data: 2011-10-15 09:58:47
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > W praktyce są - ASUS U3S6
    > http://www.ceneo.pl/5663206
    >
    > i inne

    Niegłupia rzecz... Nawet dla samego USB3 warto (choć nie mam odniesienia do
    ceny, tylko do funkcjonalności). Choć mogliby i z tyłu też dać wyjście SATA oraz
    zasilające.

    Jak się z tego bootuje system? Co się w BIOS ustawia, aby system ruszył z dysku
    podłączonego do takiej karty? A jeszcze inny problem to pewnie instalacja
    systemu, ciekawe czy trzeba instalować od nowa, czy też podła przepiąć do tego
    kontrolera dysk z systemem działającym od dawna (pewnie jeśli działa w trybie
    AHCI to szanse są...).

    latet

  • 10. Data: 2011-10-15 10:01:12
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Rafał Łukawski wrote:

    > W praktyce są - ASUS U3S6
    > http://www.ceneo.pl/5663206

    tak,
    tyle, że to PCIe x4 i nie pasuje do mojej płyty :(

    Ten by mi się nadał (ECS S6M2) :
    http://www.hotfix.pl/ecs-u3n2-ecs-s6m2-kontrolery-us
    b-3-0-oraz-sata-iii-na-pci-e-n2844.htm

    ale nigdzie tego kupić nie można :(
    dziwna sprawa. Jest towar, ale nie na sprzedaż.