    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Date: Mon, 10 May 2010 14:36:50 +0200

    Witam,

    Przy niedawnej okazji dyskusji na temat wydajności tradycyjnych dysków
    powstał wątek dysków SSD, który chciałbym rozwinąć teraz.

    Kiedyś ktoś mi doradził abym kupił sobie SSD dla partycji startowej jeśli
    chciałbym aby system szybko wstawał (o XP oraz W7 była mowa). Otóż
    analizując parametry techniczne rozwiązań realizowanych na dyskach
    tradycyjnych i SSD nie dostrzegłem zalet tych drugich. Te tańsze SSD są
    nawet czasem kilkukrotnie wolniejsze. Najdroższe są tak samo szybkie
    natomiast ich cena jest nieporównywalna z tradycyjnymi dyskami. Jeśli
    kryteria oceny przydatności SSD są inne niż odporność na upadek lub ciężar
    dysku, to jaka inna motywacja może powodować chęć nabycia takiego dysku?