  • 1. Data: 2010-03-04 00:48:58
    Temat: Jaki zasilacz wybrać?
    Od: "Aster" <b...@t...pl>

    Witajcie!

    Muszę zmienić zasilacz na przynajmniej 1000W i mam dwa upatrzone ale nie
    mogę się zdecydować pierwszy to Antek TruePower Quattro 1000 posiada cztery
    obwody 12V po 25A, drugi to Corsair CMPSU-1000HXEU - 1000W posiada
    dwa obwody 12V po 40A, bogaty zestaw końcówek o dobrym profilu do upakowania
    w obudowie, oba zasilacze są modularne. Czytałem parę recenzji, ale trudno
    wyczuć,
    który jest lepszy bo nie znalazłem testu gdzie występowały by oba.
    Proszę Was jeśli znacie te zasilacze o konstruktywną odpowiedź. Z góry
    dziękuję!
    Pozdrawiam! Bajbus
    Bajbus37(at)tlen(KROPKA)pl | Byłeś już na www.pajacyk.pl
    Skype Bajbus_35 ; Gadu-Gadu 1400168 ; Tlen bajbus37

  • 2. Data: 2010-03-04 08:01:04
    Temat: Re: Jaki zasilacz wybrać?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Aster" <b...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    > mogę się zdecydować pierwszy to Antek TruePower Quattro 1000 posiada cztery
    > obwody 12V po A,

    http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTE4M
    w==
    Tutaj jest po 36A, ale maksymalnie z linii 12V może być 70A.

    Napisz do czego potrzebna taka moc i co wymagasz (poza stabilnością zasilania).

  • 3. Data: 2010-03-04 09:09:01
    Od: "Exploris" <exploris@***NO SPAM***.autograf.pl>

    Matko do czego aż taka moc ?

    tak z olwnej ręki to napisz na czym Ci zależy - moc, niezawodność, cisza bo
    jak narazie odnoszę wrażenie że wodę w czajniku zasilanym z z liniii 12 v
    chcesz gotować ....

    grubo się bym zastanowił czy potrzebny Ci modularny - sam mam Corsair HX i
    po pewnym czasie stwierdziłem, ze to POMYŁKA kabli i tak mam duzo i te kable
    w zestawie nie są wcale tak rewelacyjne - teraz bym kupował bym NON
    MODULAR - wtedy niepotrzebnie przepłaciłem ...

    --
    Pozdrawiam ... Exploris.

  • 4. Data: 2010-03-04 13:51:19
    Od: "-=<Bajbus>=-" <b...@w...op.pl>

    qwerty kompulsywnie wyklepał(a) na klawiaturze:
> [...]
    > Tutaj jest po 36A, ale maksymalnie z linii 12V może być 70A.
    >
    > Napisz do czego potrzebna taka moc i co wymagasz (poza stabilnością

    Komp: płyta główna Asus P5E3 PremiumWiFi-AP@n Edition, dwie karty HIS radeon
    5870 w CrossFire, cztery dyski w raidzie 0+1 dwa na e-SATA nagrywarka BD i
    DVD
    SoundBlaster proc intel Q9550 (Intel Core 2 Quad 2,83 GHz), poza tym chcę
    mieć
    100% pewności zapasu mocy. Doradźcie który z nich wybrać? Dzięks z góry!

  • 5. Data: 2010-03-04 14:29:28
    Od: "Krzysiek -=<Bajbus>=-" <b...@t...pl>

    [ciap]
> [...]
    > mieć
    > 100% pewności zapasu mocy. Doradźcie który z nich wybrać? Dzięks z góry!
    Plus 8 GB RAM DDR3

  • 6. Data: 2010-03-04 14:31:00
    Od: Wiesław <n...@u...onet.pl>

    Dnia 04-03-2010 o 01:48 Aster napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > jest lepszy bo nie znalazłem testu gdzie występowały by oba.
    > Proszę Was jeśli znacie te zasilacze o konstruktywną odpowiedź. Z góry

    Z tych dwu lepszym wydaje się być Corsair. Choćby ze względu na mocniejszą
    linię 12V. Zawdzięcza to ciekawej konstrukcji - dwa zasilacze po 500W :)
    Dwa, to wentylator. Nie ma się co oszukiwać, mniejsze wentylatory muszą
    być głośniejsze wraz ze wzrostem obciążenia.

    Trochę porównań:
    Antec Truepower Quattro TPQ-1000
    +12V outputs combined max. output: 840W(70A)
    Zabezpieczenia:
    OVP (Over Voltage Protection),
    UVP (Under Current Protection),
    SCP (Short Circuit Protection),
    OCP (Over Current Protection)
    max. Sprawność 87%
    Sprawność % wg. 80+: 83.88% 86.73% 83.94% Bronze
    Głośność 51 dBA max

    Corsair HX1000W
    Combined 960W (80A) of power on +12V
    Zabezpieczenia:
    OCP (Over Current Protection)
    OVP (Over Voltage Protection)
    OPP (Over Power Protection)
    UVP (Under Voltage Protection)
    SCP (Short Circuit Protection)
    NLO (No Load Operation)
    max. Sprawność 86,5%
    Sprawność % wg. 80+: 81.06% 83.99% 80.80%
    Głośność 38,5 dBA max

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 7. Data: 2010-03-04 16:25:07
    Od: Wiesław <n...@u...onet.pl>

    Dnia 04-03-2010 o 01:48 Aster napisał na pl.comp.pecet:

    > Muszę zmienić zasilacz na przynajmniej 1000W i mam dwa upatrzone ale nie
    > mogę się zdecydować

    Jeszcze jedno. W tej samej cenie co Corsair można dostać jeszcze lepszego
    OCZa Z-Series 1000W.
    http://www.proline.pl/sklep.php?p=OCZ+OCZZ1000-UN
    Jeszcze mocniejsza, jedna linia 12V, aż 83W i sprawność 80+ Gold.
    Tu jego test: http://www.iurl.pl/?g31yg

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 8. Data: 2010-03-04 16:57:20
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "-=<Bajbus>=-" <b...@w...op.pl> wrote in message
> [...]
    > mieć
    > 100% pewności zapasu mocy. Doradźcie który z nich wybrać? Dzięks z góry!

    czyli jakies 500W pod max obciazeniem moze czasem pociagnac, nie lepiej
    celowac w okolice 700-750W? i taniej duzo i wybor znacznie wiekszy

    kupowanie z pewnym zapasem ma sens, ale nie ma sie co spodziwac ze bedzie
    on bezproblemowo chodzil z wiecej niz jednym kolejnym zestawem, zasilacz
    starzeje sie dokladnie tak samo jak reszta komponentow

    a z podanych bralbym corsaira, glownie ze wzgledu na gwarancje,
    chociaz raczej sklanialbym sie ku 950W

  • 9. Data: 2010-03-04 17:17:15
    Od: "Krzysiek -=<Bajbus>=-" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Wiesław" <n...@u...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > NLO (No Load Operation)
    > max. Sprawność 86,5%
    > Sprawność % wg. 80+: 81.06% 83.99% 80.80%

    Dzięki wreszcie zamiast pouczeń konkretna odpowiedź, jeszcze raz dzięki!!!
    Biorę w takim razie Corsair-a :)

  • 10. Data: 2010-03-04 17:23:34
    Od: Wiesław <n...@u...onet.pl>

    Dnia 04-03-2010 o 18:35 qwerty napisał na pl.comp.pecet:

    > Skoro stać go na wydanie tylu pieniędzy na zasilacz to raczej różnica
    > poboru energii jest marginalna.

    Ale tak wydajne zasilacze tyle kosztują, a im więcej energii pobiera
    tym sprawność ma większe znaczenie dla oszczędności. Zresztą, nie tylko
    o to chodzi.
    Większa sprawność = mniejsze wydzielanie ciepła = jeszcze ciszej.
    Zapewne robione są również z lepszych komponentów.

    --
    Wiesław
    Opera Mail