  • 1. Data: 2010-03-04 09:15:57
    Temat: karta graficzna do MediaCenter
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Poszukuję karty do MediaCenter, spełniającej założenia:

    - sprzętowe odtwarzanie współczesnych wymagających formatów wideo
    (będzie działać na płycie Gigabyte z chipsetem nForce4-4x, Athlonem64
    3200+ s.939 i 2x512DDR Geil Ultra)
    - złącze PCI-E
    - wyjście HDMI (bez przejściówek)
    - raczej pasywnie chłodzona, chociaż bardzo cichy wentylator kręcący się
    ze stałą prędkością też może być.

    Za jakim konkretnym modelem się rozglądać?

  • 2. Data: 2010-03-04 09:47:58
    Temat: Re: karta graficzna do MediaCenter
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Michał napisał:
> [...]
    > ze stałą prędkością też może być.
    >

    > Za jakim konkretnym modelem się rozglądać?

    Czy plyte jzu kupiles?

    Bo jak nie to ja do takiego zastosowania wybralem plyte z integrą i
    wszysko dziala :) Poza grami :)

    78gm-s2h od gigabyte, cena dobra, plyta bajer, wlasnie kupilem druga :)

  • 3. Data: 2010-03-04 10:07:51
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Za jakim konkretnym modelem się rozglądać?

    Zintegrowanym z plyta... ale rozumiem, ze to nie wchodzi w gre ;)

    W takim razie bralbym cos z Radeonem HD 4550 na pokladzie.
    Taki Sapphire na przyklad... Pasywny, DVI/HDMI, nawet w
    komplecie czasem daja krotkiego sledzia. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2010-03-04 11:18:08
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Czy plyte jzu kupiles?

    Płyta, procesor, RAM, zasilacz, dysk, DVD, system operacyjny i Asus
    Xonar idzie ze starego komputera. Siedzi tam jakiś pasywny 6600GT od
    Gigabyte, ale rozumiem, że nie ma szans, żeby jakoś wspierał odtwarzanie
    BluRay i mkv 1080?

  • 5. Data: 2010-03-04 11:20:34
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > W takim razie bralbym cos z Radeonem HD 4550 na pokladzie.

    Nie potrafię znaleźć, co on umie sprzętowo odtwarzać, poradzi sobie z
    1080?

    > Taki Sapphire na przyklad... Pasywny, DVI/HDMI, nawet w
    > komplecie czasem daja krotkiego sledzia. :)

    Low Profile niepotrzebny, obudowa pozwala na montaż kart o pełnej
    wysokości - ale zawsze im mniejsze PCB tym lepiej powietrze przepływa.

  • 6. Data: 2010-03-04 11:44:32
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Nie potrafię znaleźć, co on umie sprzętowo odtwarzać,
    > poradzi sobie z 1080?

    Wybacz, ale jakos nie wierze, zebys nie potrafil...

    A... dobra... niech Ci bedzie: pogooglaj za UVD2
    Albo przyjmij na wiare za Wikipedia:
    The UVD saw a refresh with the release of the Radeon HD 4000 series
    products. The UVD 2 features full bitstream decoding of H.264/MPEG-4 AVC,
    VC-1, as well as MPEG2 video streams, and in addition it also supports
    dual video stream decoding and Picture-in-Picture mode. This makes UVD2
    full BD-Live compliant.

    pozdrawiam,

    Vituniu.

  • 7. Data: 2010-03-04 11:51:16
    Od: Onufry Zagloba <z...@g...com>

    On 4 Mar, 10:15, Michał <m...@w...o2.pl> wrote:
    > Poszukuj karty do MediaCenter, spe niaj cej za o enia:
    > Za jakim konkretnym modelem si rozgl da ?

    Witam.

    Jeśli sobie radzisz z angielskim polecam artykuł:

    http://www.tomshardware.co.uk/radeon-hd-5450,review-
    31803-3.html

    Opisana jest tam karta z "nowej" serii 5x Radeona. Zwróć uwagę że
    dodatkowym plusem tej generacji kart jest wyśmienity dźwięk a akurat w
    przypadku HTPC jest to chyba dość istotne zagadnienie ;-). No i nie ma
    problemu z wyższymi rozdzielczościami.

    Cena też nie jest zaporowa

    Szczegółów dowiesz się z powyższego artykułu.

    Z resztą w Googlach też znajdziesz nieco artykułów o niej. Zwróć
    uwagę, że to dość stary artykuł (z 4 lutego 2010) więc mogla wyjść już
    nowsza karta.

    Onufry Zagloba

  • 8. Data: 2010-03-04 11:57:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie potrafię znaleźć, co on umie sprzętowo odtwarzać, poradzi sobie z 1080?

    Karty ati potrafią od wersji 2xxx.
    Osobiście polecam do tego splash lite (zwłaszcza, że robiony przez polaków).

  • 9. Data: 2010-03-04 12:45:13
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > ze stałą prędkością też może być.
    >

    > Za jakim konkretnym modelem się rozglądać?
    A moze jakis sprytny nettop? Asrock ma takiego nawet z wbudowanym
    blue-rayem. Ok 1500 z dyskiem....

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 10. Data: 2010-03-04 13:15:58
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > A moze jakis sprytny nettop? Asrock ma takiego nawet z wbudowanym
    > blue-rayem. Ok 1500 z dyskiem....

    Mam dysk, napęd optyczny, płytę, pamięć, procesor, kartę dźwiękową,
    obudowę z pilotem, zasilacz, klawiaturę i mysz bezprzewodową, system
    operacyjny XP Home OEM - brakuje mi tylko karty graficznej (w sumie też
    mam, ale jak przypuszczam 6600GT nie wspiera w żaden sposób odtwarzania
    wideo w rozdzielczościach HD)

    Pozdrawiam,
    Michał