  • 1. Data: 2018-12-23 10:07:29
    Temat: Jaki maly oszczedny switch?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Szukam małego oszczędnego switcha gigabitowego do sieci domowej, może być 5-portowy
    lub 8-portowy.
    Czy są switche zasilane z USB?

  • 2. Data: 2018-12-23 18:08:54
    Temat: Re: Jaki maly oszczedny switch?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2018 10:07, ń wrote:
    > Szukam małego oszczędnego switcha gigabitowego do sieci domowej, może
    > być 5-portowy lub 8-portowy.

    Dowolny z allegro, od wielu lat nowe switche gigabitowe nie grzeją się
    jak piece.

    > Czy są switche zasilane z USB?

    Se zrób. Przetwornica za $1 od chińczyka i troche lutowania. Choć ja
    preferuje PoE.

  • 3. Data: 2018-12-23 19:59:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-23 o 10:07, ń pisze:
    > Szukam małego oszczędnego switcha gigabitowego do sieci domowej, może
    > być 5-portowy lub 8-portowy.
    > Czy są switche zasilane z USB?

    D-Link DGS-1005D, mały(trochę większy od paczki fajek), 5 portów
    gigabit, oryginalny zasilacz ma 5V/1A i zasila tego switch-a przez
    złącze miniUSB.

  • 4. Data: 2018-12-24 07:22:36
    Od: ń <k...@t...sie>

    Dzięki.
    Potrzebuję do sypialni, a użytkownicy piszą, że ten DGS świeci jak dyskoteka.

  • 5. Data: 2018-12-24 10:04:43
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 23.12.2018 o 10:07, ń pisze:
    > Szukam małego oszczędnego switcha gigabitowego do sieci domowej, może
    > być 5-portowy lub 8-portowy.

    Ja mam taki i działa bardzo dobrze:
    https://www.pcomp3000.pl/tp-link-tl-sg105d-switch-5-
    x-101001000-mbs-sklep-kozienice-radom-p-1368.html

    Energooszczędna sieć Ethernet

    Tworząc gigabitową sieć ethernet możesz teraz wybrać rozwiązanie
    przyjazne dla środowiska naturalnego! Przełącznik TL-SG105 korzysta z
    technologii umożliwiającej korzystanie z sieci o wysokiej przepustowości
    przy dużej oszczędności energii. Urządzenie automatycznie dopasowuje
    wymagany pobór prądu w zależności od statusu połączenia i długości
    kabla, ograniczając zużycie energii.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 6. Data: 2018-12-24 11:27:59
    Od: ń <k...@t...sie>

    Porządnie wygląda - metal?
    Najlepiej, jakby wejście zasilania 5V DC switch miał na tej samej ściance, co wejścia
    RJ45, żeby nie robić "jeża".

    -----

  • 7. Data: 2018-12-25 00:37:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-24 o 07:22, ń pisze:
    > Dzięki.
    > Potrzebuję do sypialni, a użytkownicy piszą, że ten DGS świeci jak
    > dyskoteka.

    W zasadzie, to każdy switch świeci jak dyskoteka, ale ten faktycznie
    może być oczojebny, jak nie jesteś estetą, to można nakleić czarną taśmę
    i będzie spoko.
    Zaproponowałem go dlatego, że chciałeś zasilać switch-a przez USB, a w
    tym wypadku wystarczy tylko kabel miniUSB i będzie działać, bez żadnego
    przerabiania wtyczek czy zasilaczy.

  • 8. Data: 2018-12-25 08:58:34
    Od: ń <k...@t...sie>

    Dzięki, no jasne ;-))

    Zastanawiam się nad podpięciem switcha do gniazda USB w TV dla zasilania.

    Ale jakby co zasilacz był w komplecie?
    Jak wygląda możliwość rozkręcenia obudowy i naklejenia taśmy od wewnątrz?

    Znalazłem switch z możliwością wyłączenia diód wyłącznikiem, ale drogi jest i
    sporawy:
    www.amazon.de/gp/product/B076D254W6

    -----

  • 9. Data: 2018-12-25 12:01:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-25 o 08:58, ń pisze:

    > Ale jakby co zasilacz był w komplecie?

    Oczywiście, zasilacz jest w komplecie i zakończony jest właśnie wtyczką
    miniUSB.

    > Jak wygląda możliwość rozkręcenia obudowy i naklejenia taśmy od wewnątrz?

    No nie rozbierałem go ale na pewno da się i rozkręcić, i podkleić taśmę
    lub zamalować lakierem.

    Tyle, że nie wiem czy to zadziała tak jak chciałeś, jeżeli podłączysz
    zasilanie switch-a pod telewizor, to czy standby TV daje napięcie na USB?
    A jeżeli switch ma działać tylko wtedy gdy działa telewizor, to jego
    diody nie są aż tak mocne i działającego telewizora nie przebiją.

  • 10. Data: 2018-12-26 19:09:33
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 23.12.2018 o 10:07, ń pisze:
    > Szukam małego oszczędnego switcha gigabitowego do sieci domowej, może być 5-portowy
    lub 8-portowy.
    > Czy są switche zasilane z USB?

    8-portowy EDIMAX ES-5800G v3. Ma zasilacz 5V DC i w zestawie
    przejściówkę z wtyku USB Type A na zasilający, więc może być zasilany z
    portu USB innego urządzenia.