  • 11. Data: 2014-12-25 09:22:53
    Temat: Re: Jaki monitor 24" 16:10?
    Od: ww <w...@o...pl>

    On 2014-12-25 00:52, Przemysław Ryk wrote:
    > itym obrazie z minimalnymi połączeniami."
    > Pieprzenie kotka.
    Że niby co ?

    > Miałem w rękach i FS2331, FS2333, FS2434, jak i parę
    > innych modeli EIZO.
    Mieć w rękach to trochę mało. Ja ten monitor testuje od kilku lat.

    > Jeżeli ktoś szuka monitora do gier - to owszem, FORIS.
    > Jeżeli czegoś ogólnego zastosowania - sugeruję FlexScan EV.
    NIBY CZEMU ?
    > Poza tym był
    > wymóg, że ma mieć proporcje 16:10, a FS2434 ma 16:9. :)
    A ja teraz pytam o monitor dla siebie i mogę mieć inne wymogi.

  • 12. Data: 2014-12-25 11:26:27
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2014-12-24 o 09:55, j...@g...us pisze:
    > Jaki monitor 24" (ew. 27") polecacie?
    > Preferencje:
    > - format 16:10 (~1900x1200 zamiast ~1900x1000)
    > - matryca IPS
    > - cena do 2000zl (no chyba, ze da sie za 1000zl :)
    >
    > PS
    > TN-y odpadaja za kiepskie barwy a VA/AMVA za czas reakcji (smuzenie).
    Jeśli w miarę budżetowo i jeden, to Benq BL2411 - po długim grzebaniu w
    opiniach, forach spec. itd wyszło, że lepszy od Delli w tej kategorii.

  • 13. Data: 2014-12-25 12:47:40
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 09:22:53 +0100, ww napisał(a):

    > Że niby co ?

    Że niby gadanie o tym, jak to IPS się do domu nie nadaje, to jest pieprzenie
    kotka.

    > Mieć w rękach to trochę mało. Ja ten monitor testuje od kilku lat.

    Jak mi wpada jakiś model do rąk i do testów, to naprawdę mam możliwość
    pokorzystania z niego dłużej, niż pięć minut. :)

    > NIBY CZEMU ?

    Stabilniejsza podstawa, pivot, więcej możliwości podłączenia (co przy okazji
    przekłada się na wygodniejsze tworzenia konfiguracji wielomonitorowych,
    szczególnie mając do dyspozycji jedną kartę graficzną), nie wiadomo do czego
    potrzebne głośniki nie wydłużają dolnej krawędzi obudowy. Grało mi się
    równie przyjemnie na EV, jak i na FORISie. Ale ja nie jestem zawodowym
    graczem, nie wymagam czasów reakcji na poziomie 1 ms. :) W amatorskiej,
    domowej obróbce grafiki (jeżeli trzymać się przestrzeni sRGB) też sobie
    radzą.

    > A ja teraz pytam o monitor dla siebie i mogę mieć inne wymogi.

    To zaznaczaj, że pytasz o monitor dla siebie. :)

    [ Jeżeli czujesz, że życie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie ]
    [ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będą bolały. (znalezione w necie) ]

  • 14. Data: 2014-12-25 13:11:54
    Od: ww <w...@o...pl>

    On 2014-12-25 12:47, Przemysław Ryk wrote:

    > Że niby gadanie o tym, jak to IPS się do domu nie nadaje, to jest pieprzenie
    > kotka.
    No tak. W zasadzie to można przyjąć, że każdy monitor się nadaje do
    domu. Większość
    ludzi nie widzi żadnej różnicy.

> [...]
    > graczem, nie wymagam czasów reakcji na poziomie 1 ms. :) W amatorskiej,
    > domowej obróbce grafiki (jeżeli trzymać się przestrzeni sRGB) też sobie
    Ale autor wątku zasugował, że chętnie zszedłby z ceną do 1000 zł. Za to
    kompletnie nie
    wspomniał o pivotach, konfiguracjach wielomonitorowych i innych cudach.

    Podstawa w tych forisach rzeczywiście jest tragiczna. Po 2 dniach to
    dziadostwo odkręciłem
    i zamontowałem podstawę ze starego Fujitsu-Siemens P19-1. Teraz mam
    regulację wysokości,
    obrót, pochylenie, pivot (no prawie bo postawa jest za niska żeby go
    odwrócić do końca). Nawiasem
    mówiąc osobiście pivota używam tylko po to żeby mieć lepszy dostęp do
    kabli na dole.

  • 15. Data: 2014-12-25 13:14:19
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    ww wrote:
    > NIBY CZEMU ?

    Mam akurat EC2450, czyli to samo, co 2455, tylko że 1920×1080 i 450 zł
    mniej. Ja go polecam dla ludzi, którzy wpatrują się w monitor przez
    długie godziny, wiele dni. Mniej męczy oczy. Obraz jest ok, czy lepszy
    od innych trudno powiedzieć.

  • 16. Data: 2014-12-25 13:15:34
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Abulafia wrote:

    > Polecam HP Z24i, który daje bardzo ładny obraz, mam porównanie do
    > przeszło dwukrotnie droższego NEC na PVA. Bardzo przystępna cena.

    Wypalarka do oczu.

  • 17. Data: 2014-12-25 13:15:53
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    gawfron wrote:

    > Jeśli w miarę budżetowo i jeden, to Benq BL2411 - po długim grzebaniu w
    > opiniach, forach spec. itd wyszło, że lepszy od Delli w tej kategorii.

    Kolejna wypalarka do oczu.

  • 18. Data: 2014-12-25 15:11:21
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-24 o 12:30, Przemysław Ryk pisze:

    > EIZO FlexScan EV2455.

    wewnetrzny zasilacz...
    Ktos jeszcze robi monitory z zewnetrznym zasilaczem? Teraz się chwalą
    wszyscy jak to dobrze ludziom robią chowając grzałkę do obudowy bez
    śrubek. A wewnetrzny zasilacz to totalna pomyłka

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2014-12-25 18:15:15
    Od: Abulafia <a...@p...fm>

    W dniu 2014-12-25 o 13:15, Poldek pisze:

    > Wypalarka do oczu.

    Jasność o wartości luminancji ~50 cd/m^2 wypala Ci oczy?

    Pozdrawiam,
    abulafia

  • 21. Data: 2014-12-25 19:37:39
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 13:11:54 +0100, ww napisał(a):

    > No tak. W zasadzie to można przyjąć, że każdy monitor się nadaje do domu.
    > Większość ludzi nie widzi żadnej różnicy.

    Ja akurat jestem mocno wybredny. To, czy dany monitor się nadaje do danych
    zastosowań, czy nie, nie wynika li tylko z rodzaju matrycy, którą wybrano do
    jego budowy.

    > Ale autor wątku zasugował, że chętnie zszedłby z ceną do 1000 zł. Za to
    > kompletnie nie wspomniał o pivotach, konfiguracjach wielomonitorowych i
    > innych cudach.

    Jak by miał na monitor wydać 1000 PLN, to by stwierdził, że taki ma budżet.
    :) Ja polecam EV2455 - jeżeli 16:10 jest warunkiem koniecznym. Jeżeli nie,
    to sporo tańszy jest EV2450, a jeżeli chodzi o parametry wyświetlania, to
    zasadniczo to samo.

> [...]
    > bo postawa jest za niska żeby go odwrócić do końca). Nawiasem mówiąc
    > osobiście pivota używam tylko po to żeby mieć lepszy dostęp do kabli na

    FORISowej brakuje zasadniczo tylko pivot'a, aczkolwiek nie podoba mi się, że
    lekkie puknięcie w górną ramkę monitora, a ten się zaczyna kołysać.

    > "potrzebowałbym drugi i nie chce się w jakieś gówno wpakować"

    To już przegląd masz. :)

    [ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że ]
    [ zawsze taka była. (Sean Combs) ]