  • 20. Data: 2014-12-25 19:37:39
    Temat: Re: Jaki monitor 24" 16:10?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 15:11:21 +0100, the_foe napisał(a):

    > wewnetrzny zasilacz...
    > Ktos jeszcze robi monitory z zewnetrznym zasilaczem? Teraz się chwalą
    > wszyscy jak to dobrze ludziom robią chowając grzałkę do obudowy bez
    > śrubek. A wewnetrzny zasilacz to totalna pomyłka

    Aż dziwne, że w EIZO o tym nie wiedzą i tam zewnętrzne zasilacze robią tylko
    dla monitorów do zastosowań w medycynie, a i też nie wszystkich.

    [ Imam: I have already prayed with the others. It is painless. ]
    [ Riddick: It is pointless. (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

  • 22. Data: 2014-12-26 11:00:55
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Abulafia wrote:

    > Jasność o wartości luminancji ~50 cd/m^2 wypala Ci oczy?

    Taką jasność uzyskuje się błyskając w oczy 5000 cd przez ułamek sekundy
    i potem wygaszając diodę na 100 ułamków sekundy, potem błysk atomowy
    przez ułamek sekundy i gasimy. I tak kilkaset razy na sekundę. Jak
    mierzysz średnią, to jest 50 cd. Za to oczy dostają błyskami 5000 cd w
    otwartą na maks. "przysłonę". W ten sposób działa wypalarka do oczu.

  • 23. Data: 2014-12-26 12:42:37
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-26 o 11:00, Poldek pisze:

> [...]
    > mierzysz średnią, to jest 50 cd. Za to oczy dostają błyskami 5000 cd w
    > otwartą na maks. "przysłonę". W ten sposób działa wypalarka do oczu.

    bzdury. Zrenica jest sterowana przez miedzymózgowie za pomocą informacji
    z siatkówki. Jej rozwarcie jest wiec, dokladnie takie jakie sobie
    "zazyczy" siatkówka na postawie energii jaką zakumuluje. Efekt
    szkodzącego błysku jest tylko na w pierszym momencie z wyjscia z mroku
    bo informacja ma bufor chemiczny i przez to wystarczajace opoznienie w
    reakcji teczówki. W przypadku stałej pulsacji chemiczny bufor
    "wyprostowuje" ten efekt chyba ze spadnie ponizej pewnej wartosci
    czestotliwosci.

    --
    @foe_pl

  • 24. Data: 2014-12-26 14:56:25
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 26 Dec 2014 11:00:55 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > mierzysz średnią, to jest 50 cd. Za to oczy dostają błyskami 5000 cd w
    > otwartą na maks. "przysłonę". W ten sposób działa wypalarka do oczu.

    A czy dioda na pewno "umie" tak blyskac? Nie ma tam jakiejs bezwladnosci w np.
    gasnieciu?
    Nie wiem, pytam.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 25. Data: 2014-12-26 19:54:01
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "R.e.m.e.K" napisał:

    > A czy dioda na pewno "umie" tak blyskac?
    > Nie ma tam jakiejs bezwladnosci w np. gasnieciu?
    > Nie wiem, pytam.

    Dioda elektroluminescencyjna ma bardzo małą bezwładność (przy gaśnięciu ok
    200 ns, przy zaświeceniu połowę tego), ewentualne bezwładności mogłyby mieś
    jakiś wpływ przy częstotliwości rzędu megaherców.
    BTW: jeszcze nie tak dawno temu panikę siały opowieści o możliwości
    podejrzenia, jakie dane są transmitowane z i do dysku poprzez obserwację (?)
    diodki kontrolnej tegoż dysku na obudowie komputera ;->

    JoteR

  • 26. Data: 2014-12-27 11:32:31
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    > Kolejna wypalarka do oczu.
    Prawdziwe Flicker Free, więc ja mam ustawioną jasność na 1 albo 0.

  • 27. Data: 2014-12-27 17:41:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    the_foe wrote:

> [...]
    > bo informacja ma bufor chemiczny i przez to wystarczajace opoznienie w
    > reakcji teczówki. W przypadku stałej pulsacji chemiczny bufor

    Gdyby tak było, to źrenica przymykałaby się do wartości odpowiadającej
    sile błysku i na ekranie widziałbyś ciemność, albo prawie ciemność.

    > "wyprostowuje" ten efekt chyba ze spadnie ponizej pewnej wartosci
    > czestotliwosci.

    Właśnie o to chodzi, że drogie monitory mają częstotliwość błysku bardzo
    wysoką, typu 85 kHz. Tanie monitory mają niską częstotliwość błysku.
    Wystarczy wrzucić hasło PWM w popularną wyszukiwarkę filmów wideo i jest
    pełno filmików z różnymi monitorami postawionymi obok siebie i
    sfilmowanymi kamerą wideo. Na tanim widać pulsację - wynika to z
    interferencji błysków monitora i sposobu rejestracji obrazu przez kamerę
    - na drogim, który stoi obok nie widać pulsacji: błyski są zbyt częste,
    żeby było je widać.
    W każdym razie Eizo chwali się, że w serii EV ma "hybrydowy" system
    przygaszania, cokolwiek to znaczy.

  • 28. Data: 2014-12-27 20:05:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-12-27 o 17:41, Poldek pisze:
> [...]
    > interferencji błysków monitora i sposobu rejestracji obrazu przez kamerę
    > - na drogim, który stoi obok nie widać pulsacji: błyski są zbyt częste,

    Używam od lat dość tanich monitorów LCD zazwyczaj z matrycami IPS.
    Jako migrenowiec od urodzenia z kilkuletnim stażem na monitorach CTR
    potrafię zauważyć "mruganie" które będzie dla mnie
    złe/denerwujące/szkodliwe. Tak samo jak odróżniam odświeżanie 60 - 100Hz
    na Trinitronach ;-)
    Nigdy żadnego takiego "mrugania" nie zauważyłem na LCD ledowych.
    Generalnie życie jest szkodliwe :-)

    PS. A podobno już są badania co do powiązania częstego używania komórki
    z rakiem mózgu.

  • 29. Data: 2014-12-29 09:14:09
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    Użytkownik "jg" <f...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 24 Dec 2014 09:55:36 +0100, j...@g...us napisał(a):
    >
    > ceneo, skapiec...

    Nie ma takich monitorów.
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl

  • 30. Data: 2015-01-06 15:26:07
    Od: ww <w...@o...pl>

    On 2014-12-25 19:37, Przemysław Ryk wrote:
    > .
    > FORISowej brakuje zasadniczo tylko pivot'a, aczkolwiek nie podoba mi się, że
    > lekkie puknięcie w górną ramkę monitora, a ten się zaczyna kołysać.

    Chyba żartujesz. Jej brakuje wszystkiego. Przynajmniej tej z FS2331.
    Gdybym ta z F/S tak fajnie
    nie spasowała to po maksymalnie tygodniu kupuje to:

    http://monitory.mastiff.pl/podstawa-fs-czarna.html

    Oryginalna podstawa to TRAGEDIA.