  • 1. Data: 2015-06-28 09:52:16
    Temat: Jaki nieduzy telewizor z wbudowanym DVB-S (sat)?
    Od: " 666" <...@...6>

    Moje oko padło na Panasonic Viera TX-39AW304 98 cm (39 cali) (Full HD, Triple Tuner)
    [Klasa energtyczna A] na rynku niemieckim (np.
    amazon.de), ale w Polsce są inne modele.
    Zakup w Polsce byłby lepszy z uwagi na krajową gwarancję.
    Ale wygląda na to, że tańsze modele w Polsce nie mają wbudowanych tunerów sat (na
    czym mi zależy bezwzględnie).
    Jakiś inny podobny model polecicie?

  • 2. Data: 2015-06-28 13:07:46
    Temat: Re: Jaki nieduzy telewizor z wbudowanym DVB-S (sat)?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-28 o 09:52, 666 pisze:
> [...]
    > Ale wygląda na to, że tańsze modele w Polsce nie mają wbudowanych
    > tunerów sat (na czym mi zależy bezwzględnie).

    Nie siedzę zbytnio w tematach TV, ale może kup jakikolwiek TV, który Ci
    odpowiada pod względem pozostałych parametrów, ale z założeniem, żeby
    miał CI, natomiast dekoder DVB-S kup jako katrę CI.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2015-06-28 15:55:03
    Od: " 666" <...@...6>

    Ale wtedy by ten dekoder wystawał gdzieś z boku? Coś jak karta z laptopa? Jestem
    zdecydowany na wbudowany tuner DVB-S2 (na rynku
    niemieckim w tej chwili "Triple Tuner" to standard), natomiast zastanawiam się, czy
    warto dopłacac do telewizora bogatszego o
    funkcje multimedialne (no te Wasze internety ;))
    Mam NAS z funkcjami multimedialnymi, pierwotnie myślałem o podłączeniu do tego NAS-a
    monitora przez HDMI (ten konkretny NAS ma
    akurat tę możliwość), ale byłoby parę minusów takiego podłączenia u mnie, chociażby
    lokalizacja sprzętu (NAS jednak stuka dyskami
    24/7 więc siedzi zamknięty za drzwiami, przez co odpadłaby możliwość sterowania
    pilotem, łatwego podłączenia klawiatury i myszy usb
    itp. itd.)
    No i na dobrą sprawę okazuje się telewizory są tańsze od podobnej klasy monitorów, a
    obraz z monitora jest IMHO marny (własnie
    ćwiczę i Dell U2410 i Eizo EV 2455, zwykły stary Panasonic Quintrix wykasza te
    monitory).

    Czyli zastanawiam się zamiast tego Panasonica TX-39AW304 (300 euro plus wysyłka) inne
    modele TX-42ASW (około 450 euro) lub
    TX-40CSW524 lub 614 (500-550 euro) - tyle, że to już prawie dwa razy drożej...
    Minusem tych Panasoniców jest nagranie na HDD, które da się odtworzyć tylko na tym
    konkretnym egzemplarzu telewizora, czyli nie
    można sobie zrobić filmoteki, tak jak na przykład można Wiwą i podobnymi tunerami, no
    bez sensu bo wolałbym nagrania wrzucać na NAS
    do odtworzenia dowolnym sprzętem.

    -----

  • 4. Data: 2015-06-28 21:26:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Nie siedzę zbytnio w tematach TV, ale może kup jakikolwiek TV, który Ci
    > odpowiada pod względem pozostałych parametrów, ale z założeniem, żeby miał
    > CI, natomiast dekoder DVB-S kup jako katrę CI.

    Może jestem nie na czasie, ale czy na pewno są tunery SAT w postaci karty
    CI?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-06-28 22:37:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    yabba pisze tak:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może jestem nie na czasie, ale czy na pewno są tunery SAT w
    > postaci karty CI?

    Mnie się też widzi, że nie ma takich tunerów w formie karty CI ale być
    może małe chińskie rączki coś wytworzyły nowego.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2015-06-28 22:46:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    666 pisze tak:

    > natomiast zastanawiam się, czy warto dopłacac do telewizora
    > bogatszego o funkcje multimedialne (no te Wasze internety ;))

    Nie warto. Komp to komp.

    > Minusem tych Panasoniców jest nagranie na HDD, które da się
    > odtworzyć tylko na tym konkretnym egzemplarzu telewizora, czyli
    > nie można sobie zrobić filmoteki

    ogromny minus, ja bym nie kupił z takim ficzerem

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2015-06-29 09:15:07
    Od: " 666" <...@...6>

    Tyle, że chyba prościej wejść na YouTube czy inny VoD bezpośrednio z telewizora
    pilotem czy nawet zewnętrzną klawiaturą (i np.
    puścić bajki dziecku), niż włączać w tym celu kompa i robić streaming.

    -----

  • 8. Data: 2015-06-29 10:12:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
    > Tyle, że chyba prościej wejść na YouTube czy inny VoD bezpośrednio z
    > telewizora pilotem czy nawet zewnętrzną klawiaturą (i np. puścić bajki
    > dziecku), niż włączać w tym celu kompa i robić streaming.

    Prościej, od warunkiem, że dany TV ma dostępną aplikację VOD, która Cię
    interesuje. Panasoniki mają okrojoną IPLĘ (ostatnio zablokowali dostęp do
    filmów), IPLEX, TVN Player i YouTube. Reszta to jakaś egzotyka.
    Philipsy i Samsungi mają tego więcej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2015-06-29 10:46:13
    Od: " 666" <...@...6>

    Czyli z Panasonica nie da się wejść na dowolną stronę www, gdzie jest okienko filmiku
    video (niekoniecznie YouTube), i odtwarzać
    filmik?

    -----

  • 10. Data: 2015-06-29 11:50:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Czyli z Panasonica nie da się wejść na dowolną stronę www, gdzie jest
    > okienko filmiku video (niekoniecznie YouTube), i odtwarzać filmik?

    Nie, nie da się. Ale podejrzewam, że w każdym TV przeglądarka jest w postaci
    bardzo okrojonej.
    Smart TV polega na tym, że są dedykowane aplikacje do oglądania
    poszczególnych serwisów filmowych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba