  • 1. Data: 2015-06-29 10:26:21
    Temat: karta telewizji kablowej bezposrednio w telewizorze
    Od: "korex" <e...@w...pl>

    Niektóre nowoczesne telewizory mają wbudowany czytnik do modułu cyfrowej
    telewizji kablowej (nie wiem jak to się nazywa, jestem laikiem)
    czy jest on kompatybilny ze wszystkimi cyfrowymi kablówkami?
    Mam w związku z tym kilka pytań:
    1) Jeśli ta karta z modułem tkwi bezpośrednio w tv, jakim kablem
    dostarczam sygnał z gniazdka kablówki, zwykłym antenowym?
    2) Co z przewodnikiem po programach i dodatkowymi informacjami, w jaki
    sposób je wyświetlić, skoro nie ma dekodera i dodatkowe pilota, czy tv
    posiada też te funkcje?
    3) Przełączanie kanałów trwa szybciej niż przy używaniu dekodera, czy
    zawsze jest lekkie opóźnienie?

  • 2. Data: 2015-06-29 11:10:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    korex pisze tak:

> [...]
    > laikiem) czy jest on kompatybilny ze wszystkimi cyfrowymi
    > kablówkami? Mam w związku z tym kilka pytań:

    Moduł jest znormalizowany na wymiar i złacze. Kablówka daje go zamiast
    dekodera.

    > 1) Jeśli ta karta z modułem tkwi bezpośrednio w tv, jakim kablem
    > dostarczam sygnał z gniazdka kablówki, zwykłym antenowym?

    tym samym co teraz tv

    > 2) Co z przewodnikiem po programach i dodatkowymi informacjami, w
    > jaki sposób je wyświetlić, skoro nie ma dekodera i dodatkowe
    > pilota, czy tv posiada też te funkcje?

    skoro potrafi wyświetlić Dostęp zablokowany. Zapłać za kablówke.
    To pewnie przewodnik wyświetla tak samo wstrzykując swoje sygnały.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2015-06-29 11:47:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "korex" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Niektóre nowoczesne telewizory mają wbudowany czytnik do modułu cyfrowej
    > telewizji kablowej (nie wiem jak to się nazywa, jestem laikiem)

    Chodzi Ci o złaczze Common Interface, CI, CI+.
    Jest to gniazdo, w które wkłada się moduł deszyfrujący, a w moduł wkłada się
    kartę abonencką z uprawnieniami.

    > czy jest on kompatybilny ze wszystkimi cyfrowymi kablówkami?

    Czasem tak, czasem nie. :) Trzeba sprawdzić w praktyce. Jest lista
    sprawdzonych TV na stronie UPC.
    Mój Panasonic teoretycznie nie jest kompatybilny z UPC, ale działa od 2
    miesięcy.

    > Mam w związku z tym kilka pytań:
    > 1) Jeśli ta karta z modułem tkwi bezpośrednio w tv, jakim kablem
    > dostarczam sygnał z gniazdka kablówki, zwykłym antenowym?

    Tak, TV podłączony jest normalnym antenowym kablem.

    > 2) Co z przewodnikiem po programach i dodatkowymi informacjami, w jaki
    > sposób je wyświetlić, skoro nie ma dekodera i dodatkowe pilota, czy tv
    > posiada też te funkcje?

    TV wyświetli przewodnik tak samo jak w przypadku odbioru naziemnej telewizji
    cyfrowej. Nie działają usługi dedykowane do kablówki: wypożyczalnia filmów,
    przekierowywanie TV na tablet, Horizon w UPC.

    > 3) Przełączanie kanałów trwa szybciej niż przy używaniu dekodera, czy
    > zawsze jest lekkie opóźnienie?

    Zawsze jest lekkie opóźnienie. Odbiornik cyfrowy potrzebuje odebrać
    kilkanaście klatek obrazu, zanim będzie mógł z nich złożyć obraz do
    wyświetlenia.
    Nie wiem jakie opóźnienie mają dekodery z kablówek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2015-06-29 17:02:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "korex" <e...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Niektóre nowoczesne telewizory mają wbudowany czytnik do modułu cyfrowej
    > telewizji kablowej (nie wiem jak to się nazywa, jestem laikiem)
    > czy jest on kompatybilny ze wszystkimi cyfrowymi kablówkami?

    Nie.
    Kablówki np. nadają w DVB-C, a mój tv ma tylko dvb-t.

    > Mam w związku z tym kilka pytań:
    > 1) Jeśli ta karta z modułem tkwi bezpośrednio w tv, jakim kablem
    > dostarczam sygnał z gniazdka kablówki, zwykłym antenowym?

    Tak.

    > 2) Co z przewodnikiem po programach i dodatkowymi informacjami, w jaki
    > sposób je wyświetlić, skoro nie ma dekodera i dodatkowe pilota, czy tv
    > posiada też te funkcje?

    Tak.

    > 3) Przełączanie kanałów trwa szybciej niż przy używaniu dekodera, czy
    > zawsze jest lekkie opóźnienie?

    Należy się liczyć z opóźnieniem, ale w dekoderach też.
    Zależy głównie od procesora/pamięci w tv i dekoderze.

  • 5. Data: 2015-06-29 21:14:32

    Jak patrzyłem w sklepie (szukając TV z DVB-S), to większość odbiorników ma obecnie
    wbudowane TVB-C.

    -----
    mmrml1$ekr$...@n...news.atman.pl