  • 1. Data: 2010-06-18 10:10:54
    Temat: Jaki prosty przetwornik A->C
    Od: "kacper" <4...@w...pl>

    Witam

    Szukam układu scalonego prostego równoległego przetwornika a/c 8bit (ew
    10bit), takiego, który mógłby pracować bez mikrokontrolera, taktowany
    ewentualnie z zewnętrznego generatora. Proszę o podpowiedź, bo zanim sam
    przebiłbym się przez setki datasheetów, to... :)
    Ma to być jak najprostrzy układ, coś w rodzaju AD571 (ale ten wymaga
    drugiego napięcia zasilania -15V), jedno wejście, proste taktowanie np z
    generatora, 8 wyjść (bitów) równoległych. Szybkość działania niekrytyczna.
    Liczy się łatwe zasilanie jednym napięciem, niski pobór prądu, niewysoka
    cena i dostępność.
    Aha, obudowa DIP - nie jestem biegły w smd.

    dzięki, pozdrawiam

    Kacper

  • 2. Data: 2010-06-18 13:14:43
    Temat: Re: Jaki prosty przetwornik A->C
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    kacper <4...@w...pl> wrote:
> [...]
    > 10bit), takiego, który móg?by pracowaae bez mikrokontrolera, taktowany
    > ewentualnie z zewnetrznego generatora. Prosze o podpowied 1/4 , bo zanim sam
    > przebi?bym sie przez setki datasheetów, to... :)
    > Ma to byae jak najprostrzy uk?ad, co? w rodzaju AD571 (ale ten wymaga
    > drugiego napiecia zasilania -15V), jedno wej?cie, proste taktowanie np z
    > generatora, 8 wyj?ae (bitów) równoleg?ych. Szybko?ae dzia?ania niekrytyczna.
    > Liczy sie ?atwe zasilanie jednym napieciem, niski pobór pr?du, niewysoka
    > cena i dostepno?ae.
    > Aha, obudowa DIP - nie jestem bieg?y w smd.

    ADC0801,0804 mogą być?
    --
    Patryk

  • 3. Data: 2010-06-21 05:27:41