  • 1. Data: 2010-06-17 21:34:03
    Temat: Prosta perkusja elektroniczna podłączana przez USB
    Od: wzab <w...@g...com>

    Właśnie uruchomiłem dla moich dzieciaków prostą perkusję elektroniczną
    podłączaną do portu USB.
    http://www.ise.pw.edu.pl/~wzab/MIDI/perkusja/index_p
    l.html
    Współpracuje z programami takimi jak hydrogen ( http://www.hydrogen-music.org
    ) lub lmms ( http://lmms.sf.net ), ponieważ jest po prostu kontrolerem
    USB MIDI to tak naprawdę powinna współpracować z dowolnym
    oprogramowaniem.

    Nie jest to konstrukcja tak wyrafinowana jak Megadrum ( http://www.megadrum.info
    ), lub eDrum ( http://www.edrum.info/ ), ale za to jest prosta w
    konstrukcji (jedna płytka mieszcząca się w obudowie KM48N
    http://sklep.avt.com.pl/p/pl/71381/obudowa+km48nj+11
    1x91x49+jasna.html
    ).

    Całość wykorzystuje mikrokontroler ATmega88 i multiplekser/
    demultiplekser analogowy 4051 oraz elementy dyskretne. Może
    współpracować z profesjonalnymi padami wyposażonymi w przetwornik
    piezoelektryczny, lub można łatwo zrobić własne pady.

    Urządzenie wyposażone jest w 13 wejść, przy czym można na początek
    zmontować mniej kanałów wejściowych, domontowując pozostałe w miarę
    potrzeb.
    Płytka drukowana jest zrobiona tak, aby praktycznie każdy mógł ją sam
    wykonać techniką termotransferu i zmontować (jednostronna, szerokie
    ścieżki, elementy przewlekane).

    Źródła oprogramowania mikrokontrolera są dostępne na licencji GPL
    (powstały na podstawie projektu V-USB-MIDI:
    http://cryptomys.de/horo/V-USB-MIDI/index.html
    ).
    Pełny projekt płytki, stworzony w programie KiCad ( http://kicad.sf.net
    ) jest dostępny na prawach "public domain".

    Mam nadzieję, że może komuś ten projekt się przyda...
    --
    Pozdrawiam,
    WZab

  • 2. Data: 2010-06-19 20:59:34
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    wzab wrote:

> [...]
    > http://www.ise.pw.edu.pl/~wzab/MIDI/perkusja/index_p
    l.html

    > Mam nadzieję, że może komuś ten projekt się przyda...

    thx :) bardzo fajny projekt, przyda sie na pewno :)

    swego czasu eksperymentujac z programowaniem uC i wzorujac sie na kilku
    innych projektach zrobilem 'potencjometr midi' :
    http://83.18.229.190/mycelium/pic16F84/picknob.multi
    plex/

    nie ma do tego niestety dokumentacji ani plytki (polaczenie calosci jest
    jednak banalne). system umozliwia prosta 'rozbudowe' o dalsze moduly przez
    'nasluch' portu szeregowego - jesli zadne inne urzadzenie nie 'uzywa'
    magistrali, to podejmuje transfer, jesli chce 'zajac' magistrale, to ustawia
    odpowiedni sygnal. nieco prymitywne , ale dziala.

    pojedynczy kontroler 'odczytuje' 2 potencjometry w pelnej rozdzielczosci (14
    bit) 8 pozostalych w rozdzielczosci 'okrojonej' . bylo to robione dosc
    dawno, gdy jeszcze 'krolowal' 16f627 , dzisiaj pewnie lepiej zrobic port na
    16f629 ew 16f675 (629 niby marginalnie tanszy) i po prostu laczyc jako 1
    potencjometr na 1 mikrokontroler ...