  • 1. Data: 2014-11-28 11:52:34
    Temat: Jaki soft do edycji Exif?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam dwa obiektywy Samyanga 8 i 14mm, których użycie nie zapisuje w EXIF
    informacji na temat modelu obiektywu i przesłony. Czy możecie polecić
    jakiś soft, w którym można wyedytować te dane? Usprawni to działanie
    niektórych aplikacji. Najlepiej aby batchem można było aktualizować
    pliki. Sprawdziłem 3 aplikacje i okazały się niewiele pomocne. Jeśli
    macie coś sprawdzonego, to będę wdzięczny za wskazanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2014-11-28 16:24:23
    Temat: Re: Jaki soft do edycji Exif?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-28 11:52, Marek wrote:
    [...]
    > Najlepiej aby batchem można było aktualizować pliki. Sprawdziłem 3
    > aplikacje i okazały się niewiele pomocne. Jeśli macie coś
    > sprawdzonego, to będę wdzięczny za wskazanie.
    WTF??? Nie znasz exiftool-a?

    http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

  • 3. Data: 2014-11-28 16:27:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-28 16:24, JDX wrote:
    > On 2014-11-28 11:52, Marek wrote:
    > [...]
    > WTF??? Nie znasz exiftool-a?
    >
    > http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/
    Znalazłem jeszcze plugin do Lightrooma:
    http://www.essl.de/wp/software/lenstagger-lightroom-
    plugin/. Bazujący na
    exiftoolu oczywiście. :-)

  • 4. Data: 2014-11-28 20:30:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-28 o 16:24, JDX pisze:

    > WTF??? Nie znasz exiftool-a?
    >
    > http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

    Heh, szczerze mówiąc nie znam :-)
    Czytałem o nim, że jest the best, ale zniechęcał mnie "command line"
    więc omijałem szerokim łukiem. Jednakże widzę, że jest parę nakładek
    GUI. Która jest the best? Stosujesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2014-11-28 20:47:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-28 20:30, Marek wrote:
    [...]
    > Heh, szczerze mówiąc nie znam :-) Czytałem o nim, że jest the best,
    > ale zniechęcał mnie "command line"
    No przecież chciałeś coś do przetwarzania wsadowego.

    > Jednakże widzę, że jest parę nakładek GUI. Która jest the best?
    > Stosujesz?
    Czasami używam "z palca", a czasami używam ExifToolGUI
    (http://u88.n24.queensu.ca/~bogdan/). Ale tak w zasadzie to exiftoola
    najczęściej używam z poziomu Geosettera (http://www.geosetter.de/en/).

  • 6. Data: 2014-11-28 20:58:50
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-28 20:47, JDX pisze:
> [...]
    > [...]
    > No przecież chciałeś coś do przetwarzania wsadowego.

    > Czasami używam "z palca", a czasami używam ExifToolGUI

    Ale czy na pewno ten Geosetter jest the best??? Bo wiesz, tu nie ma
    miejsca na kompromisy!!!

    Wybacz, nie mogłem się powstrzymać ;)

    --
    marcin

  • 7. Data: 2014-11-28 21:17:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-28 o 20:47, JDX pisze:

    > No przecież chciałeś coś do przetwarzania wsadowego.

    Ale niekoniecznie z palca chciałem "wsadzać" :-D Interfejs GUI może to
    za mnie robić.

    > Czasami używam "z palca", a czasami używam ExifToolGUI
    > (http://u88.n24.queensu.ca/~bogdan/). Ale tak w zasadzie to exiftoola
    > najczęściej używam z poziomu Geosettera (http://www.geosetter.de/en/).

    Dzięki, zaraz sprawdzę ten pierwszy. Drugi wygląda mi na ukierunkowanego
    na geolokalizacje. Czy przysłonę i nazwę obiektywu potrafi też zmienić?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2014-11-28 21:32:22
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-28 21:17, Marek wrote:
    [...]
    > Drugi wygląda mi na ukierunkowanego na geolokalizacje. Czy przysłonę
    > i nazwę obiektywu potrafi też zmienić?
    Bo Geosetter służy właśnie do geotagowania i robię tego sporo. Można tam
    też dodawać inne informacje typu autor czy copyright. Ale AFAIK nie da
    się tam zmieniać właściwości typu przysłona czy typ obiektywu. Takie
    rzeczy można zmienić exiftoolem "z palca", ale w sam raz bardzo rzadko
    mam potrzebę takich zmian.

  • 9. Data: 2014-11-28 22:51:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-28 o 21:32, JDX pisze:

    > Takie
    > rzeczy można zmienić exiftoolem "z palca", ale w sam raz bardzo rzadko
    > mam potrzebę takich zmian.

    Właśnie wypróbowałem ExifToolGUI. Jest świetny. Właśnie chodziło mi o to
    aby z palca wklepać komendy ale żeby jednocześnie móc wskazać konkretne
    pliki w katalogu aby nie pojechał po wszystkich. Wizualnie wiem, które
    zrobiłem tymi obiektywami, które się nie przedstawiają, a które pozostałymi.

    P.S.
    Czy sprawdzałeś jak zachowują się w body jakiego używasz obiektywy
    ręczne typu Samyang? Czy też występują jako noname przez ustawionych
    wartości f?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2014-11-28 23:16:32
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-28 22:51, Marek pisze:

    > P.S.
    > Czy sprawdzałeś jak zachowują się w body jakiego używasz obiektywy
    > ręczne typu Samyang? Czy też występują jako noname przez ustawionych
    > wartości f?

    Ile razy można ci gamoniu pisać, że większość Samyangów chociażby w
    wersji dla Nikona czy Canona jest zaczipowanych i normalnie przekazuje
    informacje do korpusu? Do tego jest potwierdzenie ostrości a niektóre
    Samyangi pozwalają na sterowanie przysłoną z poziomu korpusu, czy też
    oferują automatykę ustawiania przysłony.

    --
    marcin