  • 11. Data: 2018-11-10 21:11:27
    Temat: Re: Jaki tablet?
    Od: "n" <...@...e>

    Kobieta?
    A, to tylko iPad.

    -----

  • 12. Data: 2018-11-11 21:33:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > na ten czas wynika ze ów galaxy tab jest wolniejszy od xiaomi na snapie
    > 625. telefony z takim snapem uzywają stare babcie do cykania fotek. na
    > serio.

    Żona ma mi A1 z snap625 + 4GB Ramu
    Od półproku chodzi jak burza
    Telefon miał premiere rok temu.
    Wiec nie przesadzajmy.
    Ja wiem że pićset rdzeni tysiac ramu
    A jutro rano spadnie i płacz

  • 13. Data: 2018-11-12 14:56:12
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 09.11.2018 o 21:55, Jawi pisze:
    > Cześć,
    > Pomóżcie wybrać tablet dla córki studentki.
    > Jakoś zwolennikiem tabletów nie jestem, Androida szczególnie, ale może
    > nigdy nie widziałem takiego który działa płynnie itd.
    [...]
    > ~800pln
    > Wolałbym jak za tablet nie przekraczać tej kwoty.
    > Jeżeli miałbym dać więcej, to musi być tego wart. Albo lepiej mały laptop.
    > No coś taniego, przenośnego bym chciał.

    Hmmm... Piszę tę wiadomość na tablecie Lark 7i Win wyposażonym w etui z
    klawiaturą na USB i mysz (na Bluetooth). System operacyjny tego czegoś
    to desktopowy Windows 10. Do zastosowań typowo tabletowych nie bardzo
    się nadaje, ale za to działają normalne desktopowe programy, w tym różne
    wersje office, przeglądarek internetowych, programów pocztowych itd.,
    wszystko co na normalnym kompie. Z większością filmów też sobie poradzi.
    Jak dla studentki, to chyba ten zakres zastosowań. W dodatku cały sprzęt
    bez problemu zmieści się w damskiej torebce a waży tyle, co grubszy notes.

    Jednakże ja sobie radzę ze zbyt małą pamięcią (zarówno dyskową jak i
    operacyjną) i nie wpadam w panikę, jeśli coś się na chwilę zatnie.

    Jak tam z doświadczeniem komputerowym studentki? Może warto zaryzykować?
    Koszt używanego tabletu poniżej 200 zł.

  • 14. Data: 2018-11-13 10:51:10
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 10.11.2018 01:48, Jawi wrote:

    > Mam w domu jakiegoś 7", dostałem do internetu za "paczkę fajek".
    > Nędza straszna, boje się, że każdy inny będzie podobny.

    Nie miałem co prawda za bardzo do czynienia z nowszymi modelami tabletów
    (także dość nisko oceniam ogólną przydatność tego typu sprzętu) ale parę
    lat temu miałem okazję porównać urządzenia wiodących producentów z tymi
    tanimi, chińskimi. I muszę powiedzieć, że różnica jak między niebem i
    ziemią.

    W przypadku "firmowych" był to jeden z pierwszych modeli Samsung Galaxy
    Tab (7") oraz HP TouchPad (niecałe 10"). Działały szybko, responsywność
    systemu była wysoka, a zarządzanie energią działało prawidłowo.
    Po drugiej stronie wynalazek o nazwie Coby Kyros. Na pierwszy rzut oka
    wyglądał solidnie. Na hardware nie mogłem narzekać - dali nawet funkcję
    hosta USB, co wtedy nie było standardem. Za to software - masakra. Pełno
    bugów, wolna praca, problemy ze stabilnością i beznadziejne zarządzanie
    energią. W pełni naładowany, nieużywany tablet w stanie uśpienia
    potrafił opróżnić baterię w dwa dni. Samsung mógł tak sobie leżeć przez
    ponad tydzień...

  • 15. Data: 2018-11-13 10:58:31
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 12.11.2018 14:56, mirekc wrote:

    > Hmmm... Piszę tę wiadomość na tablecie Lark 7i Win wyposażonym w etui z
    > klawiaturą na USB i mysz (na Bluetooth). System operacyjny tego czegoś
    > to desktopowy Windows 10. Do zastosowań typowo tabletowych nie bardzo

    Też jestem użytkownikiem czegoś podobnego, nieco z wyższej półki -
    Lenovo ThinkPad Tablet 2. Kupiony kilka lat temu, oryginalnie z systemem
    Windows 8.1, zaktualizowany do dziesiątki. Działa znośnie. To znaczy tak
    jak piszesz - da się na tym odpalić normalne oprogramowanie pisane pod
    x86 i Windowsa. Niemniej w chwili obecnej czuć już starzenie się sprzętu
    i system potrafi na chwilę stracić responsywność. Trzeba też uważać,
    żeby nie zapchać niewielkiego dysku SSD.
    W chwili obecnej u używam go jako ostatniej, podręcznej maszyny na
    Windowsie, jaką zostawiłem sobie po pełnej migracji na Linuksa (czasem
    prościej po niego sięgnąć, niż odpalać wirtualkę).

    Myślę jednak, że skoro to ma być sprzęt dla studentki, która chce na tym
    sprawdzać pocztę, przeglądać WWW i oglądać filmy, a do poważniejszych
    zastosowań ma już osobnego laptopa, to może lepiej będzie kupić nowy
    sprzęt na Androidzie, optymalizowany do wyżej wymienionych zastosowań.

  • 16. Data: 2018-11-15 11:55:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 10 Nov 2018 01:48:28 +0100, w <5be62aec$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
    Jawi <g...@b...pl> napisał(-a):

    > Jak już wcześniej wspomnialem. Internet, pewnie obejrzeć film, sprawdzić
    > pocztę i zalogować się do konta uniwerku, przeglądać pdf-y, inne
    > dokumenty. Laptopa ma osobno. Mam w domu jakiegoś 7", dostałem do
    > internetu za "paczkę fajek".
    > Nędza straszna, boje się, że każdy inny będzie podobny.

    Jeżeli kupisz tableta z 2GB RAM, to będzie nędza.
    Już lepiej kupić jakąś gorszą markę, ale z 3-4GB.
    Z tanich marek polecam Teclast, są na aliexpress itp.

  • 17. Data: 2018-11-15 12:02:34

    Fri, 9 Nov 2018 21:55:53 +0100, w <5be5f45c$0$494$65785112@news.neostrada.pl>,
    Jawi <g...@b...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Wolałbym jak za tablet nie przekraczać tej kwoty.
    > Jeżeli miałbym dać więcej, to musi być tego wart. Albo lepiej mały laptop.

    https://www.geekbuying.com/item/ALLDOCUBE-Cube-M5-4G
    -Phablet-4GB-64GB-White-399986.html?utm_source=edmpr
    ice&utm_medium=EDM&utm_campaign=DMCAH_holiday_201811
    15_sub-all-email&utm_content=Black-friday-Smartphone