  • 1. Data: 2010-05-16 15:34:58
    Temat: Jaki uC proponujecie ??
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    Witam ,

    Najpierw opiszę co projektuję. Jest to rodzaj karty pomiarowej z 32
    przetwornikami A/D (próbkowanie 50MHz/kanał) , dane z tych przetworników są
    zbierane i transmitowane poprzez PCI do peceta. Wstępna obróbka danych jest
    robiona na FPGA z pewnych względów. Pecet też ma kupę roboty : dalsza obróbka
    zawiadowanie transmisją i takie tam.. Jednocześnie muszę w tym samym czasie
    kontrolować pewne inne parametry innych układów , które są na pokładzie PCB.
    Wpadłem na pomysł wykorzystania jakiegoś uC , któremu mógłbym zmieniać dane do
    kontroli reszty , a więc musi być reprogramowalny w układzie, czas programowania
    rzędu 1-2s , i pamięć programu/danych>=512kB.

    Jakoś nic mi się nie udało wyguglać.. Jak coś macie , proszę o link.

    Pozdrawiam ,

    MH

  • 2. Data: 2010-05-16 16:24:21
    Temat: Re: Jaki uC proponujecie ??
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    MH pisze:
> [...]
    > rzędu 1-2s , i pamięć programu/danych>=512kB.
    >
    > Jakoś nic mi się nie udało wyguglać.. Jak coś macie , proszę o link.

    Mógłbyś się zdecydować, czy ten uC ma mieć pamięć programu, czy danych
    >= 512kB. O ile z pamięcią programu nie będzie problemu, to tak duży
    RAM będziesz musiał dołożyć na zewnątrz. Nie podałeś żadnych wymagań co
    do prędkości, ilości linii I/O, A/D, interfejsów komunikacyjnych,
    magistral itp.

  • 3. Data: 2010-05-16 17:31:48
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Mógłbyś się zdecydować, czy ten uC ma mieć pamięć programu, czy danych

    > RAM będziesz musiał dołożyć na zewnątrz.

    Do kontroli innych urządzeń , które są na pokładzie PCB dane mogą być w
    przestrzenie programowej. Ich ewentualna zmiana będzie następować tylko przy
    reprogramowaniu uC , np. przez SPI.

    > Nie podałeś żadnych wymagań co
    > do prędkości, ilości linii I/O, A/D, interfejsów komunikacyjnych,
    > magistral itp.

    Prędkość "byle jaka" , nawet 1MHz wystarczy. A/D nieistotne. Interfejs do
    reprogramowania np. SPI , 16-24 lini I/O powinno wystarczyć.

    Pozdrawiam ,

    MH

  • 4. Data: 2010-05-16 18:08:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    MH pisze:

> [...]
    >
    > Prędkość "byle jaka" , nawet 1MHz wystarczy. A/D nieistotne. Interfejs do
    > reprogramowania np. SPI , 16-24 lini I/O powinno wystarczyć.

    No to wybór masz duży.
    STM32:
    http://www.st.com/stonline/stappl/st/com/selector/in
    dex.html#querycriteria=RNP139=1169.0
    LPC: http://ics.nxp.com/products/mcus/parametric/?code=51
    2~512
    SAM:
    http://www.atmel.com/dyn/products/param_table_v2.asp
    ?family_id=605&OrderBy=part_no&Direction=ASC

  • 5. Data: 2010-05-16 20:01:19
    Od: "MH" <l...@o...pl>

> [...]
    > SAM:

    http://www.atmel.com/dyn/products/param_table_v2.asp
    ?family_id=605&OrderBy=part_no&Direction=ASC

    Jutro to przetrawię. Jeżeli będę miał pytania , pozwolę sobie pozawracać głowę
    jeszcze raz.. Tak czy inaczej , dzięki !!

    MH

  • 6. Data: 2010-05-16 20:25:35
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-16 20:08 Zbych napisał(a):

> [...]
    > SAM:
    > http://www.atmel.com/dyn/products/param_table_v2.asp
    ?family_id=605&OrderBy=part_no&Direction=ASC

    Oj chyba się z czasem programowania w 2s nie wyrobi.
    Ja bym raczej poszedł w kierunku procka, który potrafi uruchamiać
    program z pamięci RAM (czyli odpada większość LPC i SAMy). Wtedy czas
    reprogramowania wyjdzie super szybko - a bootloader może program wciągać
    choćby i z SPI.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-05-16 20:26:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-16 22:25 Adam Dybkowski napisał(a):

> [...]
    > program z pamięci RAM (czyli odpada większość LPC i SAMy). Wtedy czas
    > reprogramowania wyjdzie super szybko - a bootloader może program wciągać

    Oczywiście chodziło mi o zewnętrzny RAM. W środku jest za mało (a miało
    być min. 512KB AFAIR).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-05-16 20:32:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    MH wrote:
    > któremu mógłbym zmieniać dane do
    > kontroli reszty , a więc musi być reprogramowalny w układzie, czas programowania
    > rzędu 1-2s , i pamięć programu/danych>=512kB.

    Jestes pewien że musisz przeprogramowac całe 512kB za każdym razem bo
    oprogramowanie jest aż tak różne ? Może jednak chcesz mieć staly program
    i robić update jedynie parametrów bądź jakiś malych kawałków?

  • 9. Data: 2010-05-16 20:49:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 16 Maj, 17:34, "MH" <l...@o...pl> wrote:
> [...]
    > rzędu 1-2s , i pamięć programu/danych>=512kB.
    >
    > Jakoś nic mi się nie udało wyguglać.. Jak coś macie , proszę o link.

    Pewnie to wziales pod uwage ale pozwole sobie napisac ze rok ma jakies
    31mln sekund, co w powiazaniu z (z glowy pisze) stu tysiacami
    programowan, daje jakies 310 sekund. Te 310 sekund to czas co ile
    reprogramowujac uklad ubije mu flash w rok. Ale pewnie sam scalak
    bedzie mial staly bootloader a program bedzie w ram...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 10. Data: 2010-05-16 20:58:45
    Od: shg <s...@g...com>

    On 16 Maj, 17:34, "MH" <l...@o...pl> wrote:
> [...]
    > przetwornikami A/D (próbkowanie 50MHz/kanał) , dane z tych przetworników są
    > zbierane i transmitowane poprzez PCI do peceta.

    32 kanały (8 bitów) * 50 MHz = 1,6 GB/s
    Przepustowość najszybszej magistrali PCI: 533 MB/s, i to jest
    magistrala 64-bitowa taktowana zegarem 66 MHz. Widział kto takie w
    ogóle? Typowe mają 32 bity.