  • 1. Data: 2010-05-15 19:54:58
    Temat: spuchniety akumulatorek li-pol
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jest sobie miniaturowy model RC smigłowca (jakby kto pytał - Merlin Tracer
    60, znany też jako Nine Eagle's FREE SPIRIT, RC System Easycopter V4,
    Scorpio 2&10 - na marginesie genialna zabawka, choć taki blade msr/solo pro
    II jest jeszcze fajniejszy). Model jest zasilany maleńkim ogniwem li-pol o
    pojemności 110mAh (www.hobbypeople.com/shop/images/NE4901001.jpg), pobór
    prądu najprawdopodobniej mieści się w zakresie 500-1000mA (nie mierzyłem,
    ale tak wynika z prostych obliczeń). Problem polega na tym, że ów akumulator
    jest spuchnięty - widać to na pierwszy rzut oka, ściskając go w palcach
    czuć, że folia jest wypełniona gazem pod dość dużym ciśnieniem. Wiem, że
    takie ogniwa lubią wybuchać, rodzi się więc pytanie, czy eksploatowanie
    takiego aku jest bezpieczne? Czy ryzyko występuje jedynie przy
    lataniu/ładowaniu ogniwa, czy także gdy leży ono nieużywane? Ogniwo było
    takie od początku, zresztą mam wrażenie, że akumulator na zdjęciu z
    powyższego linka również jest napuchnięty, choć w mniejszym stopniu.
    Powinienem się martwić?

    --
    KILu

  • 2. Data: 2010-05-16 21:29:03
    Temat: Re: spuchniety akumulatorek li-pol
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/05/2010 20:54, KILu wrote:
> [...]
    > takie od początku, zresztą mam wrażenie, że akumulator na zdjęciu z
    > powyższego linka również jest napuchnięty, choć w mniejszym stopniu.

    Mam jeden 6S1P, ktory sie robi spuchniety gdy jest rozladowany. Kumpel
    jak zobaczyl to sie przestraszyl.
    Wyrzuce to (pewnie przestrzele z wiatrowki ;-) dla efektow swiatlo-dym)
    jak mi tylko nowy przysla. Lepiej wyrzuc, bo jak w domu pieprznie, to
    bedzie strasznie smierdziec, albo i cos sie na dokladke zapali.

    --
    Jerry1111

  • 3. Data: 2010-05-17 08:07:01
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On May 15, 9:54 pm, "KILu" <b...@w...pl> wrote:
    > Wiem, że
    > takie ogniwa lubią wybuchać, rodzi się więc pytanie, czy eksploatowanie
    > takiego aku jest bezpieczne?

    Nie, nie jest. Zutylizować, zastąpić nowym. Przechowywanie takiego
    akku również nie jest OK.

    Marek

  • 4. Data: 2010-05-18 01:52:34
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

> [...]
    > było takie od początku, zresztą mam wrażenie, że akumulator na zdjęciu z
    > powyższego linka również jest napuchnięty, choć w mniejszym stopniu.

    Przy takim maleństwie trudno powiedzieć, ale moje doświadczenia z li-po są
    następujące:
    ładowanie DIY bez specjalnej ładowarki to jazda po bandzie
    http://static0.blip.pl/user_generated/update_picture
    s/189235.jpg -
    naładowany w 250%
    inny egzemlarz trochę zbyt rozładowałem(poniżej 2,4V/ogniwo), też lekkko
    spuchł. "wypadł"
    poza parametry więc ładowarka go nie chciała nakarmić. to go postanowiłem
    zrewitalizować po swojemu.
    nie pilnowałem. pożar. i nie taki "spokojny" jak od świeczki, bardziej
    egzo~. taka wolniejsza eksplozja.
    od tego czasu mam wypalona dziurę w blacie, ośmiozłotówka możeby ja
    przykryła....
    policzyłem sobie że taki pakiet 900mAh po naładowaniu do granicy stabilności
    koncentruje ok 15tys dżuli w 30 gramach czyli w objętości kciuka. a w
    spuchniętym pakiecie ta stabilność jest nie-wiadomo-gdzie. a największy
    15-gramowy pocisk do magnum jaki pokazal mi google ma w sobie 7tys
    dżuli. taki zwykły, kałasznikowowski - ok tysiąca. .....

  • 5. Data: 2010-05-18 13:36:31
    Temat: Re: (OT) spuchniety akumulatorek li-pol
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "bujnos" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    (ciap)
    > od tego czasu mam wypalona dziurę w blacie, ośmiozłotówka możeby ja
    > przykryła....

    Mogę rozmienić na dwie czterozłotówki!

    Włodek ;-)

  • 6. Data: 2010-05-18 16:51:20
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-05-18 03:52, bujnos pisze:

    > a najwiekszy
    > 15-gramowy pocisk do magnum jaki pokazal mi google ma w sobie 7tys
    > d?uli. taki zwyk?y, ka?asznikowowski - ok tysi?ca. .....

    jakie magnum?
    sławetne 44 niecałe 2 tysiące, podobnież AK-47 i jego klony na amunicję
    pośrednią 7,62x39. Karabinowa 7,62 (np. 30-06) ma w granicach 4kJ.

    --
    pozdr.
    Michał