  • 1. Data: 2010-05-16 16:35:13
    Temat: PJL via USB lub LAN
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    witam

    Czy ktos z grupowiczow zna sposob na wyslanie plikow z komendami PJL dla
    drukarek HP na port USB lub poprzez LAN ?

    bede wdzieczny za pomoc

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-05-16 16:57:43
    Temat: Re: PJL via USB lub LAN
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 18:35:13 +0200, P_ablo wrote:
    >Czy ktos z grupowiczow zna sposob na wyslanie plikow z komendami PJL dla
    >drukarek HP na port USB lub poprzez LAN ?

    A probowales po chamsku:
    copy plik \\zdalny_komputer\drukarka

    I moze jeszcze dodac /b

    Mozna tez pokombinowac z driverem "Generic Text" - nie wiem jak to
    bedzie po polsku, tlumacze mieli w drukarkach fantazje. Ogólne ? :-)

    Ewentualnie zalozyc jakies udostepnienie drukarki przez TCP/IP, a
    wtedy sie otwieraja nowe mozliwosci - bodajze obsluga LPD jest.

    J.

  • 3. Data: 2010-05-16 17:06:57
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > A probowales po chamsku:
    > copy plik \\zdalny_komputer\drukarka
    >
    > I moze jeszcze dodac /b

    copy w ogóle nie rozumie składni \\

  • 4. Data: 2010-05-16 17:22:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > copy w ogóle nie rozumie składni \\

    To ma być w Windows? Z tego co pamiętam, to tam zrobili
    jakieś mapowanie drukarek sieciowych do LPT1, LPT2 itd.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-05-16 18:04:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 19:06:57 +0200, Zbych wrote:

    >copy w ogóle nie rozumie składni \\

    A skad ten copy ?
    Z XP rozumie, z 98 chyba tez rozumie ..

    J.

  • 6. Data: 2010-05-16 18:42:56
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Sun, 16 May 2010 18:35:13 +0200, od "P_ablo" <o...@o...pl> nadeszla
    wiadomosc:

    >witam
    >
    >Czy ktos z grupowiczow zna sposob na wyslanie plikow z komendami PJL dla
    >drukarek HP na port USB lub poprzez LAN ?
    >
    >bede wdzieczny za pomoc

    Kiedyś używałem tego:
    http://www.lerup.com/printfile/descr.html

  • 7. Data: 2010-05-16 20:16:27
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > Ewentualnie zalozyc jakies udostepnienie drukarki przez TCP/IP, a
    > wtedy sie otwieraja nowe mozliwosci - bodajze obsluga LPD jest.

    Niczego jeszcze nie probowalem - kiedys to robilem prez LPT. Glownie chodzi
    o HP P2015 i ich nr seryjne. Zastanawia mnie tylko dlaczego wyszly z serwisu
    HP z iksami zamiast cyferek... moze nie idzie zmienic?!

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-05-16 20:29:19
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > copy w ogóle nie rozumie składni \\

    Czyżby net use już nie działało? ;)

    Przechwyć port przez
    NET USE LPTn \\serwer\udział
    gdzie n jest pomiędzy 1 a 3, a potem
    COPY /b PLIK.BIN LPTn

    Jeśli chcesz wypchnąć przez usb, to udostępnij sobie udział i dalej jak
    wyżej, z tym, że możesz wskazać pętlę lokalną ( \\127.0.0.1\ ) lub
    \\localhost\

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 9. Data: 2010-05-16 21:24:36
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Czy ktos z grupowiczow zna sposob na wyslanie plikow z komendami PJL dla
    > drukarek HP na port USB lub poprzez LAN ?

    Rozumiem, że to ma być Windows? Czy Linuks... doprecyzuj, bo pod
    Linuchem nie ma problemu - CUPS i spod lini komend można wszystko
    wydrukować poleceniem lp ... To polecenie jakoś rozpoznaje typ pliku.
    Czy rozpozna typ PJL - nie wiem....
    Pod Windowsem - jest polecenie linii poleceń 'print'. Według opisu w
    necie drukuje plik tekstowy. Jak? Nie wiem... ale może się przyda?
    Spróbuj :)... Ja go nigdy nie używałem...

    Konop

  • 10. Data: 2010-05-16 21:42:22
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 16.05.2010 19:06, Zbych pisze: