    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki zamiennik EN-EL3
    Date: Tue, 13 Jan 2009 13:22:26 +0100

    On Tue, 13 Jan 2009, Kryhu wrote:

    > Oryginalna bateria kosztuje 120-130 pln, czy warto kombinować i oszczędzić
    > pewnie nie więcej niż 50 pln?

    Mylisz się.
    Dobrze kombinuje, sam kupiłem (ale nie EN-EL3 tylko EL1, a ściślej
    odpowiednik NP-400 czyli ten sam) m.in. tu:
    http://www.eltec.alpha.pl/produkty.php?id=5
    ...i kupi go jak widzisz za <25 zł (jak osobiście wlezie do sklepu).
    http://www.eltec.alpha.pl/produkt.php?id=314

    Oczywiście ten sprzęt *jest* gorszej jakości, jeden z trzech które
    posiadam (AFAIR w różnych miejscach i w różnym czasie, w porównywalnej
    cenie) ma istotnie większe samorozładowanie, inny nieco wystający
    "fałd" (ciasno wchodzi).
    Ale... za tę cenę nie jest problemem jak by trzeba było któryś
    wyrzucić bo coś tam.
    BTW: moje działają. Regularnie używane. Dwie sztuki u 2 różnych
    znajomych "padly", kupowane razem z moimo - podejrzewam że dopuścili
    do zbyt głębokiego (samo)rozładowania.

    > Wdałeś kupę siana na korpus i oszczędzasz na
    > baterii? Niech się trafi jakieś zwarcie albo jeszcze coś innego i uszkodzisz
    > aparat.

    Przesadzasz, IMVHO :]
    Jedyny przypadek zwarcia w akumulatorze, jaki znam wśród znajomych,
    to "uniwersalny" R6.

    pzdr, Gotfryd