  • 1. Data: 2010-01-25 00:05:08
    Temat: Jakie nastawy Canona 1000D zeby sfotografowac obraz z projektora?
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    Witam,
    mam (a wlasciwie kobitka ma :) Canona 1000D (+ kitowyc obiektyw).
    Przytachalem statyw, wlaczylem tryb manualny, ustawilem sekunde czasu
    otwarcia migawki i mi bydlak nie chce zdjecia zrobic.
    Pokoj jest zaciemniony, na sciane (narazie) obraz rzucany jest z projektora.
    Chce sprawdzic o ile poprawi sie jakosc obrazu z projektora w jasnych
    scenach (kontrast) gdy sufit i sciany pokryje czarnym materialem zeby
    zniwelowac odbicia swiatla, ktore pogarszaja kontrast.

    W sumie to powinny byc nastawy w okolicach fotek nocnych, ale moze ktos
    to przerabial i wie jakie ustawic:
    ISO
    Balans Bieli
    Przeszlone
    CZas otwarcia
    Nie wiem jakie jeszcze inne parametry :)

    No i czy robic takie fotki na M(anual) czy na jakims AV czy cos innego :)

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    "Nie lubisz ty bratku swojej repliki,
    gdy patrzysz na mnie w oczach masz kurwiki"

  • 2. Data: 2010-01-25 06:20:46
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    topek wrote:
    > Przytachalem statyw, wlaczylem tryb manualny, ustawilem sekunde czasu
    > otwarcia migawki i mi bydlak nie chce zdjecia zrobic.

    Jak to nie chce?:)

    > Chce sprawdzic o ile poprawi sie jakosc obrazu z
    > projektora w jasnych scenach (kontrast) gdy sufit i sciany pokryje
    > czarnym materialem

    W takim razie "przed" i "po" ustawienia powinny byc identyczne. Choc efekt
    i tak nie bedzie spektakularny. Wydaje mi sie, ze zaczernienie scian
    przede wszystkim wplynie na Twoje subiektywnie odczucia... ale tylko
    zgaduje, nie znam tego tematu.

    > W sumie to powinny byc nastawy w okolicach fotek nocnych, ale moze ktos
> [...]

    Hm... ustawiasz wszystko tak, by zdjecie wyszlo jak powinno. Robisz ze
    statywem i na stop-klatce? W takim razie ISO jak najnizej, przeslona ze
    2-3 dzialki powyzej najnizszej wartosci (powinien rysowac nieco ostrzej,
    niz na pelnej dziurze, choc to tutaj malo istotne), czas tak, by obraz z
    projektora byl odpowiednio doswietlony (tlo, czyli sciana i reszta pokoju
    Cie nie interesuje, zreszta pewnie i tak dynamika takiej sceny znacznie
    wykracza poza mozliwosci matrycy), zas WB... ja ustawilbym "na oko". Po
    zgraniu zdjecia sam ocenisz, czy wyszlo OK.
    Ale poczekaj na lepsze rady. :)

    --
    KILu

  • 3. Data: 2010-01-25 06:28:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 01:05, topek <topek-sp*merom-czlon-
    w...@p...pl_Zamien_zero_na_o> wrote:
    > Witam,
    > mam (a wlasciwie kobitka ma :)
    nie chce zdjecia zrobic.

    popros uprzejmie i kulturalnie , moze wowczas zrobi - kobitki lubia
    gdy sie im dmucha do uszu.
    jsli nie pomoze , bedziesz musial sam zrobic.

  • 4. Data: 2010-01-25 07:10:11
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > Przeszlone
    > CZas otwarcia
    > Nie wiem jakie jeszcze inne parametry :)

    ISO wiadomo jak najniżej.
    Włączyłbym tryb Av i przesłonę przymknął o oczko,
    potem patrzysz na histogram i ewentualna korekta.
    Dobrze odpalić migawkę za pomocą timera, żeby nie poruszyć fotki.
    Balans bieli to popróbuje bo to zależy od projektora (w zależności od
    modelu i ustawień dają różną temperaturę światła ),
    myślę, że chmurka lub słoneczko.

  • 5. Data: 2010-01-25 07:52:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "TomekM" <t...@g...com> napisał:

> [...]
    >Balans bieli to popróbuje bo to zależy od projektora (w zależności od
    >modelu i ustawień dają różną temperaturę światła ),

    Balans bieli bym ustawił ręcznie - na obrazie bieli z projektora (jeśli
    multimedialny to w komputerze łatwo wygenerować, jeśli analogowy - wystarczy
    włożyć pustą ramkę do slajdu)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2010-01-25 09:00:29
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "topek" <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o

    napisał w wiadomości news:4b5ce049$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > Przeszlone
    > CZas otwarcia
    > Nie wiem jakie jeszcze inne parametry :)

    No ale jak może nie wyjsć? Ustawiasz na Program i jak coś ci nie pasuje na
    zdjęciu to na manualu np. zwiększasz lub zmniejszasz czas przy zblokowanym
    ISO i przysłonie i obserwujesz zmiany. W końcu musi wyjść dobrze

  • 7. Data: 2010-01-25 11:33:33
    Od: "topek " <t...@N...gazeta.pl>

    topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o
    > napisał(a):

    > Witam,

    CUT

    > No i czy robic takie fotki na M(anual) czy na jakims AV czy cos innego :)

    Witam,

    Projektor to Benq W500,
    Poniewaz Canon, nie chce mi zrobic zdjecia (naciskam i nic sie nie dzieje,
    pewnie cos zle jest ustawione) zrobilem 2 foty moja wiekowa malpka (panasonic
    FX8). Niestety sa malo ostre:
    http://img85.imageshack.us/img85/4378/zbiorcze.jpg

    Poniewaz mam wybitnie zle warunki projekcji (biala dziura, swiatlo przy
    jasnych scenach odbija sie od bialych scian i bialego sufitu i efekt jest taki
    jakby ktos zapalil swiatlo, kontrast jest w dupie :) chce sciany, na czas
    ogladania pokrywac czarnym materialem (agrowloknina).
    zeby sprawdzic o ile jest lepiej i pokazac kolegom na p.r.k-d czy warto sie
    bawic, chce miec takie same nastawy w aparacie, projektor na stopklace, jedna
    fotka z czarnym materialem, druga bez.

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 8. Data: 2010-01-25 11:37:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 12:33, "topek " <t...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > pewnie cos zle jest ustawione) zrobilem 2 foty moja wiekowa malpka (panasonic

    nie moze nastawic ostrosci.
    nastaw parametry naswietlenia na A
    autofokus na M
    pomierz dokladnie odleglosc nastaw recznie odleglosc i zrob zdjecie.
    ewentualnie dokonaj pomiaru odl. ktoryms z sensorow bocznych , tak by
    obejmowal jakies wyrazne kontury.
    moga wystpic nieco dluzsze czasy naswietlenia ( choc nmiekoniecznie )
    ustaw aparat na statywie i wyzwol samowyzwalaczem , zeby nie poruszyc.

  • 9. Data: 2010-01-25 11:47:36
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    topek wrote:
> [...]
    > bawic, chce miec takie same nastawy w aparacie, projektor na stopklace, jedna

    A nie możesz tego wyciąć na komputerze z materiału, który wyświetlasz?

    wer

  • 10. Data: 2010-01-25 11:53:28
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
    > napisa (a):

    .jpg

    > nie moze nastawic ostrosci.

    Tez tak mysle. Pewnie kreci obiektywem i nie potwierdza ostrosci. 1000D nie
    ma lampki wspoamagajacej AF. Zamiast tego w opcjach jest aby AF wspomagal
    sie lapma blyskowa. Parametr ten jest wlaczony na stale w trybie
    automatycznym. Troche pomaga tez wlaczenie wszystkich punktów AF. Drugie
    wyjscie to wlaczenie MF.