  • 1. Data: 2010-01-22 14:35:45
    Temat: Zirytowany Canonowiec
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    Witam grupe,

    Pytanie z cyklu "ide na latwizne", ale przejzalem juz pierdylion forow i ile
    ludzi, tyle opinii, wiec w przyplywie nadziei na fachowosc grupy zapytam
    jeszcze tutaj. ;)

    Mam 30D + szkla 10-22, 28-135IS i 50/1.8. No i niestety front focus w
    komplecie, szczegolnie na tym ostatnim, ale zdjecia bliskich obiektow na
    28-135 tez potrafia to przejawiac. Podobnie zachowywal sie analogowy EOS 33
    (chociaz tu zdecydowanie mniej), mialem pare lat temu D60 i z tego co
    pamietam - rowniez lubil sobie wyostrzyc na czubek butow.

    Rozumiem, ze TTTM, ale jednak coraz czesciej zastanawiam sie nad sprzedaza
    calego cholerstwa i przesiadce na Nikona. Pytanie, czy odpowiedniki Nikonowe
    z obiektywami z tej samej polki beda cokolwiek lepsze?
    Zaznaczam, ze nie chce wnikac w 2.6% wieksze szumy na iso 1600 ani inne
    pierdoly, ktorych i tak po wydrukowaniu albo pomniejszeniu na www nikt nie
    zauwazy, ale chcialbym wreszcie nie musiec wyrzucac 1/3 zdjec ze spaceru, bo
    nieostre.

    A moze lepszym pomyslem bedzie jakis lepszy obiektyw? 50/1.4 najtanszy nie
    jest, ale moze ktos przerabial juz podobne konfiguracje i zauwazyl duza
    poprawe? Szczegolnie, ze to juz moja druga 50-tka (MK1 niestety spadl z
    duzej wysokosci, zastapilem go plastikowym MK2) i trzecie body, z ktorym
    zachowuje sie dosc nieciekawie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2010-01-25 09:26:48
    Temat: Re: Zirytowany Canonowiec
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Jan., 15:35, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> [...]
    > poprawe? Szczegolnie, ze to juz moja druga 50-tka (MK1 niestety spadl z
    > duzej wysokosci, zastapilem go plastikowym MK2) i trzecie body, z ktorym

    sprawa byla tutaj walkowana 100 000 razy od roku.
    problem rozwiazal canoan dopiero w modelu od c50d.
    w starszych modelach lub cxxxd w kazdej chwili moze wystapic.

    srednio w N jest lepiej , ale problemy tez moga wystapic.

    w tej sytuacji wystarczy zamienic korpus na c50d / c7d i praktycznie
    po problemie dzieki wynalazkowi justacji AF.

  • 3. Data: 2010-01-25 09:44:36
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > w tej sytuacji wystarczy zamienic korpus na c50d / c7d i praktycznie
    > po problemie dzieki wynalazkowi justacji AF.

    Marne pocieszenie, ale w sieci jest troche opisow funkcji AF fine tune dla
    300D. Jakis lewy firmware, czy budzetowe body sprzed kilku lat ma opcje
    dostepna dopiero od 50D?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2010-01-25 10:09:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 10:44, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "XX YY" <f...@g...com> wrote in message

    e.googlegroups.com...

    > Marne pocieszenie, ale w sieci jest troche opisow funkcji AF fine tune dla
    > 300D. Jakis lewy firmware,

    ja bym sprobowal , nic nie ryzykujesz.

    czy budzetowe body sprzed kilku lat ma opcje
    > dostepna dopiero od 50D?

    nie.
    mozna regulowac w warsztacie.
    to trzeba zrobic dla kazdego obiektywu pod korpus jaki posiadasz i w
    przyszlosci dla zakupionych obiektywow z duzym prawdopodobienstem tez.
    ryzykowne i kosztowne zajecie biorac pod uwage koszty i czas dojazdu /
    wysylki , a efekt jak znam zycie moze byc marny.

  • 5. Data: 2010-01-25 10:13:20
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-01-22 15:35, kamil wrote:

    > Mam 30D + szkla 10-22, 28-135IS i 50/1.8. No i niestety front focus w
    > komplecie, szczegolnie na tym ostatnim, ale zdjecia bliskich obiektow na
    > 28-135 tez potrafia to przejawiac.

    to masz dobrze, bo na wszystkich szkłach ten sam problem - gorzej jakby
    CI się rozjeżdżało na jednym szkle FF na drugi BF :)
    jest bardzo prosta metoda regulacji focusa jeśli masz żyłkę
    majsterkowicza :) musisz małego imbusika zeszlifować na kwadrat ,
    odkręcić obiektyw, podnieść mechanizm lustra i podlepić go taśmą klejącą
    tak aby nie spadał, i tam z tego co pamiętam po prawej stronie jest taka
    wystająca śrubka do regulacji AF. Poszukaj na necie - jest całe
    fotostory o tym.

    pozdro
    Olo

  • 6. Data: 2010-01-26 18:49:45
    Od: FD <f...@o...pl>

    Olek pisze:

    > wystająca śrubka do regulacji AF. Poszukaj na necie - jest całe
    > fotostory o tym.

    no :)

    a potem odrazu szukaj namiarow na prawdziwy serwis.. tez na necie :)

  • 7. Data: 2010-01-26 18:50:54
    Od: FD <f...@o...pl>

    kamil pisze:

    jak sie juz z biedronki na ose bedziesz przesiadał to ja to 10-22
    chetnie przygarne ;)

  • 8. Data: 2010-01-26 23:39:35
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i tam z tego co pamiętam po prawej stronie jest taka wystająca śrubka do
    > regulacji AF. Poszukaj na necie - jest całe fotostory o tym.

    W bodziakach canona serii 2-cyfrowej są 2 śrubki do regulacji, w 3-cyfrowych
    jest jedna. Sztuką jest tak wyregulować by znaleźć optymalne położnie dla
    kilku posiadanych obiektywów. Chyba że zależy nam na jednym szczególnym to
    regulujemy pod niego żeby mieć żyletę ale wtedy inne mogą gorzej ostrzyć.
    pzdr
    Krzychu

  • 9. Data: 2010-01-27 12:10:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "FD" <f...@o...pl> wrote in message
    > kamil pisze:
    >
    > jak sie juz z biedronki na ose bedziesz przesiadał to ja to 10-22
    > chetnie przygarne ;)

    No to akruat swietne szklo jest, bedzie mi go zal jesli zdecyduje sie na
    zmiane. Kilka dni testowalem Sigme 10-20, ale w poniedzialek o 9 stalem z
    nia pod sklepem, zeby doplacic do canonowego.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-01-27 12:12:24
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzychu" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > położnie dla kilku posiadanych obiektywów. Chyba że zależy nam na jednym
    > szczególnym to regulujemy pod niego żeby mieć żyletę ale wtedy inne mogą

    Czyli w sumie zadne rozwiazanie, bo nie bedzie dobrze, tylko "mniej zle".
    Troche to dobija, aparat za pol wyplaty, po tylu latach rozwijania DSLRow
    przez producentow powinien jednak dzialac prawidlowo. :/

    Pozdrawiam
    Kamil