  • 1. Data: 2009-03-26 23:16:26
    Temat: Jakiego wzrostu wydajności można się spodziewać?
    Od: Piotr Podsiadły <p...@g...pl>

    Witam

    Posiadam niemłody już komputer (Sempron 2800+ s754, 1,5 GB ram, w sumie
    500 GB Hdd, gf7600gs agp, dvd rw, płyta Asus k8u-x), aktualnie
    zainstalowana jest Vista Bussines. Posłużę sie Windows Experience Index
    do porównania wydajności. Normalnie bez kombinowania wynosi on 3,4. Po
    podkręceniu procesora do 2 GHz, wzrasta do 4. Ile udałoby się osiągnąć
    wymieniając procesor na Athlona 64 3200+ i czy wogóle ma to sens?
    Teoretycznie ma bo athlon ma częstotliwość 2,2 GHz bez podkręcania i 512
    KB cache więcej. Nie liczę na cuda, indeksu większego niż 4,4 nie da się
    uzyskać (tyle da sie uzyskać max. przy posiadanych pamięciach, a
    przynajmniej windows tak twierdzi). Może ktoś ma doświadczenia w tym
    zakresie i mógłby się nimi podzielić?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    PJP

    PS. Wiem, że najlepiej byłoby zrobić radykalny upgrade, ale to
    wymagałoby wymiany płyty głównej, procesora, pamięci i karty grafiki.
    Gdyby kogoś interesowało po co mi ta dodatkowa wydajność, to dlatego że
    czasem lubię w coś zagrać. Niskie detale jeszcze ujdą, ale sporadyczne
    szarpnięcia są denerwujące.

  • 2. Data: 2009-03-27 07:59:51
    Od: "MOST" <g...@w...pl>

    Wyraźną różnicę w ogólnej wydajności 2D/3D odczułem jak zmieniłem semprona
    64 3000 na athlona 64 3800 na s 939.

  • 3. Data: 2009-03-27 13:32:43
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Piotr Podsiadły pisze:
> [...]
    > uzyskać (tyle da sie uzyskać max. przy posiadanych pamięciach, a
    > przynajmniej windows tak twierdzi). Może ktoś ma doświadczenia w tym

    Śmiało zmieniaj, odczujesz wzrost wydajności. Kiedyś przechodziłem z
    semprona 2500+ (podkręconego dość mocno) na athlona 64 3200+
    podkręconego do poziomu 3600+ i wzrost wydajności był bardzo poważny.
    Także zmieniaj, nie zastanawiaj się, to tylko 100 zł.
    Przy twoim konfigu warto byłoby zamienić jeden z modułów 512 MB na 1GB,
    będzie w sumie 2GB. Albo lepiej w ogóle od razu 3x 1GB jeżeli masz
    fundusze na ten cel. Wtedy niskim kosztem odnowiony komp :)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 4. Data: 2009-03-27 19:42:39
    Od: Piotr Podsiadły <p...@g...pl>

> [...]
    > Przy twoim konfigu warto byłoby zamienić jeden z modułów 512 MB na 1GB,
    > będzie w sumie 2GB. Albo lepiej w ogóle od razu 3x 1GB jeżeli masz
    3x nie wchodzi w gre, na płycie jest tylko miejsce na dwa moduły o ile
    dobrze pamiętam.

    Dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam
    PJP

  • 5. Data: 2009-04-06 20:05:40
    Od: mescalero <m...@v...pl>

    STranger wrote:

> [...]
    > będzie w sumie 2GB. Albo lepiej w ogóle od razu 3x 1GB jeżeli masz
    > fundusze na ten cel. Wtedy niskim kosztem odnowiony komp :)

    Pod s754 więcej niż 1,5 GiB na miejscu pytającego bym nie wrzucał. Przy
    2 GiB kontroler pamięci (wbudowany zresztą w CPU) może zacząć się
    brzydko zachowywać, w szczególności obniżać taktowania. Dodatkowo przy
    większej ilości modułów na tej platformie bywają problemy z zarządzaniem
    energią (C'nQ), w zależności od płyty.