  • 1. Data: 2009-04-27 09:03:03
    Temat: Jakiś nowy smartphone z WM i tylko numeryczną klawiaturą? (albo przekonajcie mnie do dotykowców:-)
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    Witam,

    Wcześniej używałem HTC S310 (Oxygene), który uważałem za super dobrze
    zaprojektowany, tzn wymiary w sam raz do kieszeni przy jednocześnie
    relatywnie dużym ekranie, brak wysuwanej klawiatury qwerty no i Windows
    Mobile. Potem wziąłem HTC S310 (Vox), głównie dla WiFi, bo w tamtym nie
    było. Miał co prawda wysuwaną klawiaturę, ale też i zwykłą numeryczną na
    wierzchu.
    Klawiatura wysuwana jest w moim wypadku dużymi minusem - pogrubia telefon i
    jest nieprzydatna, bo na numerycznej z T9 piszę o wiele szybciej, i to jedną
    ręką (np. jadąc w autobusie;-) A głównie piszę właśnie, dużo.
    Niestety S710 powoli przestaje wystarczać, przydałoby się HSDPA, może GPS, a
    na pewno szybszy procek i więcej pamięci. Niestety trendy wyznaczają fani
    dotykowców, telefonów w których przycisków jest coraz mniej. Nie krytykuję
    tego, po prostu mam inne wymagania, a ekran dotykowy dodatkowo dla mnie jest
    elementem zbyk wrażliwym na uszkodzenia i o stosunkowo krótkiej zywotności,
    w porównaniu z taką klawiaturą. No chyba, że się mylę i są jakieś na prawdę
    ciekawe nowości?
    Z tego co obserwowałem, to HP wypuścił ostatnio nowę modele z HP, ale jak to
    u HP - z jakimiś wynalazkami (wcześniej coś w rodzaju touch-pada w kształcie
    kółka na klawiaturze, teraz - klawiatura numeryczno-qwerty). Ponadto
    słuchawki mają stosunkowo mały ekran do całej wielkości telefonu. No i to
    HP, więc i implementacja WM też słabsza niż u HTC i mniej systemów
    zmodyfikowanych alternatywnie;-)
    HTC niestety jeśli już ma jakieś nowości z klawiaturą to tylko qwerty.
    Szkoda...

    No ale może ktoś odkrył coś fajnego, alebo przekonał się do dotyku (choć
    wcześniej nie był zwolennikiem) i napisze kilka słów. Byłbym bardzo
    wdzięczny:-)

    JA

  • 2. Data: 2009-04-27 12:10:19
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Mobile. Potem wziąłem HTC S310 (Vox), głównie dla WiFi, bo w tamtym nie

    miało być oczywiście HTC S710 (Vox), sorki za pomylke:-)

  • 3. Data: 2009-04-27 18:39:40
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Jeremiasz pisze:

    > miało być oczywiście HTC S710 (Vox), sorki za pomylke:-)

    weź do ręki samsunga i780. Ma co prawda klawiature qwerty, ale po
    przetrzymaniu pierwszych chwil obrzydzenia moze odkryjesz jej zalety. JA
    bez wprawy śmigam smsy dość szybko. Choć bardziej mi sie przydaje
    funkcja "uruchamiania" jednym klawiszem "new appointment" i wtedy dwoma
    kciukami można dogonić piszącego na kartce, lub w terminarzu.
    Klawiatura, jako numeryczna działa dość dobrze. nie tak jak w starych
    erykach, albo siemensach, ale o niebo lepiej niż ta wyświetlana na
    ekranie wiekszości PDA

    PS. ekran dotykowy, jest, ale go nikt nie używa( w każdym razie rzadko,
    bo jest "myszka optyczna". Tak wiec obsługę całego telefonu mozesz
    wykonać jednym kciukiem, jednej ręki.

    ToMasz

  • 4. Data: 2009-04-27 21:16:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    ToMasz pisze:

    > weź do ręki samsunga i780. Ma co prawda klawiature qwerty, ale po
    > przetrzymaniu pierwszych chwil obrzydzenia moze odkryjesz jej zalety.

    Ewentualnie i600 - podobne założenia konstrukcyjne, podobny diesign, ale
    parametry "trochę" gorsze, brak ekranu dotykowego. Używa się go naprawdę
    fenomenalnie. ;)

  • 5. Data: 2009-04-28 07:53:36
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Jeremiasz" <a...@w...pl> napisał
    > No ale może ktoś odkrył coś fajnego,

    Nie używałem, ale znajomy testował markę Asus. Nieduże, lekkie i z WM
    (którego nie znoszę ;))Najpierw miał model z kl. ekranową i tylko GPRS a
    potem zafundował sobie kl. numeryczną i bodajże HSDPA. Tego drugiego bardzo
    sobie chwali i to jest bodajże P750.

    Maciek.

  • 6. Data: 2009-04-28 10:42:25
    Od: " K" <k...@g...pl>

    moge poprzec kol. Atlantisa, sam mam i600 i pierwszy raz w zyciu przy nowej
    umowie zostawilem stary tel.

    z mala bateria niecale 10mm grubosci. hsdpa 1,8 dziala w playu tak samo jak
    na modemie 7,2. Pojawil sie rom z wm 6.1. wifi zyleta codziennie korzystam.
    ewentualnie nad czym sie zastanawialem jako zastepnik to nokia E55, ale
    orange go nie ma w ofercie.

  • 7. Data: 2009-04-30 09:20:26
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    Na początku dziękuję za odzew:-)

    > weź do ręki samsunga i780. Ma co prawda klawiature qwerty, ale po
    > przetrzymaniu pierwszych chwil obrzydzenia moze odkryjesz jej zalety.

    No nie wykluczam, że mógłby być fajny, ale jednak ta szerokość trochę go
    dyskwalifikuje jako aparat ktory można nosić w kieszeni (spodni;-) Na pewno
    jest to konsekwencja wstawienia całej klawiatury na front, no ale w moim
    przypadku tak nie do końca jest to odpowiednie. To tak bardziej dla biznesu
    model moim zdaniem, że do akrówki możesz go wrzucić albo do dużej kieszeni w
    marynarce.

    >(...) wtedy dwoma
    > kciukami można dogonić piszącego na kartce, lub w terminarzu.

    Ja z dobrym T9 jestem w stanie dogonić na numerycznej jednym kciukiem;-)

    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2009-04-30 10:12:06
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Ewentualnie i600 - podobne założenia konstrukcyjne, podobny diesign, ale
    > parametry "trochę" gorsze, brak ekranu dotykowego. Używa się go naprawdę
    > fenomenalnie. ;)

    Hmm...tak jakpisałem wczesniej o i780 - ten design, z szeroką obudową i na
    dodatek ekranem 'wzdłuż' (górny bok dłuższy) nie do końca mi leży.
    Chociaż...pokontempluję jeszcze te Samsungi. Wcześniej się nimi nie
    interesowałem, bo ogólnie czytałem, że Samsungi z WM nie są najlepsze.
    Niemniej, dzięki za
    odzew!

    Pozdrawiam;

  • 9. Data: 2009-04-30 10:14:02
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > z mala bateria niecale 10mm grubosci. hsdpa 1,8 dziala w playu tak samo
    > jak

    A jak długo działa ta bateria?

    > na modemie 7,2. Pojawil sie rom z wm 6.1. wifi zyleta codziennie
    > korzystam.

    A ten WM6.1 to oficialny? czy są w ogóle ROMy 'alternatywne' do Samsungów?

    Pozdrawiam i dziękuję za odzew:-)

  • 10. Data: 2009-04-30 10:26:09
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

> [...]
    > potem zafundował sobie kl. numeryczną i bodajże HSDPA. Tego drugiego
    > bardzo sobie chwali i to jest bodajże P750.

    Faktycznie, P750 był na moim horyzoncie, chociaz wtedy nie miałem środków.
    Dziś wydaje się być troche przestarzały, mały ekran w stosunku do wielkości
    całej obudowy, gruby, ciężki. No wiem...wybredny jestem;-)
    Gdyby tak zrobili HTC Touch Dual z WiFi, GPS i troche wiekszym
    ekranem...ech, pomarzyć...:-)

    Pozdrawiam serdecznie,