  • 1. Data: 2009-05-31 14:13:24
    Temat: Jakość pamięci USB i jej pojemność - pomóżcie
    Od: "Monika" <m...@W...gazeta.pl>

    Cześć
    Muszę wkrótce kupić sobie pamięć USB, takiego typowego pendrive'a.
    Zdecydowałam się na rozmiar 32 lub 64 GB. Niby wszystko wiem, ale ostatnio
    brat koleżanki nastraszył mnie, że jeśli źle wybiorę mogę mieć poważne
    kłopoty. Chodzi podobno o to, że pamięci mają różną jakość nawet tego samego
    producenta i trzeba wybrać dobrą, bo inaczej będzie wolno chodziła, będzie
    miała wolny odczyt i zapis. Co prawda wszystkie duże pamięci mają standard
    USB 2.0 ale i tak są w nich podobno duże różnice. Dużo złego słyszałam o
    DataTraveler Kingstona ale za to dużo dobrego o jakiejś innej serii pamięci
    Kingstona ale nie pamiętam nazwy.

    Bardzo proszę, żeby mi ktoś doradził jaką pamięć, jakiej firmy i jaki model,
    warto kupić żeby miała szybki zapis i odczyt. Czy lepiej kupić 32GB czy 64GB?
    W sensie czy 64GB jest dużo droższe od 32 i lepiej może jeszcze nie kupować.
    Nie znam się za bardzo na sprzęcie, dlatego naprawdę będę wdzięczna gdy mi
    ktoś pomoże.

    Pozdrawiam cieplutko,
    Monika

  • 2. Data: 2009-05-31 16:10:23
    Temat: Re: Jakość pamięci USB i jej pojemność - pomóżcie
    Od: "blandz" <k...@g...pl>

> [...]
    > kupować.
    > Nie znam się za bardzo na sprzęcie, dlatego naprawdę będę wdzięczna gdy mi

    Kup sobie dysk zewnętrzny, kupowałem ostatnio 640GB za 280zł, chyba, że
    zależy Ci na rozmiarze (chcesz sobie wrzucić go do torebki albo coś). Za
    dobre 64GB pendrive zapłacisz więcej niż za ten dysk 640GB. Są jeszcze
    drogie.

    Wpisz sobie na allegro dysk zewnętrzny. WD albo Pentagram, innych nie miałem
    więc się nie wypowiadam. Te co mam są bardzo dobre, wytrzymałe i szybkie.

    Ja mam taki WD tylko, że 640GB i jest naprawde spoko. Tam masz 1TB.

    A jeżeli chodzi o pendrive (malutki, odporny) to raczej nie odczujesz
    różnicy aż takiej, mam pendrive 2GB firmy Pentadrive i jest super. Wyprałem
    go, przejechal po nim samochod i spadł z 8 pietra na beton i działa. Jeszcze
    mam dobre wspomnienia z Sandiska tyle, że go zgubiłem. Odradzam Kingston
    Data Traveler. Może to tylko moje odczucia ale nie sprawdzał się mi.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-05-31 17:48:07
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Monika wrote:
    > poważne kłopoty. Chodzi podobno o to, że pamięci mają różną jakość
    > nawet tego samego producenta i trzeba wybrać dobrą, bo inaczej będzie
    > wolno chodziła, będzie miała wolny odczyt i zapis.

    Jakosc w przypadku firmowych produktow jest generalnie podobna, za to
    szybkosc faktycznie moze sie znacznie roznic. Uwazaj tez na podrobki -
    cala masa tego na allegro i na bazarach.

    I przede wszystkim... czy naprawde potrzebujesz tak ogromnego pendrive'a?

    k,

  • 4. Data: 2009-05-31 18:05:41
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Monika" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > kupować.
    > Nie znam się za bardzo na sprzęcie, dlatego naprawdę będę wdzięczna gdy mi

    wyglada ze zamierzasz miec na tym dosyc duzo danych wiec wez pod uwage ze
    w wypadku awarii sprzetowej dane z pendrive sa praktycznie nie do odzyskania

  • 5. Data: 2009-05-31 18:07:48
    Od: "Korsarz" <2...@7...eu>

    > Muszę wkrótce kupić sobie pamięć USB, takiego typowego pendrive'a.
    > Zdecydowałam się na rozmiar 32 lub 64 GB. Niby wszystko wiem, ale ostatnio

    Polecam pendrive firmy OCZ. Mam taki jeden - 16GB, jeden z najszybszych w
    tej kategorii, zarowno w zapisie jak i odczycie, chociaz zazwyczaj te na USB
    2.0 maja odczyt dosc dobry, za to kuleja w zapisie.

  • 6. Data: 2009-05-31 18:10:56
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Monika wrote:
> [...]
    > może jeszcze nie kupować. Nie znam się za bardzo na sprzęcie, dlatego
    > naprawdę będę wdzięczna gdy mi ktoś pomoże.

    Może OCZ Throttle 32GB powinien być dość szybki.

    miab

  • 7. Data: 2009-05-31 18:11:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Korsarz" <2...@7...eu> napisał w wiadomości grup
    > Polecam pendrive firmy OCZ. Mam taki jeden - 16GB, jeden z najszybszych w tej
    > kategorii, zarowno w zapisie jak i odczycie, chociaz zazwyczaj te na USB 2.0
    > maja odczyt dosc dobry, za to kuleja w zapisie.

    Dokładnie jaki?
    Osobiście mam raly2 i prędkość zapisu jest 2x mniejsza od deklarowanej.

  • 8. Data: 2009-05-31 18:12:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Monika" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Nie znam się za bardzo na sprzęcie, dlatego naprawdę będę wdzięczna gdy mi

    Musi być koniecznie pendrive?
    Dysk przenośny jest tańszy (gb/zł) i szybszy.

  • 9. Data: 2009-06-01 07:32:39
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Sun, 31 May 2009 14:13:24 +0000 (UTC), Monika napisał(a):

> [...]
    > Nie znam się za bardzo na sprzęcie, dlatego naprawdę będę wdzięczna gdy mi

    64GB sie nie opłaca, zbyt drogie na razie. Warto kupić 32GB. Firma i model?
    Tylko OCZ RALLY2. W okolicach 290 zł. Odczyt to realnie 30 MB/s. Zapis
    12MB. Przynajmniej u mniej. Kingston to gówno. A zewnętrznych dysków
    unikaj, o ile nie jesteś niedomytym informatykiem we flanelowej koszuli i z
    okularami typu denka od słoików. Normalni ludzie używają pendrive'ów :)
    (Prowokacja zamierzona!)

    --
    - Kucing -

  • 10. Data: 2009-06-01 17:30:50
    Od: Tomek <m...@m...pl>

    Dnia 31.05.2009 o godzinie 16:13:24, Monika napisał(a):

    > Bardzo proszę, żeby mi ktoś doradził jaką pamięć, jakiej firmy i jaki model,
    > warto kupić żeby miała szybki zapis i odczyt.

    Dodam coś od siebie, tyle, że nie poradzę, a odradzę produkt Corsair Flash
    Voyager. Jakieś 1.5 roku temu nabyłem za ok. 100zł pandrive 8GB. Był to
    jedyny nieudany zakup elektroniki w moim krótkim życiu. Sugerowałem się
    komentarzami z popularnych serwisów, porównywarek, pisanymi kiedy producent
    wpychał do nich lepsze pamięci, zapewne, żeby zdobyć zaufanie. Okazało się
    to zwykłym oszustwem, kiedy z początkowych deklarowanych prędkości zapisu
    15MB/s ( i pierwsze partie rzeczywiście posiadały coś ok. 13-14) dalsze
    partie wyciągały jedynie 6-7. Widziałem tutaj negatywne komentarze odnośnie
    Kingstona. Z tego co pamiętam kolega miał model data traveller II i wcale
    nie był taki słaby. Ponad 20 MB/s.