  • 1. Data: 2009-05-31 08:35:45
    Temat: Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?
    Od: tangie <t...@W...pl>

    Witam

    Musze wybrac sobie nagrywarke dvd i juz prawie zdecydowalem sie na
    obudowe typu slim zasilana tylko z usb, jednak na roznych forach
    krytykuje sie slim'y. Moze lepiej wybrac nagrywarke w zwyklej obudowie
    zasilana z gniazdka?

    pzdr,

  • 2. Data: 2009-05-31 09:43:42
    Temat: Re: Nagrywarka zewn. dvd - slim czy zwykla?
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-31 10:35, Użytkownik tangie napisał:

> [...]
    > obudowe typu slim zasilana tylko z usb, jednak na roznych forach
    > krytykuje sie slim'y. Moze lepiej wybrac nagrywarke w zwyklej obudowie

    Jak masz ją zamiar wozić z laptopem i nagrywać w różnych dziwnych
    miejscach (np. samochód) to slim, jeśli mobilność ma polegać na
    możliwości przeniesienia z jednego pokoju do drugiego to lepiej
    zwykłą nagrywarkę w zwykłej obudowie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-05-31 11:48:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    tangie pisze:
> [...]
    > obudowe typu slim zasilana tylko z usb, jednak na roznych forach
    > krytykuje sie slim'y. Moze lepiej wybrac nagrywarke w zwyklej obudowie
    To wypisz sobie dlaczego krytykują i jakie plusy i minusy mają oba
    rozwiązania, oraz które z nich ci przeszkadzają a które nie.

    Slim:
    + cieńsza, lżejsza, czyli wygodniejsza do wsunięcia gdzieś do torby laptopa
    + zasilanie z USB laptopa, brak dodatkowego zasilacza, kabelka,
    konieczności szukania gniazdka, możliwość nagrywania bez 230v
    - wolna, tak samo wolna jak slimowy napęd wbudowany w laptopa, czyli
    jakieś max cdr x24 (dotyczy to odczytu i zapisu), x2 - x4 dvdr,
    wolniejsze ruchy głowicy itp. I nie ogranicza tego wcale wydajność usb,
    tylko samego napędu.
    - dość delikatna
    - droższa, a w razie awarii "wkładka" czyli napęd laptopowy slimowy jest
    też drogi

    "zwykła":
    + szybka (praktycznie x48 do x52 cdr się nagrywa bez problemu),
    odtwarzanie też szybsze, mniejszy "seek time" czyli po prostu szybsza.
    + toporna konstrukcja, sam napęd jest typowy "PCtowy" więc tani w razie
    wymiany lub np chęci upgrade do BL
    - cięższa, większa, konieczność podłączania dodatkowego zasilacza i
    szukania 230v
    - tańsza, zwłaszcza jeśli chcesz kupić osobno "kieszeń uniwersalna usb
    5.25" i wsadzić do niej zwykły pctowy napęd dvdr

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-05-31 18:08:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BartekK" gvtqv0$2c5$...@a...news.neostrada.pl

> [...]
    x24 (dotyczy to odczytu i zapisu), x2 - x4
    > dvdr, wolniejsze ruchy głowicy itp. I nie ogranicza tego wcale wydajność usb, tylko

    Moja w notebooku ma DVDx8 a przejściówka zezwala na więcej niż DVDx20. :)
    Notebookowa jest całkiem dobra, ale nie zwraca informacjo o błędach.

    > - droższa, a w razie awarii "wkładka" czyli napęd laptopowy slimowy jest też drogi

    Chyba co najmniej 4 razy droższa. :)

    > - cięższa, większa, konieczność podłączania dodatkowego zasilacza i szukania 230v

    I tak trzeba gdzieś podpiąć notebooka, bo na bateriach długo
    nie pociągnie -- mój na przykład ciągnie 2.5 godziny. :)

    BTW -- przestrzegam przed kupowaniem gównianych przetwornic z 12 V na
    230 V w gównianych sklepach. Ja taką kupiłem w motoryzacyjnym i nie mam
    ani pieniędzy, ani przetwornicy. :) Niby kosztuje tylko 45 złotych, ale
    jeśli w każdym sklepie bym podarował 45 złotych, dużo by mnie ta zabawa
    kosztowała, wiec choćby dla zasady i dobrych obyczajów muszę pieniądze
    te odzyskać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2009-05-31 20:58:57
    Od: tangie <t...@W...pl>

> [...]
    > - tańsza, zwłaszcza jeśli chcesz kupić osobno "kieszeń uniwersalna usb
    > 5.25" i wsadzić do niej zwykły pctowy napęd dvdr

    Super o to mi chodzilo! Chyba zdecyduje sie na zwykla nagrywarke w
    klasycznych gabarytach. Moze cos polecicie? Na stronie Vobis'u jest taka
    nagrywarka Samsunga za 199 zl ale w komentarzach, ktos tam ja
    skrytykowal. A moze znacie cos innego w podobnej cenie. Chcialem juz
    brac z tego sklepu tego samsunga slim za 249 ale chyba wole w takim
    razie zwykla.

    dzieki i pzdr,

  • 6. Data: 2009-05-31 22:17:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "tangie" gvur2b$elj$...@i...gazeta.pl

> [...]
    skrytykowal. A moze znacie cos innego w podobnej cenie.
    > Chcialem juz brac z tego sklepu tego samsunga slim za 249 ale chyba wole w takim

    Nie wiedziałem o tym, że te nagrywarki tak mocno podrożały.
    Pamiętam, jak NEC kosztował pół stówki. :) Ja mam NECa
    i jestem co najmniej zadowolony. :) Ale Pioneer był
    o niebo lepszy. :) Pioneer chyba potrafił i LS,
    i LF malować. :) (LightScribe i LabelFlash)

    Toshiba (wewnątrz był Samsung) kosztowała 325 i okazała
    się stolcem, ;) a NEC kosztował około 105 złotych. :)
    Pieniądze za stolcowatą :) Toshibę zwrócono mi po ciężkich
    bojach ale pieniędzy za popsute płyty (około 300 złotych)
    nie zwrócono. Nie zwrócono też mi zmarnowanego czasu...
    Wróć... ;) Nie zwróciłem też wiedzy zdobytej dzięki temu stolcowi. :)

    BTW nagrywania -- właśnie usłyszałem kolejny raz fanfary IMGBurna. :)
    W SelGrosie (czy jakoś tak) kupiłem płyty TDK (w pudełkach po 10 sztuk)
    w cenie 7.2 złych za pudełko. :) Po odliczeniach podatkowych jedna płyta
    kosztuje mniej niż pół złotówki. Trudno narzekać na jakość -- na samym
    końcu jest źle, ale z małą szybkością czytają się jako idealnie nagrane. :)
    (z normalną szybkością -- ostatnie kilkanaście megabajtów na niektórych
    takich płytach wypada źle, ale do jakości ;) wspomnianego stolca spod
    znaku Toshiby-Samsunga daleko jak z Ziemi na Księżyc)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-06-01 09:05:21
    Od: Sztoker <x...@o...eu>

    On 31 Maj, 13:48, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Slim:
    > + cieńsza, lżejsza, czyli wygodniejsza do wsunięcia gdzieś do torby laptopa
    > + zasilanie z USB laptopa, brak dodatkowego zasilacza, kabelka,

    Bez ekstra kabelka chyba się jednak nie obejdzie, bo z tego co temat
    rozkminiałem, w/w nagrywarki potrzebują podłączenia do 2 gniazd USB.

    Sztoker

  • 8. Data: 2009-06-01 09:12:49
    Od: Sztoker <x...@o...eu>

    On 31 Maj, 22:58, tangie <t...@W...pl> wrote:

    > Super o to mi chodzilo! Chyba zdecyduje sie na zwykla nagrywarke w
    > klasycznych gabarytach. Moze cos polecicie? Na stronie Vobis'u jest taka
    > nagrywarka Samsunga za 199 zl ale w komentarzach, ktos tam ja

    Od kilku miesięcy katuję Lite-on eZAU120 http://www.skapiec.pl/site/cat/3/comp/428555
    w podobnym przedziale cenowym i większych zastrzeżeń jak na razie nie
    mam. Do tego posiada b. fajną możliwość pracy w ustawieniu pionowym,
    przez co zyskuje na gracji, a oszcządza miejsce.

    Sztoker

  • 9. Data: 2009-06-01 21:35:29
    Od: tangie <t...@W...pl>

    tangie pisze:
> [...]
    > obudowe typu slim zasilana tylko z usb, jednak na roznych forach
    > krytykuje sie slim'y. Moze lepiej wybrac nagrywarke w zwyklej obudowie

    Kupilem w rezultacie Samsung'a SE-S224Q w Vobisie za 199 zl pomimo
    krytycznej opinii w komentarzach na ich stronie. Zobaczymy. Dziekuje za
    pomoc wszystkim, pzdr.

  • 10. Data: 2009-06-01 21:53:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "tangie" h01hin$lhs$...@i...gazeta.pl

    Choć mogłem kupić Pioneera za stówkę lub NECa jeszcze taniej,

    > Kupilem w rezultacie Samsung'a SE-S224Q w Vobisie za 199 zl pomimo krytycznej
    opinii w komentarzach na ich stronie

    , albowiem lubię Koreańczyków. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'