  • 1. Data: 2010-01-17 21:01:33
    Temat: Jakość przekazu głosowego
    Od: "Romek" <r...@w...pl>

    Witam.

    Mam następujące pytanie: Czy jakość przekazu głosowego z użyciem bramki VOIP
    może być gorsza w przypadku podłączenia do bramki aparatu bezprzewodowego, a
    lepsza w przypadku telefonu przewodowego?

    Pozdrawiam im dziękuję za pomoc.

    Romek

  • 2. Data: 2010-01-17 21:28:32
    Temat: Re: Jakość przekazu głosowego
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Romek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może być gorsza w przypadku podłączenia do bramki aparatu
    > bezprzewodowego, a
    > lepsza w przypadku telefonu przewodowego?

    Prawie na pewno będzie, choć różnice mogą być nikłe. To zresztą, zależy
    też od aparatu, jeśli ma np. korekcję dźwięku, jakość może polepszyć.
    Nie da się tego jednoznacznie określić, bez rozebrania na czynniki
    biorące udział w procesie.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 3. Data: 2010-01-18 09:17:13
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Araneus Diadematus pisze:

> [...]
    > też od aparatu, jeśli ma np. korekcję dźwięku, jakość może polepszyć.
    > Nie da się tego jednoznacznie określić, bez rozebrania na czynniki

    Telefony bezprzewodowe DECT korzystaja z kodeka 32kbps ADPCM, G721 -
    jezeli bramka korzysta z takiego samego to pogorszenie jakosci powinno
    byc niezauwazalne w stosunku do telefonu przewodowego, ktory zadnej
    kompresji nie stosuje.

  • 4. Data: 2010-01-19 11:17:57
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet>

> [...]
    > niezauwazalne w stosunku do telefonu przewodowego, ktory zadnej kompresji

    Co to ma do rzeczy ?

  • 5. Data: 2010-01-19 13:11:08
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    op23 pisze:

    > Co to ma do rzeczy ?

    Dzwiek kompresowany na przemian roznymi stratnymi kodekami traci na
    jakosci bardziej niz kompresowany tym samym kodekiem.

  • 6. Data: 2010-01-19 15:14:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości

    > Dzwiek kompresowany na przemian roznymi stratnymi kodekami traci
    > na jakosci bardziej niz kompresowany tym samym kodekiem.

    Trzeba by badania odsluchowe przeprowadzic, ale poniewaz miedzy
    nimi jest analog, to IMO moga nastapic nieciekawe zjawiska - typu
    zawsze duzy blad kwantyzacji.

    Za to nie bedzie problemow na roznych czestotliwosciach taktowania.

    J.

  • 7. Data: 2010-01-19 23:08:15
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet>

    > Dzwiek kompresowany na przemian roznymi stratnymi kodekami traci na
    > jakosci bardziej niz kompresowany tym samym kodekiem.

    Myślę, że utrata jakości wynikająca wprost ze stratności kompresji jest
    akurat pomijalna.

  • 8. Data: 2010-01-25 20:57:48
    Od: Szalony Ryszard <d...@i...pl>

    Wszystko co leci po miedzi kablowej jest zawsze lepsze i szybsze oraz
    dokładniejsze.
    Jeśli myślisz o dobrym telefonie bezprzewodowym kup tani używany
    Siemens Gigaset serii np. 2000 lub 3000 z bazą za ok. 40 PLN np na
    allegro. Telefony o niesamowitej jakości dźwięku i zasięgu,
    współczesne telefony z bajerami moga się do nich schować a już napewno
    wszystkie które są energooszczędne z malutkimi antenami i
    zminiaturyzowane

  • 9. Data: 2010-02-05 08:19:13
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Szalony Ryszard" <d...@i...pl>

    Wszystko co leci po miedzi kablowej jest zawsze lepsze i szybsze oraz
    dokładniejsze.
    --
    No właśnie niekoniecznie. Kabel przede wszystkim trzeba przeciągnąć.

    Jeśli myślisz o dobrym telefonie bezprzewodowym kup tani używany
    Siemens Gigaset serii np. 2000 lub 3000 z bazą za ok. 40 PLN np na
    allegro.
    --
    Odlepiają się wyświetlacze, przestaje działać klawiatura

    Telefony o niesamowitej jakości dźwięku i zasięgu,
    --
    Nie zauważyłem ani jednego ani drugiego

    współczesne telefony z bajerami moga się do nich schować a już napewno
    wszystkie które są energooszczędne z malutkimi antenami i
    zminiaturyzowane
    --
    Jedynie rozmiar Siemensów wydaje się faktycznie atutem, ale powyższe wady
    ... dyskwalifikacja.