  • 1. Data: 2009-12-31 14:30:05
    Temat: Kupować antenę czy nie ?.
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Gdzieś mi się obiło o uszy że za jakiś czas mają wprowadzać sygnał cyfrowy
    odnośnie telewizji publicznej (zwykłą telewizja - TVP1, TVP2, POLSAT, TVN),
    stąd też moje pytanie czy jest wogóle sens kupowac antenę do odbioru TV -
    coś w stylu:

    http://www.allegro.pl/item860886941_antena_tv_reflek
    ta_ante_6896.html

    lub

    http://www.allegro.pl/item858383919_antena_tv_siatko
    wa_ze_wzmacniaczem_12_mies_gwaranc.html

    Czy koledzy orientują się czy ten nowy sysytem nadawania będzie potrzebował
    jakichś innych anten - z zasłyszenia obiło mi sie o uszy że do odbioru tej
    telewizji potrzebne będzie jakieś dodatkowe pudełko które będzie trzeba
    dołączać do standardowych (chyba analogowych ????) telewizorów.

    P.S. Ogólnie to staram się nie oglądać tych solorzowsko-michnikowskich tub
    propagandowych, ale czasami trzeba oglądnąć jakiś ustawiony mecz w lidze
    polskiej jak koledzy na piwo do mnie przyjdą ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2009-12-31 14:58:31
    Temat: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    TVN),
    > stąd też moje pytanie czy jest wogóle sens kupowac antenę do odbioru TV -

    Na 98% nie!

    Oglądasz teraz!
    No to ogladaj (byle nie za dużo ;)

    Po 1 - achiwum grupy czytać należy.
    Po 2 - o ile zaistnieje taka potrzeba (a nie zaistniała jeszcze) antenę
    zakupić raczej tu www.dipol.com.pl
    Po 3 - poczytać wyżej wymienioną stronę, a takoż i www.aval.com.pl o doborze
    anten

    Włodek

  • 3. Data: 2009-12-31 15:11:09
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Po 1 - achiwum grupy czytać należy.

    A jakieś linki do poszczególnych dyskusji można?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2009-12-31 16:03:39
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hhiddi$mdr$1@news.interia.pl,
    Endriu <n...@i...pl> nabazgrał:

    > A jakieś linki do poszczególnych dyskusji można?.

    z 17 wrzesnia, temat DVB-T

    Nie będę za Ciebie szukał!

    Włodek

  • 5. Data: 2009-12-31 17:34:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    BTW ktoś mi wyjaśni dlaczego tak około lat dziewięćdziesiątych cała masa
    ludzi rzuciła się na anteny siatkowe, skoro na forach i usenecie dosyć
    często spotyka się z opinią o ich marnej jakości? W dodatku na
    pl.rec.radio.amatorskie dość często pojawia się narzekanie na wzbudzony
    wzmacniacz siejący po okolicy. ;)

  • 6. Data: 2009-12-31 17:41:01
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Atlantis wrote:
> [...]
    > często spotyka się z opinią o ich marnej jakości? W dodatku na
    > pl.rec.radio.amatorskie dość często pojawia się narzekanie na wzbudzony

    dolaczam sie do pytania

    powiedzcie dlaczego antena siatkowa szerokopasmowa ASP8 o zysku 14dbi
    http://www.dipol.com.pl/antena_asp-8_wersja_a_z_syme
    tryzatorem_A0028.htm

    ma wiekszy zysk niz antena kierunkowa wylacznie na pasmo UHF, ktora ma
    zysk 12dbi
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_16-
    21-69_dvb-t_A1610.htm

    do tej pory bylem przekonany ze anteny siatkowe maja maly zysk bo sa
    szerokoposmowe, a tu prosze wiekszy ...

    czy na antenach siatkowych nie bedzie odbic? ktora zatem antene byscie
    polecili wylacznie na pasmo UHF?

  • 7. Data: 2009-12-31 17:51:24
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > z 17 wrzesnia, temat DVB-T
    >
    > Nie będę za Ciebie szukał!

    Dziękuję bardzo.

    Odnośnie wypowiedzi kolegi "Harrison Bergeron" (wklejam linka - to naprawdę
    nie takie trudne)

  • 8. Data: 2009-12-31 17:55:30
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:
    > BTW ktoś mi wyjaśni dlaczego tak około lat dziewięćdziesiątych
    > cała
    > masa ludzi rzuciła się na anteny siatkowe,

    Była to chyba jedyna wtedy dostępna antena szerokopasmowa, jej
    instalacja była prosta i możliwa do przeprowadzenia "ze śfagrem, po
    wypiciu flaszki" no i była po prostu modna, jako coś superdobrego.
    Klasyczna instalacja z anteną VHF, UHF, zwrotnicą i osobnym
    wzmacniaczem wymagała jednak kogoś, kto ma choć cień wiedzy, jak
    toto połączyć, a i liczne możliwe do popełnienia błędy montazowe
    (lub zwykła mała trwałość) powodowały, że i zawodna taka instalacja
    była od grilla bardziej.

    A co do jakości takiego grilla - już chyba ze dwa razy pisałem o tym
    na grupie, powtórzę trzeci: kilka lat temu brat mój postanowił
    założyć porządną antenę TV, oczywiście zadzwonił do mnie po radę
    "jaką siatkę kupić, żeby była dobra" (odbiór w Tomaszowie Maz,
    stacje głównie z Łodzi, jakieś 50km w prostej linii, do tego jeden
    kanał nadawany lokalnie, z dokładnie przeciwnego kierunku niż Łódź,
    a więc warunki dośc trudne).
    a mu oczywiście, że siatkowa antena to syf i dziadostwo, że kupimy w
    dipolu antenę logarytmiczną, wycelujemy w stronę Łodzi i nawet bez
    wzmacniacza będzie super. Brat posłuchał, antenę kupił,
    zainstalowaliśmy ją razem i co? Ano dupa. Bez wzmacniacza odbierany
    był głównie pornos ("Ch.. widać"). Dopiero ze wzmacniaczem odbiór
    potrzebnych kanałów zaczął być znośny, ale nie można było o nim
    powiedzieć "super, żyleta". Trudno, widać lepiej się nie da.
    Za dosłownie miesiąc pojawiła się potrzeba zaantenowania drugiego
    telewizora. Tym razem brat sam poszedł do lokalnego sklepu, takiego
    sprzedającego "gwoździe, kable i superanteny" i kupił antene typu
    grill, ze wzmacniaczem, antena produkcji czegoś w stylu "PPHU
    Jarekpol export-import", wzmacniacz noname o parametrach "ten jest
    najsilniejszy". I co się okazało? Ano z tego siatkowego grilla,
    powieszonego na tym samym maszcie, co tamta logarytmiczna odbiór był
    "super, żyleta"...

    Tak więc wszystkim narzekającym na anteny "grill" powyższe dedykuję.
    Bo grill jest bardzo dobrą i pomysłową konstrukcją, a kiepska opinia
    o nim moim zdaniem wynika tylko z faktu, że mnóstwo tych anten
    produkowali przekwalifikowani szewcy i kowale, anteny były robione
    bez pojęcia, byle jak, bez najmniejszego sensu elektrycznego
    (pamietam, powaliła mnie kiedyś na kolana antena, która miała
    direktorki wykonane w formie malutkich talerzyków satelitarnych) i
    tak własnie działały. A jak się przypadkiem trafiło na antenę
    zrobioną z głową i jakimś cudem trzymającą geometrię, to efekty
    mogły być całkiem niezłe.

    J.

  • 9. Data: 2009-12-31 17:59:47
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]

    Dziękuję bardzo.

    Odnośnie wypowiedzi kolegi "Harrison Bergeron" (wklejam linka - to naprawdę

    "[...] Moja rada: na razie nic nie kupuj,
    dopóki nie pojawią się karty kodowe w sprzedaży.[...]

    [...] Poza tym TVP stara się aby producenci odbiorników
    wypuścili na rynek też odbiorniki combo DVB-S2 + DVB-T
    (satelitarno-naziemne).
    I moim zdaniem te będą najbardziej interesującymi odbiornikami
    dla osób, które po raz pierwszy będą nabywać tego rodzaju sprzęt.
    [...]".

    Mam rozumieć iż główna rada brzmi nmniej więcej:

    Za niedługo nadchodzą zmiany - więc olej tradycyjną antenę, poczekaj i kup
    sobie satelitarnonaziemny odbiornik DVB-S2 + DVB-T ale to dopiero jak
    pojawią się do nich jakoweś "karty kodowe" w sprzedaży ?. (A cóż to będą za
    karty kodowe - do telewizora czy może do jakiegoś rodzaju tunera
    satelitarnego ?).

    Czy jak to wkońcu będzie wyglądać, będę w końcu musiał kupić - nowy typ
    telewizora + tuner + kartę ?

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2009-12-31 18:02:04
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > I co się okazało? Ano z tego siatkowego grilla, powieszonego na tym samym
    > maszcie, co tamta logarytmiczna odbiór był "super, żyleta"...

    Jak to wygląda - jakiś link z allegro można ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/